Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Corsa A van Hakkie / Corsa Crew Tropic.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 september 2011 om 14:11 #17905448
Ik moest van de week even een rem-slangetje van me broer zijn corsa vervangen.
Toevallig had had hij zijn velgen achterin liggen…. was wel benieuwt hoe 5 spaaks velgen onder de sedan zouden staan:angel
vind het wel netjes staan, en paste precies met de schroefset… toch maar opzoek naar nette velgen voor de sedan:wub
11 september 2011 om 14:12 #17905449kreeg vandaag een mooi pakktje binnen:wub:wors
De GT lip voor de sedan , bedankt stevenking::thumbup
Eerst even kijken..
En toen samen met me broertje begonnen..
Om de bovenin vast te maken heb ik de schroeven schuin in de ophangpunten gedaan
Aan de onderkant heb ik met schroeven vastgemaakt, de plastic clipjes vond ik niet goed genoeg vastzitten.
Even schoonmaken…
ben er super blij mee:wub:wub
Voor de lampgaten heb ik nog wat liggen… maar dat komt later ;)
11 september 2011 om 14:12 #17905450Maar ik wou toch voor zondag (corsa meeting) de lampgaten dicht hebben..
dus ben gaan knutselen:angel
11 september 2011 om 14:12 #17905451Heb me lampen binnen voor de sedan :D
ff een spypic, en van het weekend erin maken ;)
Heb maandag een paar leuke velgie’s opgehaald bij iemand van het opel-forum
ff kijken of ze goed passen.
ze pasten goed..en kwamen gelukkig niet tegen me schroefset aan;)
Nu ze een beetje opknappen en platte bandjes erop;)11 september 2011 om 14:13 #17905452Vanmiddag even de lampjes in de GT-lip gemaakt.
Weer goed gelukt zo, misschien dat ik ze nog iets donkerder maak.:D
en 2 foto’s van in het donker.
11 september 2011 om 14:13 #17905453Vandaag een bumperlip op de corsa van me broertje gemaakt.
Zijkantjes afzagen
Precies optijd klaar voordat het begon te regenen.:wors:P11 september 2011 om 14:13 #17905454De linkerdeur was van me broertje zijn corsa een beetje rot,
Zaterdag hebben we er aan ander in gehangen..Zo na bloed zweet en tranen is hij eruit… wat zat “ie”vast:P
zag er verder nog goed uit…geen roest tegengekomen.
zo..andere deurtje erin
Nu de deurstrip eraf halen, en weer flink poetsen.
;):P
Me eigen corsa ook weer onder het doek vandaan gehaald
11 september 2011 om 14:14 #17905455Me broer wou ook wat veranderen aan ze Corsa, hij vond het dambord motief wel erg vet en is er mee aan de slag gegaan.
Resultaat: Dambord corsa :roll: :lol:
Zelf heb ik nog een paar foto’s gamaakt van de TR/sedan.
:-D11 september 2011 om 14:15 #17905456gisterochtend ff bezig geweest voor de spullen van de zwarte corsa.
strekstangen en gsi stabilisatorstang beetje roestvrij gemaakt en gespoten :)
deze week ook nog even me motor ruimte beetje roestvrij maken en een flinke lik verf geven ..
11 september 2011 om 14:15 #17905457Heb van me broertje een mooie sleutelhanger en ventiel dopjes gehad. :D
staat wel geinig ;)
Ook had ik al een tijdje nieuwe PU bussen liggen..
vandaag ook maar gemonteerd.
zo hopelijk morge beter weer dan kan ik weer verder ;)
Ben zelf ook erg benieuwt hoe het rijd met die bussen, als ik erg tevreden ben komt het ook onder de TR.
11 september 2011 om 14:16 #17905458Voor de TR ook een kleine update, ik heb me oude Recaro stoelen terug kunnen kopen en heb ze er gelijk in gezet… :-D
dat zit een stuk beter… vooral in de bochten :lol:
zaterdag de TR en de corsa van me broertje ff gewassen en gepoest:)
Flink wassen
auto’s binnen gezet.
ook de tr kwam aan de beurt ;)
zo alweer bijna schoon :eek:
:D
.Nice and Clean :D
alleen toen ik thuis kwam zag ik dat er ergens koelwater lekte :evil: :eek:
en na wat zoeken gevonden
koelvloeistof tankje lek :shock:
gelukkig had ik er nog 1 liggen :)11 september 2011 om 14:16 #17905459Vandaag samen met Mathijs (bug killer) weer een motortje in de zwarte corsa gehangen :D
zo nu snel slapen morge(vandaag) weer verder :D :D
Zo vandaag weer verder gegaan :D
Begonnen aan de uitlaat, flex-stuk moest vervangen worden :eek:
Even Passen en meten
Uitlaat met puntlasjes vastgemaakt en even naar me broertje zijn werk gebracht hij ging hem lassen :D
Ondertussen wat onderdeeltjes Rood gemaakt
Uitlaatje klaar :D en gelijk pakkingen gehaald
Even netjes in de hitte bestendige verf zetten :)
Resultaat (beetje slechte foto :( )morge middag als het lukt alles monteren :D
11 september 2011 om 14:17 #17905460Ja de vorige eigenaar had een erg lage corsa en die had dat flex-stuk al snel aan brokken gereden :P ;) ;)
vandaag nog even een paar puntjes aangepakt en voor het eerst een lang(er) stuk gereden..
Afdekkapje van het vliegwiel gemonteerd en heb een nieuwe accu gekocht
Motor loopt verder als een zonnetje.
alleen ga ik nog kijken voor een ander dynamotje. (lagertjes een beetje op)
en ook een andere versnellings bak, ik d8 dat het druklager een beetje herrie maakte maar die is vervangen door mathijs.
Maar ik denk dat er een lager in de Bak zelf een beetje op is :eek:11 september 2011 om 14:18 #17905461Het toerentellertje erin gemaakt :D
Ook een andere versnellingbak gehaald ;)
Kreeg ook eem leuk “pakketje” binnen :lol:
morge weer verder rommelen 8)
11 september 2011 om 14:18 #17905462Heb vanmiddag de bak nog een beetje schoon gemaakt deze nummers ben ik tegen gekomen :o
ook me TR nog verder verlaagt :lol: :lol:
;)11 september 2011 om 14:18 #17905463Vandaag weer verder gerommeld :-D
en paar dingentjes gespoten.
Er kwam ook weer een mooi pakketje binnen :lol: :D
Het was ook weer tijd om me leren interieur schoon te maken en in het ledervet gezet :roll:
nog een paar pic’s 8)
morge ff kist(en) maken voor de subwoofers :D
11 september 2011 om 14:19 #17905464Vandaag ff een kist gemaakt… morge weer verder :)
Was vandaag even langs rijsbergen geweest voor een druklager, en toevallig lag er in de uitverkoop bak dit:
Booskijkers voor een corsa A1 :D
Thuis ff passen
Hmm, zo boos kijken ze niet… ben dus even wezen vezelen en plamuren :lol:
Das al een stuk beter :lol: ;)
En ook nog me bak even schoon gemaakt en gespoten
11 september 2011 om 14:20 #17905465Mooi plaatwerk opgehaald bij mattemaker van het opel-forum.
Ook nieuwe remleidingen gekocht
Een sportstuurtje gekocht maar past hij niet op de naaf :evil:
Me broertje en ik hebben beide nieuwe bandjes. hier ff de foto bij me broertje echt een verbetering :D
PS: foto’s van de echte kooi komen binnenkort ;)
11 september 2011 om 14:20 #17905466vandaag nieuw h-kineet erop gezet
en me nieuwe banden
zou nog foto’s posten van de kooi :eek:
Nog heel licht opschuren en nog een paar lagen rood en vernis.
zit alleen nog te twijfelen of ik hem vast zal lassen of vast bouten..11 september 2011 om 14:20 #17905467vandaag af gespoten..
morge misschien monteren?
11 september 2011 om 14:21 #17905468Update over de kooi 8)
Zo begonnen..
Na flink passen en meten…he potver#@$%!
Wie maakt dan ook een speaker in zijn deur jerryDan maar tijdelijk zo oplossen :eek:
Gordels overgenomen van robertzone.
(de achterbank zit nog niet goed ;) )
Zo dat was me wel weer een mooie klus :eek: :eek:
Alleen heeft iemand een idee waar ik de gordels aan deze kant aan vast moet maken? :shock:
11 september 2011 om 14:21 #17905469Met het mooie winterweer van afgelopen week heb ik gelukkig nog wat foto’s kunnen maken :D
Heb van robertzone nog een mooie veerpootbrug over kunnen nemen.
Binnenkort weer nieuwe update’s :)
11 september 2011 om 14:22 #17905470Zo even een update van de TR, Die moet n.l. Vrijdag voor de keuring.
Voorlicht zat een barst in, vervangen door een heel exemplaar 8)
Ook moesten de schijven/blokken vervangen worden, heb Corsa B gsi klauwen, nieuwe schijven en nieuwe remslangen genomen. 8)
Helaas was me telefoon leeg, en heb ik niet meer foto’s kunnen nemen :(
Maar volgende update komt snel ;)Op de TR zit weer apk voor een jaar :D
11 september 2011 om 14:22 #17905471Me broertje heeft voor zijn corsa GSI Bumpers en zij skirts gekocht
€85 euro koste het maar :shock: :shock: alleen mist het sleepoogkapje.En voor me zwarte corsa heb ik de motorkaplifts gemonteerd ;)
binnekort weer nieuwe update.
11 september 2011 om 14:22 #17905472Heb een tijdje terug nog een versnellingsbak voor me zwarte corsa gehaald|
Bak zit er ondertussen op , morge de laatste dingen aan doen..
Ook heb ik daglichtrijverlichting gehaald en even uit geprobeerd.
Die ga ik morge ook verder afmaken…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.