Corsa A stottert

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa A stottert

• Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    darkootje

Hallo allemaal

Sinds een week of 2 in het bezit van een Corsa A 1.2i
      Tijdens de bezichtiging stotterde hij al wel een beetje vlak na de start, maar ik dacht zal wel komen omdat ie zo lang stil heeft gestaan. Ik dus nieuwe verdelerkap en bougies gekocht, maar de ontsteking ligt het niet aan. Als ik m nu start moet ik echt het gaspedaal vol ingetrapt houden anders pakt ie m niet. En als ie dan al aanslaat blijft ie stotteren. Met stationair lopen hoor je ook plofjes uit de uitlaat. Tijdens het optrekken moet je echt ruim van tevoren je gaspedaal al rustig intrappen anders slaat ie af. En met constante snelheid flink aan het bokken ook. Iemand een idee wat dit kan zijn? Tijdens het gas geven zie je ook de koelvloeistof in het expansievat gespoten worden. Is dit normaal? Het ruikt ook heel erg naar benzine in de auto tijdens het rijden en met gas geven komt er redelijk wat donkere rook uit de uitlaat. Bougies zijn trouwens ook helemaal zwart van die koolstof aanslag ofzo.
      Alvast bedankt voor de reacties!

corsageak

bougie kabels, stappenmotor, egr?, benzinefilter?

wim-v6
        Deelnemer

inderdaad, Controle lijstje

– controleren met remmenreiniger op valse lucht (dit met draaiende motor langs inlaat delen spuiten)
          – Vacuum slangen controleren
          – bougies controleren
          – bougiekabels controleren
          – verdeelkap controleren
          – gasklep controleren en reinigen
          – stappenmotor reinigen

Willem

corsaagsi
          Deelnemer

temperatuursensor kapot?

darkootje

Bedankt voor de reacties tot dusver. Ik heb alles al gecontroleerd wat er genoemd is, bahalve die benzinefilter en de temp sensor. Waar kan ik die sensor precies vinden?
              Wat misschien ook wel handig is om te vermelden is het volgende: ik heb zeker een hele middag van alles losgehaald en gereinigd en daardoor is mijn benzine op geraakt. Wat ik toen merkte was dat de motor ineens wel aansloeg per direct en zonder gas te geven. Dit uiteraard van korte duur omdat de tank ff leeg was…..

freek corsa
              Deelnemer

Dus je motor krijgt te veel benzine.

Dat komt meestal door een defecte koelvloeistof-temperatuur-sensor.

Dit is een sensor met een blauwe kleur, deze zit achter in je inlaat spruitstuk.

Kosten: 12 euro.

darkootje

@ freek corsa:

Dank je voor je reactie. Dat idee had ik zelf dus ook al dat ie teveel benzine kreeg. Als ik het luchtfilter eraf haal heb je aan de bovenkant van dat huis zo’n dingetje waar de benzine uit komt. En iets daarvoor heb je iets zitten wat met 4 torx boutjes vast zit, met een rubbertje erin. Aan de voorkant daarvan zit een gaatje en daar komt continu iets benzine uit druppelen als de motor loopt. Sorry voor de onduidelijkheid, weet zo niet hoe al die dingen heten :$
                  Maar die sensor,…. heeft dus te maken met temp. Moet ie dan ook anders gaan lopen naarmate het blok warmer wordt? Want hij blijft gewoon beroerd lopen, koud of warm……

freek corsa
                  Deelnemer

Euhm….

Ik heb geen mono-point motor, dus ik weet even niet wat je nu bedoeld.

De sensor die ik omschreven heb geeft aan de ECU de motor temperatuur door.
                    Als deze defect is dan denkt de ECU dat de motor -72 graden Celsius is, daardoor gaat hij veel te rijk inspuiten.

darkootje

@ freek corsa:

Sorry, weet het ook niet precies. Dat ding waar benzine uit komt vernevelt de benzine richting de gasklep, maar is niet echt dat je zegt wauw dat komt er heel nauwkeurig uit. Maar goed, ik ga morgen die sensor even vervangen waar jij het over hebt en dan laat ik hier weten of dat het probleem was. Ik hoop dat dat het is. Dank je wel voor je reactie. Greetz

darkootje

Nog ff gauw een vraagje.
                        Als je het stekkertje van die sensor eraf haalt tijdens het stationair lopen en het toerental verandert heel iets, is die sensor dan gewoon goed? Behalve het feit dan dat ie gewoon blijft stotteren……

corsaagsi
                        Deelnemer

Gewoon vervangen die sensor, kost zowat niks en is vaak het probleem!

wim-v6
                          Deelnemer

dingetje met 4 torks schroefjes is de benzinedruk regelaar.

Willem

darkootje

@ wim-v6:

Schandalig he,….. en dan te bedenken dat ik nog wel 2 jaar motorvoertuigentechniek heb gevolgd………
                              Maar thnx voor de hulp!

@ corsaagsi: Morgenvroeg ga ik m gelijk vervangen en dan post ik het hier ff !!!

corsaagsi
                              Deelnemer

:o Das dan inderdaad wel een beetje schandalig.. :afro

darkootje

Temperatuursensor is inmiddels vervangen maar dat was het probleem niet. Nu heb ik een stekkertje losgehaald van een sensor die ook in de inlaat zit. Dit betreft een stekker met meerdere draden. De motor stottert nu alleen even met het starten en verder niet meer, maar het benzineverbruik blijft heel erg hoog en nog steeds ruik ik benzine in de auto. De bedrijfstemperatuur van de auto blijft helemaal op koud staan tenzij ik even stil sta en een minuut of 3 stationair draai. Dan loopt ie wel op. Soms ook een koelvloeistof geurtje te ruiken in de auto. Iemand een idee wat dit kan zijn?
                                  Greetz……

freek corsa
                                  Deelnemer

Dat van de temperatuur komt door je thermostaat, die is waarschijnlijk kapot.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.