Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Corsa A van Jurgen, R1 carbjes, C Kadett opknappen erbij…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 maart 2011 om 12:54 #17234571
Ook hier bij projecten maar even een topic aangemaakt over mijn Corsa. Heb deze Corsa een half jaar geleden van Hendri via het Opelforum gekocht voor een megabedrag van 150 euro. De APK liep tot 8 november en 9 november voor de keuring geweest. Eerst even een foto van hoe ik m kocht en hoe hij na een paar dagen was.
Before
After
Bandjes passen net, heb de randjes van de wielkasten even om geslagen zodat ie niet aanloopt.
En nu de puntjes voor de APK
– Remverschil 70% achter
– Vocht in koplamp RV
– Dorpel links achter verrot
– Voorpoot ophanging RV stukje verrot
– Gat boven veerschotel LA
– Binnenscherm LV achter koplamp
Advies:
– Bandje RA 2,5mm
– Wielrand LANa 2 dagen lang buffelen heb ik alles gelast en is de wielremcilinder ook vervangen. Heb aan het begin nog wel foto’s gemaakt, maar dat ben ik later vergeten te doen. En excuseer voor het slechte laswerk, ik was aan het lassen met een geleend apparaat en voor ik door had hoe deze fijn laste, was ik al bij het laatste plaatje aan beland.
En ook nog wat nieuws :D
Daarna weer naar de herkeuring geweest, remverschil was eerst nog 45% maar de monteur heeft even een rondje met de handrem erop gereden en toen was het nog maar 10%. Dikke prima dus! Dus zsm de verlagingsset eronder gezet.
Een paar foto’s van het verlagen!
Before
After
De deuren waren ook zeer krokant, de deurplaat kon ik gewoon naar buiten trekken. Dus via het Opelforum even 2 keiharde deuren gekocht, die op mijn werk in de kleur gespoten zijn. ff een paar foto’s van de deuren:
Op de laatste foto kun je goed zien hoe vol de deuren met ML zitten. Daarom zijn ze ook nog zo hard. Mijn dank aan de vorige eigenaar/eigenaren :wors
Remklauwen van een calibra gekocht, uit elkaar gehaald en rood geverfd!
Ook een andere radio en subwoofer geïnstalleerd. Radio komt uit m’n C Kadett die toch stil staat. Subwoofer heb ik in Essen gekocht voor 19 euro :P Die lui maakten 2x een foutje, eerst zei de verkoper dat ie 29 ip 39 euro was en bij het betalen kreeg ik 31 euro terug toen ik met 50 betaalde. Mooi dat het zo kon dus :D
Specs:
Radio: merk onbekend :P
Versterker: Raveland XCA 1200 Watt
Subwoofer: Magnat Edition 130 bp 1000Watt max/300Watt RMSKlinkt leuk!
Nieuwe koplampen en zwarte achterlichten gekocht via het CorsaAforum. De achterlichten er maar even in gezet :-D De koplampen wilde ik donkerder maken, maar merkte dat ik koplampen van een a1/a2 gekocht heb, dus dat past niet ;)
Even een toerritje gemaakt, heb een compleet dashboard opgehaald met een goede lichtschakelaar, een sport tellerunit met toerenteller, een geruisloze kachelventilator en een Remus einddemper :P De Remus einddemper eronder zetten was wel even meer werk dan ik had voorzien, want de oude zat mooi vastgeroest en de Remus was een 2e handse, dus paste ook niet direct. Maar na een beetje dreigen met mijn grote vriend de hamer is het toch goed gelukt. Demper zit er netjes en gasdicht onder, dus ik ben weer blij! :-D En het geluid is ook netjes, niet erg opvallend maar gewoon een net geluid :D
Foto’s van de rest van de spulletjes:
Dashboard met toerenteller
Complete dashboard
Sportstuurtje met naaf
Remus einddemper
Nog een keer de dempert
En een paar totaalplaatjes
Nieuwe bandjes zitten er onder 165/50/15 op 7J en de remmen doen het prima. Nog even een keer voor de zekerheid ontluchten denk ik. Door de smallere/plattere bandjes kon de schroefset ook nog 3 cm lager king:
Ook nog even een paar foto’s gemaakt samen met de Corsa van Erik (Trompie)
En zo staat ie er nu bij. Ben nu spulletjes aan het sprokkelen om een c20ne te gaan rijden i.c.m. mijn f13 versnellingsbak. Een 1.7 diesel vliegwiel en koppeling heb ik al wel gevonden, dat was mijn grootste zorg. Ik weet alleen niet of ik de drukgroep en koppeling van de 1.7d of van de c20ne moet hebben. Dus als iemand mij dat kan vertellen zou dat mooi zijn ;)
22 maart 2011 om 16:35 #17842477Ziet er leuk uit:D
22 maart 2011 om 16:51 #17842478drukgroep pakken van de 17d
bout patroon is anders als van de NEverder leuk corsatje geworden ;)
en mocht je van die a1 lampen af willen, ik heb dr wel interesse in22 maart 2011 om 17:17 #17842479[rquote=1897508&tid=145026&author=Hendri]Ziet er leuk uit:D[/rquote]
Thnx!:D[rquote=1897520&tid=145026&author=TRPower]drukgroep pakken van de 17d
bout patroon is anders als van de NEverder leuk corsatje geworden ;)
en mocht je van die a1 lampen af willen, ik heb dr wel interesse in[/rquote]Dus vliegwiel en drukgroep van de 1.7d en de koppelingsplaat van de c20ne? En ik wil wel van die lampen af, maar dan wel ruilen met a3 koplampen, die koplampen die ik er nu in heb zitten zitten barsten in.
22 maart 2011 om 22:16 #17842480idd vliegwiel en drukgroep van de 17d
plaat van de NE
ik zal s kijken of k nog n setje a3 lampen heb liggen
23 maart 2011 om 13:35 #17842481Wordt steeds dikker! :agent
Die blauwe schreeuwt om verlaging en een setje dikke wielen! :angel
23 maart 2011 om 14:03 #17842482goed bezig voor 150 euri. :):P
23 maart 2011 om 14:04 #17842483[rquote=1898162&tid=145026&author=pastry]goed bezig voor 150 euri. :):P[/rquote]
Inmiddels zit er wel iets meer in als 150 euro:sleeping:vertag
23 maart 2011 om 14:09 #17842484duhhhh
23 maart 2011 om 14:43 #17842485Had een verkeerde smiley gebruikt, wilde :angel ipv :sleeping gebruiken :D
23 maart 2011 om 15:43 #17842486gelukkig ik dacht al, wat een lullige opmerking….maar keep up te good work.:afro
23 maart 2011 om 18:11 #17842487ahh naise corsa, ik had mijne voor 125 euro, heb er de zelfde radio in gezet is van wattsound 4x60watt, met usb tot 4gb,
wat is het merk schroefset, en hoe bevalt hij?
wat is de et waarde van de velgen?
23 maart 2011 om 18:37 #17842488[rquote=1898362&tid=145026&author=kiyamizio]ahh naise corsa, ik had mijne voor 125 euro, heb er de zelfde radio in gezet is van wattsound 4x60watt, met usb tot 4gb,
wat is het merk schroefset, en hoe bevalt hij?
wat is de et waarde van de velgen?[/rquote]
Schroefset is van FK en bevalt goed, hij kan voor nog lager, maar het schroefdraad is op :P De et waarde van de velgen is 37 of 38 en 7J breed.
24 maart 2011 om 14:28 #17842489Voor de duidelijkheid!!! je hebt NIET de plaat van een NE maar die van de Diesel nodig.
Een C20NE plaat heeft een groter gat voor de price as. Of je gebruikt de plaat van de Corsa.
Lees het nog maar ees door op Corsa nova tuning.nl bij Ombouw corsa B F13-F15.
vliegwiel+koppeling van opel diesel 17da 17dtr (geen isuzu) aan f13 en je hoeft niks te borenWe moeten dit nog eens voor de Corsa a erbij schrijven, nog geen tijd gevonden.
24 maart 2011 om 16:16 #17842490[rquote=1898976&tid=145026&author=max]Voor de duidelijkheid!!! je hebt NIET de plaat van een NE maar die van de Diesel nodig.
Een C20NE plaat heeft een groter gat voor de price as. Of je gebruikt de plaat van de Corsa.
Lees het nog maar ees door op Corsa nova tuning.nl bij Ombouw corsa B F13-F15.
vliegwiel+koppeling van opel diesel 17da 17dtr (geen isuzu) aan f13 en je hoeft niks te borenWe moeten dit nog eens voor de Corsa a erbij schrijven, nog geen tijd gevonden.
[/rquote]:thumbup
Goeie tip, helaas voor mij te laat. Heb destijds een vliegwiel laten omboren voor 100 euro:mad: Dit was een veel mooiere oplossing geweest.
Maar voor de volgende keer dus een diesel vliegwiel dr op.4 juni 2011 om 16:48 #17842476kiek aan me ouwe corsa :thumb
ik heb deze toen ingeruilt bij Hendri op zijn vauxhall cavalier
heb veel plezier gehad aan deze corsa
blij dat er wat leuks mee gedaan word,ziet er goed uit5 juni 2011 om 09:47 #17842491Leuk om wat van de oude eigenaar te horen ;) Inmiddels een c20ne blokje opgehaald bij Prikkie hier op het forum, ben al druk bezig met het blokje op te frissen. Deze week komt de koppakkingsset, carterpanpakking, distributieriem en waterpomp binnen :thumbup
5 juni 2011 om 09:47 #17842492Leuk om wat van de oude eigenaar te horen ;) Inmiddels een c20ne blokje opgehaald bij Prikkie hier op het forum, ben al druk bezig met het blokje op te frissen. Deze week komt de koppakkingsset, carterpanpakking, distributieriem en waterpomp binnen :thumbup
5 juni 2011 om 09:47 #17842493Leuk om wat van de oude eigenaar te horen ;) Inmiddels een c20ne blokje opgehaald bij Prikkie hier op het forum, ben al druk bezig met het blokje op te frissen. Deze week komt de koppakkingsset, carterpanpakking, distributieriem en waterpomp binnen :thumbup
5 juni 2011 om 11:23 #17842494hier was het ouwe trappel bakkie nog van mij :thumb
23 februari 2012 om 15:07 #17842495Zo, inmiddels ruim een half jaar verder, en deze zwarte bolide is niet meer. Ding was te verrot om nog weer op te lappen, dus alles eruit/af gehaald wat nog bruikbaar was en de Corsa A2 overgenomen van m’n kameraad Trompie. Deze was inmiddels zo geworden:
Ik was inmiddels ook begonnen met spul te verzamelen voor de ombouw naar c20ne met f13 bak.
Wat er zoal aan gedaan is:
– Gedemonteerd en schoongemaakt
– Onderblok geverfd
– Cilinderkop opgefrist, kleppen geslepen, nieuwe klepsteelrubbers en nieuwe nokkenaskeerring.
– Hydrostoters schoongemaakt
– Nieuwe distributieriem en waterpomp
– Nieuwe carterpanpakking
– Inlaat, uitlaat, kleppendeksel en koppakking vernieuwd
– Nieuwe kopboutenOok de kabelboom was niet erg netjes meer, de bescherming die erom zat was grotendeels knetterhard enzo, dus heb ik dit er allemaal afgehaald en linnentape omheen gedraaid, ziet er weer netjes uit. Dat ik 2x met een stanleymes in m’n vingers gesneden heb moet ik maar voor lief nemen :P
Voor de tijd:
Na de de opfrisbeurt:
Zo hing de corsa aan het plafond
En hier ligt het blokje er in
Heb ook nog een 2″ sportuitlaatje binnen gekregen van Sportex, kostte haast niks en klonk leuk, alhoewel ik er nog geen klemmen op had zitten :P
Hij liep voor mijn gevoel nog niet 100%, maar bedacht me net dat ik pin 20 van de lambda nog niet aan massa had gelegd. Hierna liep het wel goed, alhoewel ie stationair nog steeds niet helemaal fijn is.
Nu had ik een spaghetti spruitstuk van een Astra GSI verlast voor in de Corsa, alleen kwam deze erg laag te hangen. Zelfs zo laag, dat ik continue met dat ding over de grond heen schraapte als ik op mijn ATS velgen reed. Toen even op standaard 13 inch gereden en even later het spruitstuk verlast. Ruimte zat weer. Nadat ik er weer nieuwe APK op had, heb ik de ATS velgen er weer onder gedaan, zodat ie weer wat lager werd en zowaar had ik na 1 dag rijden een mooi gat in mijn carterpan zitten en was ik al mijn olie kwijt. Gelukkig wel op tijd uit kunnen zetten ;)
De pan weer dicht gelast en 2 dikke strips in een driehoek er overheen gelast, dat gaat wel weer een tijdje goed ;)
Inmiddels was ik alweer toe aan m’n 3e dynamo, dat gaat tot nu toe nog prima, ook met die barre temperaturen. Waar ik me alleen nog aan stoor is het olieverbruik en het tikken van het motorblok bij belasting. Omdat ik zo’n flauw vermoeden heb dat dit door de drijfstanglagers komt, heb ik zo’n 2 weken terug een ander 2 liter blokje opgehaald bij Noordpoolgsi. Dacht eerst dat het een SEH was, alleen is het een x20se, een 8 klepper met 122 pk. Op zich ook niks mis mee, alleen hoop ik dat verder alles hetzelfde is ;) Iemand enig idee waar de 7pk extra vandaan komen t.o.v. een c20ne?
Blokje staat inmiddels zo bij mij in de motorbok:
Beetje vies :eek: maargoed, wordt flink schoongemaakt. Denk dat ik deze maar helemaal grondig gaan aanpakken. Binnenkort ook de kop er even af halen en de olie pomp. Heb namelijk het gevoel dat de oliepomp die nu op mijn c20ne zit ook niet helemaal jofel meer is, duurt me te lang voordat het lampje uitgaat van de oliedruk ‘s morgens. Duurt zo een seconden of 5-10. Heeft iemand misschien ervaring met oliepompen van Ebay.de? Staan er veel op in de prijscategorie van 40-150 euro, maar weet niet hoe de kwaliteit is? En alleen de tandwieltjes vervangen, is dat te doen of is dat net zo duur?
Ook heb ik nog meer leuke plannen met dit blokje, heb voor een maandje terug een setje carburateurs opgehaald van een Suzuki GSX-R 1100 bij Eddepet. Ik ga alleen nog even op zoek naar een setje Yamaha R1 carbs, dit wordt vaker toegepast dus is er meer info over te vinden. Als iemand belang bij deze carburateurs heeft, laat het me maar even weten ;)
Ben alleen nog op zoek naar een onsteking van een 1.8e of 1.6s van een Kadett D GTE of Ascona C. Die zijn nog niet zo makkelijk te vinden voor een mooi prijsje heb ik al gemerkt :eek: Dus als iemand zo’n ontsteking heeft liggen, zou dat mooi zijn! ;) Het spruitstukje ga ik overigens zelf maken en tevens ga ik de in en uitlaatpoorten wat bewerken.
Zit niet stil dus ;)
29 februari 2012 om 18:38 #17842496interessante blog! jammer van de zwarte corsa!
29 februari 2012 om 18:47 #17842497Thnx! tja die zwarte had ook niks gekost, maar was het echt niet meer waard om te redden, alle delen wat kan roesten bij een corsa was ook verroest/verrot. Deze blauwe is stukker harder, alhoewel de wielrandjes binnenkort ook aandacht verdienen. De nieuwe randjes liggen al klaar hierzo, alleen nog even tijd en zin vinden ;)
1 maart 2012 om 08:06 #17842498Had me afgelopen zaterdag nog even 2 uurtjes druk gemaakt met het motorblokje, even uit elkaar getrokken.
En de carburateurtjes
Nog 1 probleem met het uit elkaar trekken, heb akelig voorzichtig gedaan met de imbusbouten van de waterpomp en toch nog 1 kop dol gedraaid. Ding zat muurvast en na 10x kruipolie en WD40 spuiten wilde hij nog niet. Uiteindelijk de imbus rond gedraaid, dus nu maar even bedenken hoe ik die eruit ga krijgen :roll: Verder ga ik de zuigers enzo er even uit halen en waarschijnlijk de lagers even vervangen. Worden de bouten ook vervangen, lijkt mij wel toch? Of zijn er hier mensen die de bouten gewoon weer gebruiken?
Als afsluiter nog even 2 foto’s van de Corsa :D
1 maart 2012 om 09:15 #17842499heb je een zogenoemde ”moordenaar” tang? dan even het boutje warm stoken en deze tang er goed op en met een beetje geluk gaat je imbusje los.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.