Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › corsa a andere remmen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 april 2009 om 21:16 #17474246
@ freek corsa:
op 14″ gsi velgen past t niet? lichtmetaal..
14 april 2009 om 21:30 #17474247Nee op 14 inch lichtmetaal past het niet.
sommige modellen wel, er zijn een paar uitzonderingen, maar de meeste passen er niet omheen.
14 april 2009 om 22:19 #17474248ik heb de 3spaaks met die gleuven erin, ik zal wel het geluk hebben dat het niet past denk ik..?
18 april 2009 om 07:46 #17474249256 remmen passen vanaf 14 inch.
236 al bij 13 inch.Achter zou ik gewoon trommels houden.
Heb zelf schijven achter, maar is nog steeds niet echt goed :fy119 april 2009 om 19:32 #17474250ja ik houd trommels toch achter omdat t voor mijn hok niet echt waard is om schijven achter te maken..
4 mei 2009 om 17:12 #17474251nog ff een vraagje:
als je kadett gsi 8V/16V remmen monteert op de Corsa 1.3.
KJun je dan de originele remslangen gebruiken?Is de bekrachtiger/remcilinder van een Corsa GSI net zo goed of toch liever een paar tientjes uitgeven om een van een calibra of kadett GSI te kopen?
mvg,
John4 mei 2009 om 17:16 #17474252slangen passen plug en play.
bekrachtiger en remcilinder is voldoende. GSI of 1.4 is allemaal gelijk
4 mei 2009 om 17:19 #17474253oke, dus van een Kadett GSI is overbodig.
aangezien ik zowieso 1 hoofdremcilinder moet kopen.
of voor een TR met een E16SE of dus voor een SR met 20SEH.4 mei 2009 om 17:26 #17474254Hoe zit het trouwens met de remmen achter?
Zijn alle achterassen van de corsa A gelijk of is bv de GSI anders?
Kun je de trommels van een Kadett ook op de as van de Corsa zzetten, of is dat een hele domme vraag?4 mei 2009 om 19:18 #17474255origineel gepost door freek corsa
EDIT:
schijf rem achter moet je alleen aan beginnen als je weet wat je aan het doen bent.
Ik ben er bijna mee verongelukt :vertag
Dan ben ik niet de enigste geweest dan. Iedereen die afkomt met ne leeggehaalde corsa of D kadett raad ik ze het ten sterkste af
vooraan idd de 16V klauwen, rempomp van een corsa red het ook wel. En dan sportemschijven en remblokken van ferrodo DS 2500 of DS 3000
remt beter dan turbo remklauwen en schijven.
greetz
4 mei 2009 om 22:29 #17474256origineel gepost door CORSA2L16VALVE
origineel gepost door freek corsa
EDIT:
schijf rem achter moet je alleen aan beginnen als je weet wat je aan het doen bent.
Ik ben er bijna mee verongelukt :vertag
Dan ben ik niet de enigste geweest dan. Iedereen die afkomt met ne leeggehaalde corsa of D kadett raad ik ze het ten sterkste af
vooraan idd de 16V klauwen, rempomp van een corsa red het ook wel. En dan sportemschijven en remblokken van ferrodo DS 2500 of DS 3000
remt beter dan turbo remklauwen en schijven.
greetz
:wors
5 mei 2009 om 04:48 #17474257jaja wacht eerst vrijdag maar eens af,dan moet je ineens wel schijven achter.
Als de auto achter, hoger staat, als voor, moet je geen schijven achter pakken.en alles moet in zeer goede staat zijn.
:thumbup
5 mei 2009 om 07:22 #17474258Ik zal het proberen ;)
10 mei 2009 om 08:59 #1747425916v klauwen van een ? kadett? past dat zo op de naaf?
10 mei 2009 om 09:54 #17474260ja
10 mei 2009 om 12:50 #17474261Geert je hebt niets te veel gezegd over de remmen :D het remt echt hard, maar soms niet relaxt :P het is wel echt een REM!
10 mei 2009 om 12:51 #17474262ff oefenen
gevaarlijkste is als er iemand te dicht achter je rijd
voordeel is dat je altijd op tijd stilstaat12 mei 2009 om 16:33 #17474263De rembekrachtiger van een Opel Omega B (2.0 16V) lijkt wel een dubbele.
Is deze ook te monteren op de A corsa? of is dat overdone?
Welke hoofdremcilinder kan ik hier voor pakken?
Of kan ik er beter 1 pakken van een Kadett GSI of Vectra A bv?Wou dit in combinatie doen met Kadett GSI voorremmen en Corsa GSI achteras?
gr,
JohnPS: volgens mij was er nog een topic over remmen, maar kon m niet meer vinden
12 mei 2009 om 16:35 #17474264Vectra-B 2.0 2.2 en V6 heeft ook een dubbele bekrachtiger.
is deze niet makkelijker te passen??
Willem
12 mei 2009 om 19:42 #17474265origineel gepost door wim-v6
Vectra-B 2.0 2.2 en V6 heeft ook een dubbele bekrachtiger.is deze niet makkelijker te passen??
Willem
geen idee, hoezo?
‘t ook maar net wat je voor handen hebt.
Deze ligt hier namelijk op de sloop vandaar.
Is deze passing lastig dan?12 mei 2009 om 20:24 #17474266Deze past er nog maar net in, ik moest er wel even wat voor weg vijlen, en een klein stukje blik indeuken.
de 4 tap einden passen er zo in.
Deze is van een Senator 3000 d8 ik, ik weet het al niet meer.
12 mei 2009 om 20:42 #17474267ja en als je dan nog een dubbele hoofdremcylinder pakt van een omega van 99 heb je ook geen remdrukbegrenzers nodig
Daar zit een cylinder van 25 en van 20 zit je precies goed13 mei 2009 om 05:32 #17474268origineel gepost door geert666
ja en als je dan nog een dubbele hoofdremcylinder pakt van een omega van 99 heb je ook geen remdrukbegrenzers nodig
Daar zit een cylinder van 25 en van 20 zit je precies goedbegrijp ik het goed dat je dan schijven achter kunt monteren?
13 mei 2009 om 06:15 #17474269ja
13 mei 2009 om 09:29 #17474270ik heb nog wel een achteras met schijve ligge aangepast voor A corsa
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.