Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › corsa a v6 project
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 juli 2016 om 02:02 #17277449
Hallo,
Ik heb een paar vraagjes over mijn ”brain child”
Na de zomervakantie wil ik mijn huidig corsa b gsi een trap geven en een dikke corsa a gaan bouwen.
Zit al een poos te broeden op een idee voor een corsa a met een dikke motor en nou kan er wel een x30xe in of een c20let ofzo
maar het moet ook een keer anders dan anders zijn. Nu heb ik wel een idee alleen daar gaat veel werk inzitten.
Idee is namelijk om een 3.0 v6 CDTI uit een vectra te slopen en die er in proberen te moffelen. Het is nog nooit eerder gedaan geloof ik.Mijn vraag : Ziet iemand hier direct al een gigantisch probleem mee? dat het niet kan.
Is het al een keer gedaan? zou mij wat meer kunnen help bijv.24 juli 2016 om 02:31 #18323451Dikke diesel :)
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
24 juli 2016 om 12:19 #18323452zeker een dikke diesel, alleen hoop dat zoiets uberhaupt mogelijk is, alles valt pas te maken maar tis wel een hele uitdaging volgens mij.
24 juli 2016 om 12:26 #18323453Bij autos voor 1998 (waaronder dus ook je A corsa ) kun je gerust een diesel inbouwen en goed gekeurd worden… Er zitten minder eisen aan…
Een c20let is makkelijker in te bouwen… En is al veel gebeurd.. Een v6 ook wel maar is iets zeldzamer
Een snelle diesel is dan helemaal apart… Een 1.7 of 1.9 dth met chip…24 juli 2016 om 14:36 #18323454daarom ook en een c20xe en c20let zie je al zo veel vind ik. plus een 4 cilinder ik vind 6 toch mooier rijden, en met een chippie heb een 3.0 cdti ook al gauw over de 200 pk en idd oude auto eisen laag. lijkt me de perfecte keuze motor voor n dikke swap
24 juli 2016 om 14:38 #18323455Kan ook in een corsa b.. Zolang die maar voor 98 is..en voor een b is wat meer te krijgen qua onderdelen dan een a
24 juli 2016 om 15:16 #18323456AnoniemLid sinds:
1 January 1970Wegenbelasting voor n.diesel
Ligt wel stuk hogerNu is n.corsa niet heel.zwaar
Maar maakt toch verschil n vaste lasten
Mijn keus zou t niet zijn om.te gaan dieselen….24 juli 2016 om 16:01 #18323457Dat klopt idd.. Kan 2x zo duur zijn in wegenbelasting tussen een benzine en diesel corsa.. Maarja met minder gewicht en een chip rij je bij veel km je kosten er wel uit… denk ik
24 juli 2016 om 17:24 #18323458Tja en milieuzones… Hoe gaat dat? Ben ik wel benieuwd naar.
Greetz Emiel
24 juli 2016 om 18:25 #18323459Milieueisen zijn als van ouds… Dan val je dus in een bepaalde klasse afhankelijk hoe schoon je diesel is…
als je je motor op kenteken wil en dus opnieuw een kenteken krijgt zul je vermoedelijk een euro klasse toegewezen krijgen…
met euro 0 1 2 en 3 zul je waarschijnlijk niet meer stadcentrums in mogen en motorblokken ( en dus voertuigen) vanaf 2008 moeten verplicht een roetfilter hebben25 juli 2016 om 06:46 #18323460Ik hoor niemand praten over de breedte tussen de chassisbalken.
Welke versnellingsbak zit er aan de v6 diesel ?
Pak eens een rolmaat en kijk eens of het uberhaubt mogelijk is om de motor erin te krijgen.
28 juli 2016 om 05:28 #18323461inderdaad. En het gewicht, zal nog een leuke (spannende) omkeuring worden denk met zo’n as last.
28 juli 2016 om 09:52 #18323462@Jerremy wrote:
inderdaad. En het gewicht, zal nog een leuke (spannende) omkeuring worden denk met zo’n as last.
ik denk dat dat het zelfde uit zal pakken net als met de x30xe in een A corsa.. bij een goede bouw.. 2 vingers in de neus en je hebt de keuring..
28 juli 2016 om 21:46 #18323463Daar zou ik maar niet zomaar van uit gaan.
Bij de rdw zijn ze alles behalve consistent of eenduidig. Bij twijfel, of een slecht gehumeurde keur meester kan het wel is anders uitpakken.Los daarvan ga ik ervanuit dat bij een dergelijke dikke diesel je een stevige bak gebruikt, dus het gewicht zal hoger zijn lijkt me.
Ben niet zo thuis in de V6-diesels, maar volgens mij zijn het beste jongens die wel wat gewicht in de schaal leggen en zwaarder uitkomen dan bijv. een X30XE29 juli 2016 om 11:09 #18323464qua blokken zal een gietijzer dieselblok altijd zwaarder zijn
maar als je een schroefset pakt die in hardheid verstelbaar is kun je dat daarmee wel compenseren of schokdempers die passen van een ander model waar een zware motor in ligtik denk dat je bij een v6 diesel de dieselbak die eraan hangt kan gebruiken..
idd de spoorbreedte zal je ven moet kijken of je assen in moet korten of assen op maat moet laten frezen/slijpen ( ik laat me geen 2keer bijten door M-tech asjes dus ik begin er nu niet over :P)voor de v6 diesel zou je het beste info bij cookie kunnen inwinnen…
29 juli 2016 om 12:49 #18323465Uiteraard.
Bij een gewaagd, voornemens project als deze, zal je bereid moeten zijn veel aan te moeten passen, en dus een kwestie van pionieren…29 juli 2016 om 13:00 #18323466http://www.opel-specials.de/rothenstein/rothenstein-09-26g.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
dit is een A corsa met een c25xe.. kun je al na gaat hoe krap het wordt met een 3.0 diesel
29 juli 2016 om 13:46 #18323467@bart-gsi wrote:
qua blokken zal een gietijzer dieselblok altijd zwaarder zijn
maar als je een schroefset pakt die in hardheid verstelbaar is kun je dat daarmee wel compenseren of schokdempers die passen van een ander model waar een zware motor in ligtDenk niet dat het probleem bij de demping ligt, eerder bij de veren.
Die moet je bij een 2 liter al zwaarder hebben, laat staan bij een diesel v6 :hmmz29 juli 2016 om 13:47 #18323468passen de veren van een vectra b v6 dan niet?? hebben de zelfde stijl schokdemper als een corsa
30 juli 2016 om 08:28 #18323469Ga dit eens volgens want ik speel ook al langer met de gedachte iets te willen doen met een Corsa a
31 juli 2016 om 07:14 #18323470De V6 diesel heeft een veel grotere blokhoek dan de ellesmere port V6 (V6 riem motor).
Dus dat word dan neus verlengen en schutbord aanpassen.Het grootste probleem van je gewicht is de opgegeven maximum aslast.
Dat overschrijden gaan ze vaak niet leuk vinden bij het RDW.Het gewicht van de diesel zal niet eens in de BUURT komen van de ellesmere port V6.
Deze v6 diesel s VEEL zwaarder.Dan nog de versnellingsbak (F40-6 zit er normaaltegenaan, dat is echt een enorme bak (ook kwa gewicht)
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
31 juli 2016 om 12:13 #18323471Dus dan zou je de diesel v6 kunnen schrappen…als dit problemen op gaat leveren…
31 juli 2016 om 15:10 #18323472AnoniemLid sinds:
1 January 1970Gezien geen reactie meer van.de topicstarter
Zal dit al gebeurd zijn…..31 juli 2016 om 20:44 #18323473Of hij is het even rustig alles op een rijtje aan het zetten en is niet 24 uur per dag online.
Zou wel een uber project zijn om dit voor elkaar te krijgen.31 juli 2016 om 20:57 #18323474Nouja.. Als je aan je chassis een hoop moet verslijpen.. Zou ik toch andere opties overwegen.. Zoals een mv6 van een omega ( met irmscher/steinmetz compressor) of een goed opgevoerde c20let.. Is dan al wat vaker gedaan maar de kans is kleiner dat ze bij de rdw gaan zeuren…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.