corsa a v6 project

Forumindex Forums Modellen Corsa corsa a v6 project

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 31)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277449
    M3lvo
      Lid sinds:
      15 July 2015

      Hallo,

      Ik heb een paar vraagjes over mijn ”brain child”
      Na de zomervakantie wil ik mijn huidig corsa b gsi een trap geven en een dikke corsa a gaan bouwen.
      Zit al een poos te broeden op een idee voor een corsa a met een dikke motor en nou kan er wel een x30xe in of een c20let ofzo
      maar het moet ook een keer anders dan anders zijn. Nu heb ik wel een idee alleen daar gaat veel werk inzitten.
      Idee is namelijk om een 3.0 v6 CDTI uit een vectra te slopen en die er in proberen te moffelen. Het is nog nooit eerder gedaan geloof ik.

      Mijn vraag : Ziet iemand hier direct al een gigantisch probleem mee? dat het niet kan.
      Is het al een keer gedaan? zou mij wat meer kunnen help bijv.

      #18323451
      ivartje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 December 2010

        Dikke diesel :)

        Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

        #18323452
        M3lvo
          Lid sinds:
          15 July 2015

          zeker een dikke diesel, alleen hoop dat zoiets uberhaupt mogelijk is, alles valt pas te maken maar tis wel een hele uitdaging volgens mij.

          #18323453
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            Bij autos voor 1998 (waaronder dus ook je A corsa ) kun je gerust een diesel inbouwen en goed gekeurd worden… Er zitten minder eisen aan…
            Een c20let is makkelijker in te bouwen… En is al veel gebeurd.. Een v6 ook wel maar is iets zeldzamer
            Een snelle diesel is dan helemaal apart… Een 1.7 of 1.9 dth met chip…

            #18323454
            M3lvo
              Lid sinds:
              15 July 2015

              daarom ook en een c20xe en c20let zie je al zo veel vind ik. plus een 4 cilinder ik vind 6 toch mooier rijden, en met een chippie heb een 3.0 cdti ook al gauw over de 200 pk en idd oude auto eisen laag. lijkt me de perfecte keuze motor voor n dikke swap

              #18323455
              bart-gsi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 July 2012

                Kan ook in een corsa b.. Zolang die maar voor 98 is..en voor een b is wat meer te krijgen qua onderdelen dan een a

                #18323456
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  Wegenbelasting voor n.diesel
                  Ligt wel stuk hoger

                  Nu is n.corsa niet heel.zwaar
                  Maar maakt toch verschil n vaste lasten
                  Mijn keus zou t niet zijn om.te gaan dieselen….

                  #18323457
                  bart-gsi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 July 2012

                    Dat klopt idd.. Kan 2x zo duur zijn in wegenbelasting tussen een benzine en diesel corsa.. Maarja met minder gewicht en een chip rij je bij veel km je kosten er wel uit… denk ik

                    #18323458
                    TWA
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      17 June 2010

                      Tja en milieuzones… Hoe gaat dat? Ben ik wel benieuwd naar.

                      Greetz Emiel

                      #18323459
                      bart-gsi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        7 July 2012

                        Milieueisen zijn als van ouds… Dan val je dus in een bepaalde klasse afhankelijk hoe schoon je diesel is…

                        als je je motor op kenteken wil en dus opnieuw een kenteken krijgt zul je vermoedelijk een euro klasse toegewezen krijgen…
                        met euro 0 1 2 en 3 zul je waarschijnlijk niet meer stadcentrums in mogen en motorblokken ( en dus voertuigen) vanaf 2008 moeten verplicht een roetfilter hebben

                        #18323460
                        freek corsa
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          5 December 2004

                          Ik hoor niemand praten over de breedte tussen de chassisbalken.

                          Welke versnellingsbak zit er aan de v6 diesel ?

                          Pak eens een rolmaat en kijk eens of het uberhaubt mogelijk is om de motor erin te krijgen.

                          #18323461
                          Jerremy
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            29 October 2004

                            inderdaad. En het gewicht, zal nog een leuke (spannende) omkeuring worden denk met zo’n as last.

                            #18323462
                            bart-gsi
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              7 July 2012

                              @Jerremy wrote:

                              inderdaad. En het gewicht, zal nog een leuke (spannende) omkeuring worden denk met zo’n as last.

                              ik denk dat dat het zelfde uit zal pakken net als met de x30xe in een A corsa.. bij een goede bouw.. 2 vingers in de neus en je hebt de keuring..

                              #18323463
                              Jerremy
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                29 October 2004

                                Daar zou ik maar niet zomaar van uit gaan.
                                Bij de rdw zijn ze alles behalve consistent of eenduidig. Bij twijfel, of een slecht gehumeurde keur meester kan het wel is anders uitpakken.

                                Los daarvan ga ik ervanuit dat bij een dergelijke dikke diesel je een stevige bak gebruikt, dus het gewicht zal hoger zijn lijkt me.
                                Ben niet zo thuis in de V6-diesels, maar volgens mij zijn het beste jongens die wel wat gewicht in de schaal leggen en zwaarder uitkomen dan bijv. een X30XE

                                #18323464
                                bart-gsi
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  7 July 2012

                                  qua blokken zal een gietijzer dieselblok altijd zwaarder zijn
                                  maar als je een schroefset pakt die in hardheid verstelbaar is kun je dat daarmee wel compenseren of schokdempers die passen van een ander model waar een zware motor in ligt

                                  ik denk dat je bij een v6 diesel de dieselbak die eraan hangt kan gebruiken..
                                  idd de spoorbreedte zal je ven moet kijken of je assen in moet korten of assen op maat moet laten frezen/slijpen ( ik laat me geen 2keer bijten door M-tech asjes dus ik begin er nu niet over :P)

                                  voor de v6 diesel zou je het beste info bij cookie kunnen inwinnen…

                                  #18323465
                                  Jerremy
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    29 October 2004

                                    Uiteraard.
                                    Bij een gewaagd, voornemens project als deze, zal je bereid moeten zijn veel aan te moeten passen, en dus een kwestie van pionieren…

                                    #18323466
                                    bart-gsi
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      7 July 2012

                                      http://www.opel-specials.de/rothenstein/rothenstein-09-26g.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                      dit is een A corsa met een c25xe.. kun je al na gaat hoe krap het wordt met een 3.0 diesel

                                      #18323467
                                      Corsa_GSi
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        30 June 2004

                                        @bart-gsi wrote:

                                        qua blokken zal een gietijzer dieselblok altijd zwaarder zijn
                                        maar als je een schroefset pakt die in hardheid verstelbaar is kun je dat daarmee wel compenseren of schokdempers die passen van een ander model waar een zware motor in ligt

                                        Denk niet dat het probleem bij de demping ligt, eerder bij de veren.
                                        Die moet je bij een 2 liter al zwaarder hebben, laat staan bij een diesel v6 :hmmz

                                        #18323468
                                        bart-gsi
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          7 July 2012

                                          passen de veren van een vectra b v6 dan niet?? hebben de zelfde stijl schokdemper als een corsa

                                          #18323469
                                          demonius abraxis
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            20 May 2012

                                            Ga dit eens volgens want ik speel ook al langer met de gedachte iets te willen doen met een Corsa a

                                            #18323470
                                            wim-v6
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              12 August 2005

                                              De V6 diesel heeft een veel grotere blokhoek dan de ellesmere port V6 (V6 riem motor).
                                              Dus dat word dan neus verlengen en schutbord aanpassen.

                                              Het grootste probleem van je gewicht is de opgegeven maximum aslast.
                                              Dat overschrijden gaan ze vaak niet leuk vinden bij het RDW.

                                              Het gewicht van de diesel zal niet eens in de BUURT komen van de ellesmere port V6.
                                              Deze v6 diesel s VEEL zwaarder.

                                              Dan nog de versnellingsbak (F40-6 zit er normaaltegenaan, dat is echt een enorme bak (ook kwa gewicht)

                                              verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                                              #18323471
                                              bart-gsi
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                7 July 2012

                                                Dus dan zou je de diesel v6 kunnen schrappen…als dit problemen op gaat leveren…

                                                #18323472
                                                Anoniem
                                                  Lid sinds:
                                                  1 January 1970

                                                  Gezien geen reactie meer van.de topicstarter
                                                  Zal dit al gebeurd zijn…..

                                                  #18323473
                                                  sylvester1
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    8 May 2007

                                                    Of hij is het even rustig alles op een rijtje aan het zetten en is niet 24 uur per dag online.
                                                    Zou wel een uber project zijn om dit voor elkaar te krijgen.

                                                    #18323474
                                                    bart-gsi
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      7 July 2012

                                                      Nouja.. Als je aan je chassis een hoop moet verslijpen.. Zou ik toch andere opties overwegen.. Zoals een mv6 van een omega ( met irmscher/steinmetz compressor) of een goed opgevoerde c20let.. Is dan al wat vaker gedaan maar de kans is kleiner dat ze bij de rdw gaan zeuren…

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 31)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.