Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › corsa a ombouw z20let met f23 er zit leven in
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 augustus 2010 om 15:21 #17615069
ik meen dat die originele inlaat slagen nog wel eens dicht willen klappe met tubo motoren die gekiteld zijn.
en daarom een hoop vermogen missen.
of je het nou op je eigen manier doet, of op die an sw..
zorg dat je of samco of metaale inlaat slangen gebruikt van lucht filter naar turbo.
maar goed ik snap als je hem eerst rijdent wil hebben.
maar zou het wel doen voor dat je naar vmax gaat….
die originele zijn ook van metaal te krijgen toch (of chroom)?
12 augustus 2010 om 17:50 #17615070origineel gepost door sw16v
Als je de inlaat zo bouwt op deze manier, dat staat toch 100x netter (vind ik dan he..)ruimte is er echt wel :agent
Die ruimte is er niet SW. :hmmz
Ten eerste is de foto die je post van een astra G, en geen corsa A. Ten 2e ligt het blok bij arjo er anders in dan een C-motor. Dit ook vanwege de versnellingsbak die er aan vast zit.
groeten
12 augustus 2010 om 18:14 #17615071sw bij deze zeg ik het nog een keer tussen het front/koplamp en de cilinderkop zit 40mm ruimte als je blijft denken dat daar een slang van 72mm tussen past dan denk ik dat jij iets niet snapt.
de z20let ligt nou een maal niet het zelfde in de corsa als een c motor dus bij deze houden we er nu over op.
de orginelen inlaat is veranderd de slangen zijn van samco bij de bevesteging van de slangen naar filter en lmm zit een alu ring van 45mm,dus de tussen afstand is zo klein dat de slang niet kan vacum zuigen
12 augustus 2010 om 18:59 #17615072nou nou nou :hmmz
succes dan maar
12 augustus 2010 om 19:07 #17615073even goede vrienden sw
maar als je de corsa in het echt zou zien zal je begrijpen dat het echt niet gaat zo als jij denkt12 augustus 2010 om 19:09 #17615074denk dat het idd aan de foto ligt.. op de foto lijkt het of er genoeg ruimte is..
De diameter op de turbo is ook kleiner dan na de plastic buis over het kleppendeksel ofniet ?
12 augustus 2010 om 19:27 #17615075Vond het nogal een lullige reactie. net of wil je niks aannemen (ik weet je geschiedenis dus twijvel écht niet aan jou kunnen/kennen)
enja bij een C motor past het eveneens niet gemakkelijk.
snap ook echt wel dat jou motor anders in de steunen hangt en waarschijnlijk iets meer naar voren toe….maar idd je zit in de knoei met thermostaathuis,distrikap/cilinderkop, koplamp en de koplampverstelling en het koplamphuis etc etc…..
heb ook me turbo (inlaatkant) er voor aangepast, thermostaathuis bewerkt met andere GM onderdelen, motorsteun eigenbouw ivm uitstekende bouten, koplamp/verstelling/etc aangepast om het pas te krijgen. en dat allemaal ZONDER de slotplaat te willen bewerken! (op 1 klein iets na…)
dus besef van ruimte heb ik wel, ben er zelf ook tijden mee aan het moorden geweest om het pas, maarvooral deugdelijk weg gewerkt te krijgen!
om van de inlaat zo:
naar zo te krijgen…:
maar evengoeie vrienden hoor;)
13 augustus 2010 om 06:27 #17615076deze mod voor niets gedaan dan ?
gasklephuis z20let van electronice naar kabel bediening gemaakt
dit van wegen dat op het kms nu nog geen electronice gaspendaal kande bedoeling was om kms erop tezeten maar , v-max zegt dat hij de z20let met een verkorte kabelboom in de corsa draaiend kan krijgen.probleem was dat de orginelen kabelboom van de z20let gewoon nooit in de corsa past.
daarom heb ik het orginelen electroince gaspendaal er toch maar in gebouwt,krijg v-max het niet voor makaar om de motor telaten draaien is het niet veel werk om het gaspendaal met kabel temaken
[/quote]
13 augustus 2010 om 06:36 #17615077@sw er is gewoon teweing ruimte in een corsa, maakt eigenlijk niet wat je erin bouwt:)
ik heb wel een front er in gezet van een diesel dit geeft ook iets ruimte maar daarna heb ik de diesel radiateur er in gezet en was ik heel veel ruimte kwijt
bij mij zit ook de leh turbo er op nou weet ik eigenlijk niet of die in diameter groter is dan de orginelen van de z20let/c20let turbo.ik weet wel dat als ik een andere versnellings bak er achter hang de motor zeker 8cm naar achteren kan.
ik hou het nu orgineel z20let met f23.kan het later altijd nog veranderen;)
14 augustus 2010 om 08:19 #1761507822 januari 2011 om 18:00 #17615080nieuwe up-date:D
het vrijprogameerbaar zit bijna op de motor,nog een paar kleine aanpasingen en dan kan de corsa eens gaan rijden.
zit nog wel wat soldeer werk aan maar het einde is in zicht:)22 januari 2011 om 20:21 #17615081kijk dus kan knallen met je corsa
23 januari 2011 om 10:28 #17615082:wors
Na lang bouwen en knutselen mag je er eindelijk mee gaan rijden, ik hoop dat je er een kick van krijgt, zou ik wel krijgen namelijk ;)
Geniet ervan :cool:
23 januari 2011 om 13:38 #17615083er is nog wel genoeg tedoen als eenmaal de motor draaid.eerst maar eens aan de gang krijgen.daarna wel kijken hoe het rijd:D
23 januari 2011 om 13:52 #17615084Hallo Arjo,
ben blij voor je dat de Corsa het eindelijk doet :cool::cool:.
enige tijd geleden ben ik bij jou geweest voor het spuiten enz enz een mijn kadett cabrio (ik was met de astra station met die achterschade) en toen hebben we het er nog overgehad dat de corsa nie helemaal wilde wat jij wilde haha.
ik denk dat je er een hele grote kick van krijgt alsje eenmaal in dat verschrikkelijk mooie en snelle ding zit :P:P
suc6
gr Vincent
24 januari 2011 om 07:55 #17615085[rquote=1849457&tid=120862&author=vincent23]Hallo Arjo,
ben blij voor je dat de Corsa het eindelijk doet :cool::cool:.
enige tijd geleden ben ik bij jou geweest voor het spuiten enz enz een mijn kadett cabrio (ik was met de astra station met die achterschade) en toen hebben we het er nog overgehad dat de corsa nie helemaal wilde wat jij wilde haha.
ik denk dat je er een hele grote kick van krijgt alsje eenmaal in dat verschrikkelijk mooie en snelle ding zit :P:P
suc6
gr Vincent[/rquote]
hey
het komt allemaal eens goed:D
en met je kadett schiet die al een beetje opgr
24 januari 2011 om 16:51 #17615086Kadett staat helaas even in de koelkast, wegens enkele tegenslagen, maar goed de lucht klaart alweer een beetje op en dan kunnen we weer fijn gaan knutselen.
als die gespoten moet worden, weet ik je te vinden haha :P
gr vinc
24 januari 2011 om 16:54 #17615087ow wa kost da dan spuiten ??
wel zeer vette corsa
24 januari 2011 om 17:28 #17615088[rquote=1850572&tid=120862&author=vincent23]Kadett staat helaas even in de koelkast, wegens enkele tegenslagen, maar goed de lucht klaart alweer een beetje op en dan kunnen we weer fijn gaan knutselen.
als die gespoten moet worden, weet ik je te vinden haha :P
gr vinc[/rquote]
is goed rustig aan komt het van zelf goed:D
24 januari 2011 om 17:29 #17615089[rquote=1850580&tid=120862&author=jblfreak]ow wa kost da dan spuiten ??
hangt er vanaf wat je wil:D
24 januari 2011 om 17:42 #17615090kadettje cabrio
strak trekken en spuiten in kleur e545
kaal caros en misschien alleen motor er in
19 juni 2011 om 16:32 #17615091lange tijd stil geweest,druk met werk.
maar de bedrading is voor 95% gereed,ook na veel veranderingen,is er ook het een en ander verandert.lang verhaal.maakt eigenlijk niets meer uit.feit is dat de corsa 9 augustus naar dp in nijmegen gaat,eerst alle bedrading en sensoren na lopen,en als dat 100% in orde is gaat de corsa op de bank,de afspraak staat dus het einde komt nu echt in zicht ;)
29 juni 2011 om 21:45 #17615093had al opgevangen dat je er heen zou gaan
mischien kom ik wel even kijken naar die mooie corsa van je
gr david30 juni 2011 om 10:29 #17615094altijd gezellig david
zaterdag gaat nog wel de motor er even uit,moeten een paar dingen verandert worden,en de kabelboom even goed afwerken,zodat alles goed is als de corsa 9 augustus naar dp gaat
30 juni 2011 om 20:59 #17615095ja zorg maar dat alles in orde is anders is het zonde van de bank tijd
en dp is niet goedkoop king: wel erg goed!
ik kom zeker wel ff langs ben wel benieuwd eigenlijk hoe je alles gemaakt hebt
en hoe het draaid natuurlijk -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.