Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa A koop!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 maart 2011 om 22:43 #17233636
Hallo,ga waarschijnlijk volgende week kijken naar een corsa a uit 1992 met c14nz,nou vraag ik me af,welke punten moet ik goed op letten kwa motorisch/roest enzo?
Alvast hartelijk dank!:)
halleejkes
3 maart 2011 om 07:58 #17828235balken, bij de veerpoot onder de motorkap, speling op de wiellagers(band vastpakken en op en neer bewegen), wielranden op roest
3 maart 2011 om 09:45 #17828236Yep, zoals Bjorn al verteld hebben de corsa’s over het algemeen goed last van roest. Het punt waar het front op de chassisbalken gelast zit wil nog wel eens roesten, evenals de chassisbalken in de motorruimte (links en rechts naast de motor). Ook de binnenschermen achter de koplampen gaan nog wel eens heen en daar waar de veerpoot in de motorruimte vast zit wil de lasnaad nog wel eens rotten. Ook de dorpels en de wielranden achter zijn vaak een probleem. Controleer ook even de onderkant van de deuren, dit is ook een hekelpuntje van de corsa’s wat betreft roest. Verder even luisteren naar de motor, of deze netjes loopt en tijdens de proefrit even alle versnellingen een paar keer doorgaan of deze goed schakelt en even tijdens de bochten goed luisteren of je geen afwijkend geluid hoort m.b.t. wiellagers en dergelijke. Check ook even of alle knoppen en schakelaars het doen.
Dat was het wel ongeveer :P succes met je evt aankoop ;)
3 maart 2011 om 10:15 #17828237Probeer ook eens de auto in de 3e versnelling te zetten bij stilstand. En dan optrekken zo kun je merken of de koppelingsplaten niet versleten zijn. Doe ik ook altijd met aanschaf van een auto.
3 maart 2011 om 11:27 #17828238chassisbalken achter bij de veerschotel en de achterplaat,daar roesten ze ook heel makelijk.
en de accu bak niet vergeten3 maart 2011 om 14:50 #17828239Altijd als je een auto voor een proefritje pakt, jaag ‘m effe de snelweg op 120~130km/h wil vaak veel laten weten over ‘t rijgedrag/rubbers van de ophanging. Als ie alle kanten op gaat mag je kijken naar de ophanging of de rubbers verteerd eruit zien..
Heb je weer mooi een puntje om te afdingen :D
(Onderste) Linker aansluiting van de radiator wil nog wellés lekken, daaronder zie je dan vaak ook een dikke rotte plek op de chassis-balken :P
Dingen zoals de koppelingsplaten zijn allemaal niet veel werk met vervangen op zo’n Corsa-A dus zou daar niet te hard op verkijken, wel flink gebruiken om te afdingen… Genoeg verkopers die denken dat ze goud in de handen hebben met een A3 corsa.
3 maart 2011 om 18:18 #17828240*wielkasten (onder motorkap)
*goed onder met je hand onder de zijschermen voelen vindt je wel is een ga(a)t(je)
*wielranden achter
*dorpels
*deuren
*accubak (meestal bij oudere corsa a rot) (ong. bj 1984-1989)
*veerschotel voor ( onder)u kant voor een paar foto’s voor de roestplaatsen
goed opletten dus bij een aankoop van een corsa a en zeker een “a3”
wou dat ik ook meer wist bij aankoop van mijne corsa, maja. :)3 maart 2011 om 19:29 #17828241En in de kofferbak links en rechts in de hoeken, daar zitten ook vaak rotteplekken
3 maart 2011 om 23:38 #17828242oke bedankt! zal het opschrijven en meenemen,verdere info hoor ik altijd graag!
:o
4 maart 2011 om 17:48 #17828243en bij de motor, lekke kleppendeksel pakking…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.