corsa a gsi vraagjes

Forumindex Forums Modellen Corsa corsa a gsi vraagjes

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Redmen
    Deelnemer

hallo ik heb een corsa a gsi die ik voor de autocross ga gebruiken nou heb ik al een hoop dingen gelezen over het optimaliseren van je blok op corsa nova

maar ben altijd opzoek na meer tips

zo vroeg ik me af hoe kan ik me blok nog sneller kan maken met kleine/ goedkopen dingen die je kan verandere waardoor ie sneller wordt

wat voor een bak kan ik het beste gebruiken voor de cross je rijd eigenlijks altijd in zen 1 en 2 welke bak is daarvoor het beste

enz als jullie me zo veel mogelijk tips kunnen geven dan kan ik mijn corsa eens goed snel maken en hopelijk een keer een beker winnen:wub

SRLandgraaf
      Deelnemer

een C16se met standaard bak F13(correct me if im wrong ) is al heel fel in de 1 / 2 en 3
        ( rij er zelf ook mee namelijk)

je kunt de kat ertussen uithalen , de auto helemaal leeg strippen voor het gewicht.

voor verdere optimalisatie vragen kun je beter iemand anders vragen . ik wil het niet op me geweten hebben als het dalijk fout gaat ofzo.

Anoniem

1 tip, centjes!

Goedkoop en tunen is geen combinatie.
          Houdt het met een paar PK op.

freek corsa
          Deelnemer

TIP, neem een 2 liter motor, dan kom je tenminste vooruit ;)

McKaamos
            Deelnemer

origineel gepost door SRLandgraaf
              een C16se met standaard bak F13(correct me if im wrong ) is al heel fel in de 1 / 2 en 3
              ( rij er zelf ook mee namelijk)

je kunt de kat ertussen uithalen , de auto helemaal leeg strippen voor het gewicht.

voor verdere optimalisatie vragen kun je beter iemand anders vragen . ik wil het niet op me geweten hebben als het dalijk fout gaat ofzo.

Ach, optimalisatie met minimaal budget is gewoon niet te doen ;)
              Je kan de auto leeg strippen, een open pijp van de uitlaatlijn maken en misschien een andere luchtfilter plaatsen. Dan houd het op en komt het aan op skills.
              Misschien dat je nog een short-throw shift-kit kan monteren op de versnellingsbak. Dan duurt het schakelen niet zo lang omdat de afstand die je moet overbruggen met de pook dan veel korter wordt.

Verder? sja, wat is je budget? Misschien een snellere nokken-as? Geloof dat Mtech ze wel heeft staan voor een eurotje of 250.

Redmen
              Deelnemer

he in iedergeval al bedankt voor de tips me buget is erg klein ja

hij wordt zoizo helemaal gestript dus ook alle isolatie maten binnen en bodum wordt ook kaal gemaakt
                kit naden weg en alles goed doorlassen

het buget is gewoon erg klein omdat ik maar 1 sponsor heb nu en daar heb ik alleen spullen van in bruikleen en hij matst me met andere dingen ( autospuiterij super handig voor als je wat plat rijd:angellol )

die short-throw schift-kit die kan je toch ook bij M-tech kopen? want die wou ik ziozo al nemen
                voor de rest komt er een verstevigings kit op draagarmen worden aangepakt plus PU bussen
                cross filter enz van die kleine dingentjes ja

een 2 liter wordt het ook niet want wil 1600 klasse gaan rijden :hmmz

de wit

YES.. autocross… mooie hobby. De ervaring leert, Maak je auto zo licht mogelijk, wat de regels toelaten. ( het is makkelijker je auto lichter maken dan jezelf :D) en zorg voor de beste schokbrekers die je budget toelaten, geloof me, dit is het belangrijkste..
                  Daarnaast een goed open luchtfilter met olie voor het fijne stof.
                  Je kunt ook nog je inlaatspruitstuk en je kop pas maken. vaak zie je nog randjes uit steken als je de pakking past.
                  Kan net dat beetje vermogen zijn dat je te kort komt…

Redmen
                  Deelnemer

origineel gepost door de wit
                    YES.. autocross… mooie hobby. De ervaring leert, Maak je auto zo licht mogelijk, wat de regels toelaten. ( het is makkelijker je auto lichter maken dan jezelf :D) en zorg voor de beste schokbrekers die je budget toelaten, geloof me, dit is het belangrijkste..
                    Daarnaast een goed open luchtfilter met olie voor het fijne stof.
                    Je kunt ook nog je inlaatspruitstuk en je kop pas maken. vaak zie je nog randjes uit steken als je de pakking past.
                    Kan net dat beetje vermogen zijn dat je te kort komt…

is idd een mooie hobby komt allemaal nie zo krek een beetje beuken echt iets voor mij wat nog mooier is dan autocross en wat ik ook nog een keer wil doen is bangers rijden:wub

maar die lucht filter ga ik dan ook maar eens halen

doe je zef ook aan autocross en waar rij je dan in ??

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.