Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa A loopt stationair heel slecht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 juni 2011 om 20:47 #17237679
Hallo,
Ik ben nieuw hier dus zal me eerst even voorstellen, heb sinds paar maandjes een corsa A3 1.2 van ’92 in de winter liep hij gewoon lekker, maar sinds het warmere weer is hij heel erg slecht stationair zelfs soms zo erg dat ie dreigt af te slaan of zelfs afslaat.
Vaak begint dan ook het motorlampje (Oranje) te branden.
Wat ik al geprobeerd heb:
Stappenmotor schoongemaakt
Nieuwe temperatuur sensorWanneer ik bij het luchtfilter 1 klein slangetje er af laat loopt ie hoger stationair maar wel veel beter dit slangetje zit aan het luchtfilter en is misschien 2 mm dik.
Weet iemand hier meer van en kan mij helpen?
Groet,
rob18 juni 2011 om 08:18 #17878950niemand een idee?
18 juni 2011 om 08:22 #17878951Ik ga uit van een c12nz?
Welke tempsensor heb je vervangen?
Zijn de bougiekabels nog goed?Het kans zijn dat 1 van je onderdrukslangen kapot is, controleer al die kleine luchtslangentjes eventjes op breuken/scheurtjes. Ookal zien ze goed eruit bij de openingen het kan zijn dat ze iets te ruim zijn of het rubber te hard is geworden. Dan krijg je last van valselucht.
Ook alle luchtslangen controleren die de warm/koud regeling doen op de luchtfilter! Kan goed zijn dat het probleem daarin zit.
18 juni 2011 om 08:45 #17878952Ja is inderdaad een c12nz
Temperatuur sensor in blok.. was zowiezo al kapot dacht dat het misschien oplossing kon zijn hij liep toen ook even mooi maar verneukte mij dus haha
bougiekabels heeft pap gestest door er zeepsop overheen te spuiten en toen begon die niet anders te lopen ook heb ik de bougies vervangen (Die waren ook versleten maar dit hielp ook niet)
Ik zal nu alle slangetjes eens gaan controleren, gewoon op breukjes & hardheid van de rubber neem ik aan? of zijn er nog andere manieren?
18 juni 2011 om 12:43 #17878953Tjah slangen idd controleren op breukjes en hardheid. Heb je ‘m eig al uitgelezen?
Als je ‘t oranje lampje aanhebt… moet er een foutcode bekend zijn.
18 juni 2011 om 13:31 #17878954Daarvoor zal ik dan naar de garage moeten?
Hij loopt beter stationair als ik de filter uit t huis haal.. stottert ineens heeeeel stuk minder.. (ook geen motorlampje)
Die regen laat mij niet verder werken buiten hehe paar slangen al bekeken moet straks nog even achter t blok duiken denk ik.. Normaal heb ik mijn broertje er ook nog bij (Die heeft iets meer motorisch verstand, dus die weet ook precies welke slangen die zal moeten gaan zoeken) Ik kijk ze wel gewoon allemaal na dan.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.