Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › corsa a andere remmen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 mei 2009 om 11:30 #17474271
ikkeook
Ik heb de complete set, voor+achter schijven girlings etc remdrukbegrenzers en rembekrachtiger en remcylinder 500euro alles samen,zo overzetten13 mei 2009 om 14:52 #17474272Dat is goedkoper dan dat je het mij aanbood, met andere woorden dit is niet duur :thumbup
13 mei 2009 om 15:42 #17474273oh dan heb ik me vergist dit is voor alles samen
los hangt er een ander prijskaartje aan!!6 juni 2009 om 06:16 #17474274Misschien stom vraagje, maar er wordt beetje geheimzinnig gedaan over de schijven achter! :D Wat is er nou precies zo levensgevaarlijk?
Ik wil namelijk na lange tijd mn kadett roestvrij gemaakt te hebben eindelijk de kadett 16v-as op mn 8v kadett overzetten.
Heb me voor de rest dacht ik redelijk ingelezen. Ik wil die ferodo ds blokken plaatsen met goede schijven.
Schijven heb ik alleen nog geen aanrader voor gezien behalve een ferodo schijf.
Is die set blokken trouwens ook voor achter of alleen voor?Bedankt!!
6 juni 2009 om 06:50 #17474275een corsa is eigenlijk te licht voor shijven achter en zeker als je de verkeerde remdrukbegrenzers monteerd wordt het levensgevaarlijk omdat hij dan achter overberemd is en als je eens een keer hard moet remmen sta je achterstevoren….
als je bij je kadett allemaal originele kadett onderdelen gebruikt is er niks aan de hand!!
6 juni 2009 om 09:31 #17474276idd een corsa is lichter dan een kadett, dus als je op de kadett alles origineel monteert is er niets aan de hand.
Ik heb met mijn witte corsa A C20XE een keer met 220 km/h bijna achterste voren over de snelweg gevlogen.
Dit kwam door het geringe gewicht ( de corsa was met 1 hand van de grond te tillen aan de achterkant )En een achter as met schijven is ongeveer 10 kg zwaarder, en door deze combinatie heb ik toen besloten de achteras met schijven er weer onder weg te halen. ( ik heb er nog geen moment spijt van gehad )
6 juni 2009 om 10:22 #17474277komt nog wel een keer als je tegen een boom aan zit
Als die trommels goed genoeg zijn rij je niet hard genoeg
Liever boem boem in de auto dan goede remmen!!
9 juni 2009 om 08:20 #17474278Ok! Het gewicht ging het toch gewoon om.
ik schrok al!Leek me ook met standaard spul niet anders dan goed komen met een kadett die er ook als 16v mee verkocht is.
Nee… Komen dus de typische vectra/calibra/kadett/astra 16v klauwen voorop en achter een 16v as en al.
Met stel ferodo DS blokken oid wat de schijf niet opvreet en misschien wat betere schijven dan de standaard grote die er al op zitten.Bedankt!
18 oktober 2009 om 06:18 #17474279zo, topic weer ff van zolder gehaald.
Deze week denk ik ff naar de sloop.18 oktober 2009 om 07:37 #17474280ik heb onder mn a corsa vectra v6 remmen voorkant (zelfde als turbo)
en achter trommels… dit remt goed hoor
maar, als geert dat complete setje nog heeft liggen, stap ik zo over op schijfjes aan de achterkant
18 oktober 2009 om 09:44 #17474281Helaas alles verkocht, ik heb nog wel een paar ombouw setjes voor de achteras.
18 oktober 2009 om 10:21 #17474282Ik snap die ophef over schijven achter niet…
Ik heb voor 3liter remmerij erop zitten, en achter mijn trommels (wel 1 jaar geleden compleet alles nieuw, en ferodo schoenen). en dat remt HARD
Ik heb een bekrachtiger en hrc van een nexia erop zitten
Kan me niet voorstellen dat achter schijven nog meer remt… ik zit nu al met de kop tegen de voorruit als ik de rem aankijk.
Heb ook heel even de dubbele bekrachtiger van een senator erop gehad, maar dat is teveel van het goede….
Dan blokkert ie zo ontzettend snel, al helemaal als het nat is.
18 oktober 2009 om 11:27 #17474283gaat om het doseren vd remmen, blokkeren doen ze allemaal, het gaat erom dat je met schijven achter veel beter tegen de grens aan kunt remmen, dus sta je eerder stil.
Maar inderdaad als je gewoon met allebei je voeten vol op het rempedaal gaat staat maakt het niks uit. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.