corsa a andere remmen

Forumindex Forums Modellen Corsa corsa a andere remmen

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 51 tot 63 (van in totaal 63)
  • Auteur
    geert666
    Deelnemer

ikkeook
      Ik heb de complete set, voor+achter schijven girlings etc remdrukbegrenzers en rembekrachtiger en remcylinder 500euro alles samen,zo overzetten

freek corsa
      Deelnemer

Dat is goedkoper dan dat je het mij aanbood, met andere woorden dit is niet duur :thumbup

geert666
        Deelnemer

oh dan heb ik me vergist dit is voor alles samen
          los hangt er een ander prijskaartje aan!!

kaneelschep
          Deelnemer

Misschien stom vraagje, maar er wordt beetje geheimzinnig gedaan over de schijven achter! :D Wat is er nou precies zo levensgevaarlijk?
            Ik wil namelijk na lange tijd mn kadett roestvrij gemaakt te hebben eindelijk de kadett 16v-as op mn 8v kadett overzetten.
            Heb me voor de rest dacht ik redelijk ingelezen. Ik wil die ferodo ds blokken plaatsen met goede schijven.
            Schijven heb ik alleen nog geen aanrader voor gezien behalve een ferodo schijf.
            Is die set blokken trouwens ook voor achter of alleen voor?

Bedankt!!

corsaracer
            Deelnemer

een corsa is eigenlijk te licht voor shijven achter en zeker als je de verkeerde remdrukbegrenzers monteerd wordt het levensgevaarlijk omdat hij dan achter overberemd is en als je eens een keer hard moet remmen sta je achterstevoren….

als je bij je kadett allemaal originele kadett onderdelen gebruikt is er niks aan de hand!!

freek corsa
              Deelnemer

idd een corsa is lichter dan een kadett, dus als je op de kadett alles origineel monteert is er niets aan de hand.

Ik heb met mijn witte corsa A C20XE een keer met 220 km/h bijna achterste voren over de snelweg gevlogen.
                Dit kwam door het geringe gewicht ( de corsa was met 1 hand van de grond te tillen aan de achterkant )

En een achter as met schijven is ongeveer 10 kg zwaarder, en door deze combinatie heb ik toen besloten de achteras met schijven er weer onder weg te halen. ( ik heb er nog geen moment spijt van gehad )

geert666
                Deelnemer

komt nog wel een keer als je tegen een boom aan zit

Als die trommels goed genoeg zijn rij je niet hard genoeg

Liever boem boem in de auto dan goede remmen!!

kaneelschep
                  Deelnemer

Ok! Het gewicht ging het toch gewoon om.
                    ik schrok al!

Leek me ook met standaard spul niet anders dan goed komen met een kadett die er ook als 16v mee verkocht is.

Nee… Komen dus de typische vectra/calibra/kadett/astra 16v klauwen voorop en achter een 16v as en al.
                    Met stel ferodo DS blokken oid wat de schijf niet opvreet en misschien wat betere schijven dan de standaard grote die er al op zitten.

Bedankt!

Van het Ende Customs

zo, topic weer ff van zolder gehaald.
                      Deze week denk ik ff naar de sloop.

TRPower

ik heb onder mn a corsa vectra v6 remmen voorkant (zelfde als turbo)

en achter trommels… dit remt goed hoor

maar, als geert dat complete setje nog heeft liggen, stap ik zo over op schijfjes aan de achterkant

geert666
                        Deelnemer

Helaas alles verkocht, ik heb nog wel een paar ombouw setjes voor de achteras.

sjoerdie
                          Deelnemer

Ik snap die ophef over schijven achter niet…

Ik heb voor 3liter remmerij erop zitten, en achter mijn trommels (wel 1 jaar geleden compleet alles nieuw, en ferodo schoenen). en dat remt HARD

Ik heb een bekrachtiger en hrc van een nexia erop zitten

Kan me niet voorstellen dat achter schijven nog meer remt… ik zit nu al met de kop tegen de voorruit als ik de rem aankijk.

Heb ook heel even de dubbele bekrachtiger van een senator erop gehad, maar dat is teveel van het goede….

Dan blokkert ie zo ontzettend snel, al helemaal als het nat is.

geert666
                            Deelnemer

gaat om het doseren vd remmen, blokkeren doen ze allemaal, het gaat erom dat je met schijven achter veel beter tegen de grens aan kunt remmen, dus sta je eerder stil.
                              Maar inderdaad als je gewoon met allebei je voeten vol op het rempedaal gaat staat maakt het niks uit.

13 berichten aan het bekijken - 51 tot 63 (van in totaal 63)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.