Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › corsa a oltimer. waar op letten bij aankoop?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 maart 2011 om 05:13 #17234657
een goede dag,
Ik ben serieus van plan een opel corsa a te kopen uit 1984.
er ligt een 1.2S moter in met 119000 op de teller.
een 3 deurs, groen gekleurt.
auto staat op marktplaats tekoop.
moet de auto nog bekijken, wil ik a.s. zaterdag doen.heb iemand van hier hem toevallig al bekeken?
waar moet ik op gaan letten? zowel motorisch als op roest?:angel
de corsa gaat gebruikt worden voor de boodschap, mijn vader rijd er mee naar zijn werk, en ik rijd er 1 keer per week mee naar school (200km rijden bijmekaar)
ik ga de astra g waar ik verder in rijd, helemaal netjes maken, punjtes op de i en zeer waarschijnlijk een moterswap. voordeel van de corsa erbij: ik kan de astra helemaal netjes en goed ombouwen.
astra af: behoud ik de corsa en ga ik deze opknappen:wors
24 maart 2011 om 07:11 #17843608Roest ;)
Corsa A’s willen behoorlijk roesten, zeker met die leeftijd.
Alssie netjes is, kan er verder weinig mis zijn aan een Corsa. Technisch zijn ze verder zo’n beetje bestand tegen een nucleare aanval.
Is er toch iets stuk, dan is het ook niet heel erg moeilijk of duur om te fixen. Simpele, betrouwbare techniek.Btw, gaat het verhaal over de 2002 Astra G in je ondertitel?
Houd je er rekening mee dat omkeur regels voor een auto van 1998 of later veel scherper zijn dan daar voor? Kost ook een hoop meer. Eerder 500 euro dan de 50 euro voor oudere auto’s.24 maart 2011 om 07:20 #17843609de kp-81?
heb ff gezocht op mp :P ziet er wel netjes uit, alleen de onderkant is zwart gespoten, kijk dus wel ff naar de staat van de dorpels, verder zie ik zo weinig roest op de bekende plekken, maar ja ik kan niet onder de kap kijken, maar zo van buiten lijkt ie wel aardig goed nog.24 maart 2011 om 08:50 #17843610ROEST!!!
Accubak, dorpels, wielkastranden, raamrubbers voor in de onderste hoeken, radiateurbalk, deuren.Motor zijn redelijk onverwoestbaar maar zo rond de 100.000 moet er wel een koppakking verwisselt worden. Zwak puntje van die dingen. Getande riem vervangen, wanneer en zo ja ook de waterpomp mee vervangen?
Slang van de radiateur naar het koelwatertankje was meestal een blauwe gevlochten slang, vervang die voor een 12mm rubberen. Die blauwe dingen worden poreus.Verder de wiellagers achter, kunnen wel eens lawaai maken. Schokdempers (ander setje kost echter niet de wereld) net als stuurstangkogels en fuseekogels.
Kachelmotor kan lawaai maken. lagertjes drooggelopen.
Ruitenwissermechaniek versleten.
persoonlijk zou ik die astra laten voor wat het is en die corsa meteen goed aanpakken, maar ja ik vind een corsa persoonlijk mooier en meer stijl hebben (zeker met een 2.0).
24 maart 2011 om 08:53 #17843611Wat Max dus zegt idd.
Er zijn vast wel een paar puntjes, maar onderdelen kosten je de kop niet. Waar je je het meeste zorgen over moet maken is roest.Alssie goed is, moet je zorgen dat je hem goed bijhoud en elk klein roestplekje wat je tegenkomt meteen in de kiem smoort.
Zorg dat je onder de auto kan en zet een voorraadje Tectyl in de schuur.24 maart 2011 om 09:56 #17843612naast alle dingen die hierboven gezet zijn moet je natuurlijk jezlef direct inloggen op het corsa a forum.:P Nee serieus.
Ik heb mijn 84 voor 100 euri opgehaald in Belgie. Hij is nu op NL kenteken en gekeurd. Nu op me gemak alles lassen en klaar maken voor de c20xe.
Wat max zegt, een 2.0 erin is erg lekker. Belasting vrij, verzekering van nog geen 5 euri p/m en een dik blok. :) Wat wil je nog meer.succes.
24 maart 2011 om 11:30 #17843613als ik me niet vergis gaat het om deze corsa. http://link.marktplaats.nl/434042522
zo op de foto lijkt de roest op de dorpels wel mee te valen, meestal roesten ze net voor de achter wielen, maar ja een foto is nooit zo duidelijk als waneer je gaat kijken natuurlijk. en maar op de foto ziet hij er zeker niet verkeerd uit voor zijn leeftijd24 maart 2011 om 11:46 #17843614[rquote=1898837&tid=145134&author=max]ROEST!!!
Motor zijn redelijk onverwoestbaar maar zo rond de 100.000 moet er wel een koppakking verwisselt worden. Zwak puntje van die dingen. Getande riem vervangen, wanneer en zo ja ook de waterpomp mee vervangen?
Slang van de radiateur naar het koelwatertankje was meestal een blauwe gevlochten slang, vervang die voor een 12mm rubberen. Die blauwe dingen worden poreus.
[/rquote]Bij een 84-er is dat niet van toepassing, die heeft nog een OHV motor.
EDIT: Nee klopt wel, de OHV is de 1.2n, 1.2s is al OHC.
24 maart 2011 om 12:49 #17843615vette bak hoor.:)
24 maart 2011 om 21:01 #17843616dank jullie wel jongens.
ik ga zaterdag kijken:)en ik ben nog aan het bekijken wat ik wil, of corsa vet maken, of de astra. allebei heel erg leuk:P
ik laat zaterdag weten of het wat wordt
27 maart 2011 om 19:35 #17843617nog steeds op marktplaats dus zal wel niet door gegaan zijn zeker? :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.