Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Corsa A c20let komt niet hoger dan 0,5 bar
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 november 2012 om 19:55 #17253197
Hallo mensen
Ik zit met een probleem mijn turbodruk wil niet hoger dan 0,5 bar komen en ik heb ook geen oververboost.
De slang heb ik ook even van de actuator gehad en blijft 0,5 bar aangeven .
Turbo maakt verder geen rare geluiden en rookt ook niet en blaast ook goed af.
Wie weet wat dit kan zijn .
Gr Patrick
27 november 2012 om 20:01 #18078626geen storingen? standaard LET? pas ingebouwd of ineens het probleem?
actuator goed afgesteld? of zoals vaak gewoon bijna 25jaar oud en dus gaar?27 november 2012 om 20:19 #18078627Het gaat om een standaard let moter en is net ingebouwd en ik heb ook geen storingen.
Wat ik nog vergeet te vertellen ik had eerst maar een druk van 0,2 bar met standaard afstelling 12mm schroefdraad tot aan de moer daarna wat op gedraaid en toen had ik 0,5 toen weer terug gedraaid en een veertje er tussen en nog steeds 0,5
Gr Patrick
27 november 2012 om 21:09 #18078628Welke bak erachter? wellicht versnellingsherkenning niet aangesloten?
27 november 2012 om 22:02 #18078629Zal idd wel versnellingsherkenning/ achteruitherkenning zijn of de 2 slangen van actuator en dumpvalve omgedraaid zitten
27 november 2012 om 22:33 #18078630Ik ga er nog steeds vanuit dat het bij mij de koppeling of de actuator is (0,5 bar constant met 0,9 als de actuatorslang er af gaat dus turbo is voor zover ik kan oordelen in orde), maar ga dit topic met interesse volgen. Moet namelijk nog heel even wachten tot de auto weer de weg op kan :angel
27 november 2012 om 22:36 #18078631Als ik de slang van mijn actuator af haal ( met mn evo 310chip ) gaat de turbodruk gewoon naar 1,5 bar…
En dan zou niet anders mogen zijn met n std chip
28 november 2012 om 06:06 #18078632Slangen amalvalve zijn goed aangesloten
En 1e versnellingskerkenning door gelust rij met een f16 bak
28 november 2012 om 18:39 #18078633@tuner wrote:
Slangen amalvalve zijn goed aangesloten
En 1e versnellingskerkenning door gelust rij met een f16 bak
Beetje wilde gok hoor maar nu ik er zo over nadenk zit hier zeer waarschijnlijk je probleem.
28 november 2012 om 20:20 #18078634Wat ik mij er van herinner werkte gewoon doorlussen dus idd niet… Moet echt uit de chip geschreven worden volgens mij.
Maar wat otdh zegt klopt, zonder de slang naar de actuator moet de druk wel hoger komen als 0,5 bar… :???:
28 november 2012 om 20:39 #18078635doorlussen werkt idd niet
moet echt n chip in ( waarom t niet werkt, geen idee ik had de stekker altijd loshangen icm een f18 )29 november 2012 om 09:04 #18078636Ik had gewoon zo’n sensor op de stekker geklikt los liggen toen ik nog met de 5bak reed, zonder extra chip.
En dat werkte ook gewoon.30 november 2012 om 19:51 #18078637@Corsa_GSi wrote:
Ik had gewoon zo’n sensor op de stekker geklikt los liggen toen ik nog met de 5bak reed, zonder extra chip.
En dat werkte ook gewoon.Dit lijkt me een werkbare oplossing idd.
2 december 2012 om 20:19 #18078638Eerste versnellingsherkenning is het niet draait nu gewoon 0,6 bar constant in de 4e versnelling alleen nog zonder overboost
Waar we wel achter zijn gekomen is dat er een flinke speling in het asje van de wasgateklep zit zou deze daardoor niet open blijven staan?
Weet iemand waar ik deze wasgateklep met as los kan kopen ?
2 december 2012 om 22:16 #18078639Je wilt juist dat e wastegate dicht blijft… ;)
De wastegate gaat open om uitlaatgassen uit het spruitstuk langs het turbinewiel te voeren om er zo voor te zorgen dat het niet meer toeren gaat maken en dus mer druk gaat leveren. Als je de wastegateslang eraf haalt gaat de wastegate niet open en zou de druk op moeten lopen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.