corsa a uit 1983. waar op te letten? ombouw moter mogelijk?

Forumindex Forums Modellen Corsa corsa a uit 1983. waar op te letten? ombouw moter mogelijk?

• Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    robert_corsa

goede avond opel liefhebbers,

bijdeze laat ik ook maar eens wat van mij horen.
      Ik wil met een verlaging en andere velgen de astra laten voor wat hij is.
      en wil over gaan naar een andere uitdaging. een 2de auto!!
      ik heb de mogelijkheid voor een grote verwarmde loods en een loods voor opslag/stalling.
      het gaat (mogelijk) om deze auto: http://link.marktplaats.nl/339858589

voordelen zijn uiteraard geen wegenbelasting, en een goedkope verzekering,

waar moet ik op letten bij bezichtiging van deze auto? roest lijkt mij al het eerst puntje. het lieft heb ik er 1 zonder roest, weet namelijk zo 1 2 3 iemand die knap kan lasen.

punt 2: kan er een andere moter in? zo ja, welke heb ik als optie? het lieft 1 waarbij ik niet moet gaan lasen, slijpen etc. blokje eruit – andere erin. zo moet het het liefst zijn.
      zelf dacht ik aan een 1.6 gsi blok. of een 2.0 8v. moter codes ben ik niet zo in thuis. :hmmz ben nog niet zolang bezig met auto’s.

en het belangrijkste: is er een indicatie wat het totaal ongeveer gaat kosten? wil het wel meteen goed doen. heb er ook alle tijd voor aangezien ik gewoon een astra voor de deur heb staan.

ik weet al iemand die het blok erin kan zetten als dt mogelijk is.

graag wat reacties.

ohja, als er bijv een gsi blok in kan, dan moet die ook op kenteken, kan dit? zo ja, blijft het dan een oldtimer?

groeten, robert
      :angel

corsaboy
      Deelnemer

voor ombouwbeschrijving kijk op:

http://www.corsa-novatuning.nl

robert_corsa

dank, veel bruikbare info. maar kan het ook met zo;n oude corsa? en welke moter kan ik het beste kiesen? en waarom?

corsaboy
          Deelnemer

ken met elke corsa waarvan wij de ombouw beschrijven.
            Dus corsa A en Corsa B en dan de benzine uitvoeringen.

Welke motor hangt compleet af van jou budget…

SRLandgraaf
            Deelnemer

als je voor snel wil gaan met een aardig budget zou ik voor de c20xe (2.0 16v gsi) gaan .
              en anders een c16se ( 1.6 8v gsi ) die zit in een A corsa gsi , ik rijd zelf ook met dit blok in mn corsa b over dit blok ben ik zeer te spreken!

McKaamos
              Deelnemer

Motorblok keuze is ook belangrijk voor je bochtenwerk.
                Als je hard de bocht om wil kunnen moet je vooral geen te zwaar motorblok pakken. Met een C20XE (2.0 16v) wordt een Corsa A extreem nose-heavy en dat gaat ten koste van je bochtenwerk. Het is wel erg leuk als je heel hard in een rechte lijn wil gaan. Drag/sprint races enzo.

Een ander nadeel van een groot motorblok is dat het chassis van een Corsa A er niet op gebouwd is en dat je moet gaan verstevigen. Een C20XE heeft 150PK, en een A-tje hangt van puntlasjes aan elkaar (bij wijze van spreken that is).
                Als je niet verstevigd loop je het risico dat je over een paar jaar een grotere spoorbreedte hebt omdat het chassis uit elkaar wordt gerukt door de motor. Is natuurlijk ook afhankelijk van je algehele rijstijl, maar het gebeurt op den duur wel.

robert_corsa

zelf denk ik dat het het oude 1.6 8v gsi blok wordt dan. omdat ik de auto dan tegen die tijd een gsi look van wil maken.
                  bochten ga ik altijd rustig omheen. heb hier in het dorp en omstreken al vaak genoeg gezien hoe jongen rechtdoor reden in plaatst van om de bocht.

gaat hooftzakelijk om het rechte stuk, en om het wegtrekken bij een stoplicht:wors voor de rest ook om de auto zelf. vind die atje nog steeds 1 van de mooiste opels die er zijn geweest:wors:jerry

sowieso had ik hem willen verstevigen. maar waar moet ik aan denken? veerpootbrug voor en achter. misschien een extra balk lassen aan de voorkant?

en het oor wil ook wat, wat voor uitlaat systeem moet ik onder het gsi blok gaan hangen? hoor weleens een cora b gsi langs scheuren met een dtm remus en kat vervanger, het is net een impressa:D dat wil ik ook wel.

@corsa
                  boy: ga eerst proberen zover mogelijk te komen met het buget wat ik heb. als het niet genoeg is dan moet ik gaan bekijken of het verantwoord is om dagelijks te rijden met de corsa a. zo ja, dan wil ik nog weten of het een oldtimer blijft als ik de corsa als gsi op kenteken wil hebben. als dat allemaal posotief uitvalt, dan gaat de astra evt weg.
                  en na een hele tijd komt daarvoor in de plaats wel een corsa b.

stel ik kies voor een gsi blok. is het volgens mij het beste om die meteen te reviceren. dan in de auto hangen met benodigde onderdelen. andere remmen en bandjes eronder. en de rest wat nodig is. wat zou ik dan ongeveer kwijt zijn? incl auto a 900 euro

robert

SRLandgraaf
                  Deelnemer

met dat impresa gaat het wel goed komen hoor ik rijd met orginele luchtfilter en een remus uitlaat .

http://www.youtube.com/watch?v=lDoaMWkbujk&feature=related

over de prijs van dit blok kan ik niks zeggen

B_elev van dit forum had dit blok in de corsa gsi liggen en ik had een 2 liter 16v liggen heb ik met hun de deal gemaakt,

hun bouwen en reviseren mij die 1.6 8v in en hun mogen mijn 2,0 16v hbben

robert_corsa

zohe, dat klinkt goed. lang leve de 8v:angel heb je er ook een middendemper vervanger of kat vervanger onder?

hoehard loopt een 1.6 8v gsi? hoeveel pk? en vn nul tot 100?

heb zelf in de astra een 1.6 8v. wat is er zoveel anders aan? op pk na dan.
                      moet trouwens zelf nog een middendemper vervanger hebben. voor de astra G:wors

SRLandgraaf
                      Deelnemer

nee ik heb de orginele kat en alles er nog op ,

ik heb er de 210 mee gehaald met mn borbet velgen 6,5 J met 175/55/14 bandjes

pk’s zullen rond de 105 liggen en van nul tot 100 heb ik nog nooit gemeten.

een astra F 2.0 16v gsi heeft ligt gelijk met de mijne (voornamlijk door het lage gewicht van een corsa )

suqra

2.0 8 kleppert. stelt niet zoveel voor en lache dat je er mee ken.

<span style="font-size:200]

pastry
                          Deelnemer

wat een roestbak zeg…;)

king:

Fearless
                            Deelnemer

Geweldige rat….a3 voorschermen met oldskool a2 knippers er aanking:

Ben benieuwd naar de rest van de setup…

robert_corsa

gewelig apparaat. ziet er ook super uit.

nou, het zit tegen, de cors die ik wou is zojuist verkocht:mad:
                                dus nu maar weer opzoek naar een knappe corsa a. het liefst een roestvrije.
                                en het moet een oldtimer zijn. als iemand er 1 weet te staan. pb mij astublieft:angel
                                hij komt zeker in goeie handen terecht!!!

max
                                Deelnemer

Leuk ding!!

Nu wel met een spiegel rechts? ;)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.