CORSA A informatie gevraagd

Forumindex Forums Modellen Corsa CORSA A informatie gevraagd

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17232235
    Freek_000
      Lid sinds:
      5 February 2011

      hee ben nieuw hier.

      had wat vragen over een corsa A. (zo een vierkante)

      vind geweldig mooi uitziende wagentjes en zou er graag 1 als men auto hebben, nu is de vraag.

      kan ik er nog vinden die goed zijn? (liefst met cv / dakraam)
      wat mag ik daar dan voor rekenen?
      wat verbruikt zo een bakkie? (huidig) 12/100.
      hoe hard kan ik comfortabel rijden? (huidig: 90km/h)

      heb er nog 2 staan voor eventueel onderdelen. :D
      maar die zijn allebei in zeer slechte staat

      #17811408
      BlackSapphire
        Lid sinds:
        4 July 2009

        als u er goede vindt zijn ze wel wa duurder. (cv is niet standaard geleverd volgens mij)
        voor een goede 750-3000 ligt ook aan hoe de lak enz er uit zien en opnieuw gespote, standaard of ander velgen enz…

        #17811409
        gibson81
          Lid sinds:
          3 February 2011

          hallo.

          heb zelf een corsa a van 3 93 laatste type.
          verbruik 1op 16 statsverkeer en ik rij best vlot.
          en ik heb deze gekocht voor 500 euro.
          maar zat een beetje las werk aan.
          maar nog geen 100.000 op de klok.
          en voor op de auto baan lekker rijden licht er aan of je een 4 of 5 bak hebt.
          4 bak maakt meer lawaai.
          hoop dat u er wat aan hebt .
          m.v.g. richard

          #17811410
          Freek_000
            Lid sinds:
            5 February 2011

            dus moet een 5 bak worden. :D
            en 1/16 is mooi.
            :D

            heb nu een suzuki samurai en die loopt 1/8. en met de stijgende benzine prijzen en kan er niet mee over de snelweg. wil ik gewoon een klein autootje met wat meer luxe (alles is luxer dan een samurai :D).
            het is ook de bedoeling om er in de zomer zowat heel Europa mee door te rijden.

            mss iets raar maar ik hou van oude kleine autootjes. (zolang het maar geen Franse zijn :cool:/ liefst Duitse degelijkheid)
            heb een tijdje met een mercedes rond gereden, maar dat vond ik te lux/dikke nek achtig

            #17811411
            max
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Zoek voor een wat oudere, het model tot 1991 met de grote koplampen. De latere modellen hebben meer last van roest. Dat is helaas een groot nadeel van de Atjes.

              Nadeel met de oudere modelen is dat ze vaak nog een carburateur hebben en daardoor wat minder zuinig.

              Een 90 of jonger met een 1200 injectie motortje is behoorlijk zuiinig maar absoluut niet vlot, als dat niet belangrijk is kun je hier prima mee toeren.

              CV was niet leverbaar op een corsa A. Dakraam is altijd oppassen daar ze vaak lekken (meestal de afwaterings slangen verstopt, even vrijmaken met een lang stukje ijzerdraad).

              #17811412
              OrangeArrow
                Lid sinds:
                18 February 2007

                volgens mij was cv wel degelijk leverbaar op een A, maar kan me ook vergissen… Alleen nooit op afstandsbediening…
                Verstandige keuze trouwens, een Corsa A:D

                #17811413
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  cv was optie op alle modellen.
                  Zelfs op de mk1’s (a1 en a2).
                  Dakramen vindt je ook op de mk1 modellen, vaker op de a2 dan op de a1.

                  Zoekze!

                  #17811414
                  gibson81
                    Lid sinds:
                    3 February 2011

                    haha france rommel moet ik ook niet.

                    #17811415
                    Astraman
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      14 July 2004

                      CV is nou ook weer niet zo moeilijk in te bouwen. Veel GSI’s hebben een dakraam en cv, alleen daar betaal je wel wat meer voor en moet je oppassen voor afgetrapte exemplaren. Motoren zijn ook wat complexer dus voor een beginnen iets minder ideaal. Maar gewoon oogjes open houden, goed zoeken, niet teveel blind staren op opties.

                      Roesten doen corsa’s vooral in de wielkasten achter en de aanhechting naar de zijbalk. Voor onder de koplampen. Bij de veerschotels achter. Onder de voorruit en eigenlijk elke plek waar rubbers zitten en de deuren willen ook welleens gaar zijn.

                      #17811416
                      McKaamos
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        10 December 2009

                        [rquote=1860739&tid=142027&author=Freek_000]hee ben nieuw hier.

                        had wat vragen over een corsa A. (zo een vierkante)

                        vind geweldig mooi uitziende wagentjes en zou er graag 1 als men auto hebben, nu is de vraag.

                        kan ik er nog vinden die goed zijn? (liefst met cv / dakraam)
                        wat mag ik daar dan voor rekenen?
                        wat verbruikt zo een bakkie? (huidig) 12/100.
                        hoe hard kan ik comfortabel rijden? (huidig: 90km/h)

                        heb er nog 2 staan voor eventueel onderdelen. :D
                        maar die zijn allebei in zeer slechte staat
                        [/rquote]
                        Corsa A’s zijn nog wel in goede staat te vinden, ja.
                        Kosten afhankelijk van de staat. Ze gaan tussen 500 en 1250 ongeveer.
                        Verbruik is motor afhankelijk, maar allemaal beter als 1op12 (8/100).
                        140kmh is prima te doen.

                        #17811417
                        opel-motorsport
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 April 2009

                          ik heb zelf een corsa a c14se joy
                          deze heeft dus wel degelijk standaar cv aan beide kanten
                          standaard een schuif/kanteldak en lampjes in de zonnekleppen
                          maar zijn ook weer zeldzaam aan het worden hopelijk vind je er nog eentje
                          dingetje verbruikt een 7-8-9 liter ligt eraan hoe ik rij :)
                          voor een goede is gemiddeld een 1000-1500 euro tenzij je naar gsi gaat die zijt wat zeldzamer en ook duurder
                          comfortabel bub :) bij 180 nog geen enkel probleem :)buiten beetje lawaai van de uitlaat :d

                          #17811418
                          Aapje
                            Lid sinds:
                            1 January 2009

                            CV heb je zo erin gebouwd, kost je een keertje 40 euro en dan heb je er 1tje met afstandsbediening.

                            5-bak heb je ook zo in je corsa gebouwd kost je vaak rond de 50 euro voor een complete casette+schakelhoedje e.d. (wel rekening houden dat je in de 5 niet vooruit te branden bent als je een 1.0 of 1.2 blok hebt)

                            Rest van je functies, tja flexzaag in ‘t dak zetten en je hebt zo een dakraam erin :D Gewoon een nette A2 of A1 zoeken met dakraampje erin, rest kan je zo erin bouwen :)

                            #17811419
                            Freek_000
                              Lid sinds:
                              5 February 2011

                              bedankt allemaal voor de reactie’s :cool:

                              zal wel even wat rond kijken of ik wat gevonden krijg. :afro

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.