Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Corsa A 2.0 16v Turbo
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 november 2009 om 19:19 #17517431
check zn onderschrift maar!! hij is inderdaad gewogen, hij is van 720 naar 800 kg gegaan.
de boel eruit halen zal idd uitmaken. weet alleen niet hoever je kan gaan.
en misschien als je pech hebt dan valt jouw keurmeester bij de RDW er wel over dat er delen ontbreken, en telt hij een X aantal kilo’s erbij op ???2 november 2009 om 19:20 #17517432nee optellen doen ze niet
maar als die helemaal leeg is van binnen, zullen ze er wel vanuit gaan dat het een cirquit auto word
en dan kunnen ze je alsnog doorsturen naar lelystadmijn a corsa ging van 700 naar 780 met de XE ervoor
2 november 2009 om 19:24 #17517433Heb al gezien wt voor gewichtsklasses ze hebben…denk dat het niet hee veel gaat schelen als ik volledig leeg zou gaan
2 november 2009 om 19:41 #17517434gewoon te gek:wors moet wel eng zijn als je zo over de 200 rijd in een Corsa Atje:D
2 november 2009 om 20:07 #17517435boven de 220 word t wat spannender jah..
2 november 2009 om 20:10 #17517436Goed onderstel scheelt een hele hoop om beetje christelijk 200+ te rijden!
mareh Dennie. hij is idd opnieuw gewogen zoals folky ook al zei.
enkel de motorombouw gedaan. dus originele interieurtje enzo er nog in. helemaal niks gedaan aan gewichts besparing. ook in het oog houdend dat ie over kleine tijd wegenbelasting vrij word, dus maakt mij het kenteken gewicht niet uit.en was ook wel benieuwd wat zo’n LET ombouw nou meer zou wegen in totaal. en dat weet ik dus nu.
van 720kg (gewogen gewicht toevallig precies het kenteken gewicht) naar 800kg
2 november 2009 om 20:29 #17517437Ik ben van 720 kenteken gewicht naar 820 nieuw kenteken gewicht gegaan, dit komt mede door het GSI interieur en een half volle tank.
Maar hij word toch oldtimer ;)
3 november 2009 om 09:16 #17517438Tjonge tis echt super dat je het nu klaar hebt:thumbup
Maar het is nu wel tijd voor een goede kooi in de corsa wand je hebt gezien wat er kan gebeuren:thumbdown
Groeten
3 november 2009 om 10:02 #17517439origineel gepost door sw16v
Goed onderstel scheelt een hele hoop om beetje christelijk 200+ te rijden!Moet je de motorkap maar eens in de gaten houden boven de 230!!!!!!!!!!!!!
Ik zou er van die pins in doen, anders vliegt de kap gegarandeerd een keer open!!3 november 2009 om 10:09 #17517440Leuk filmpje Sjoerd-Willem ! En natuurlijk super dat je hem nu gekeurd heb. Heb je de papieren al binnen? Nu ik nog, heb het alleen zo druk. Zal binnenkort eens een afspraak maken, wil hem sowieso voor het nieuwe jaar ook proberen te keuren.
3 november 2009 om 14:19 #17517441origineel gepost door geert666
origineel gepost door sw16v
Goed onderstel scheelt een hele hoop om beetje christelijk 200+ te rijden!Moet je de motorkap maar eens in de gaten houden boven de 230!!!!!!!!!!!!!
Ik zou er van die pins in doen, anders vliegt de kap gegarandeerd een keer open!!indd. mijne klapte uit de 1ste vergrendeling toen ik een golf 5 gti op zat te drukken met 220+..
zat achter m, en hij gaat opzij, en whop, kap enkel nog dicht op de windhaak… ik ben niet gauw benauwd, maar toen schrok ik me toch echt t lazerus.3 november 2009 om 14:45 #17517442Ik heb mijn motorkap ook wel zien dansen, maar het gaat nog redelijk goed als je onder de 230 km/h blijft.
Mijn project corsa heeft wel 4 hoodpins.
Sorry, wel erg offtopic :angel
3 november 2009 om 15:16 #17517443Kooi staat wel op de planning, maar heb eerst onkosten genoeg gehad. dus moet eerst weer sparen :P
wat betreft de motorkap…. tja zwak punt.
maar die strip die van de slotplaat naar onder zit MOET er wel tussen, anders tilt je kap zomaar 3cm omhoog onder het rijden!3 november 2009 om 15:17 #17517444ohja Kenteken heb ik gister binnen gekregen.
150kw :D:cry:D
3 november 2009 om 16:01 #17517445ok dan
staat nog een te koop op het forum bij Interieur Delen
succes verder
3 november 2009 om 16:27 #17517446dat verhaal van die motorkap kan ik me heel goed inbeelden .
die van mij heeft dat al bij 100 km/u , ik wil dus niet weten wat er bij 200+ gebeurd :P
24 november 2009 om 19:41 #17517447origineel gepost door sw16v
Danku voor het medeleven mensen!ben allang blij dat het alleen materiële schade is. klinkt raar maar blik is te vervangen ook al zitten er extreem veel uren in de corsa!
had hem 90% klaar voor rdw. maar dat proberen we nu op de volgende corsa om c20let op papier te krijgen!
maar mensen! aub neem een rolkooi in zo’n Atje. want echt het kan NIKS hebben… laat staan dat je nog gaat rollen ook!!!!!
:o:o:o:cry
Zat ff het topic van freek te lezen over een rolkooi die die wou inbouwen, stond ook een link bij naar dit topic, klikte erop, schrok me kapot….
Echt zonde!!! maar gelukkig zelf heelhuids, al is dit wel erg f*cked up… g*dverdomme!24 november 2009 om 19:47 #17517448kan je geen extra beveiliging inbouwen onder de kap??
met een extra vergrendeling en dan een lusje achter de grill of zo ???
of een staalkabel of zoiets
24 november 2009 om 19:51 #17517449denk dat ik zoiets als een superseven ga doen, met een haakje oogje en een veertje.. als extra… ooit :D
de corsa heeft nu even rust deze periode!
heb me tigra ook verkocht, dus kan nu mooi opzoek naar een oldtimer Big-Opel :D
24 november 2009 om 19:54 #17517450Een 6 cilinder 3 liter 24V ?
24 november 2009 om 20:03 #17517451Ben meer aan het kijken naar reihe 6, 12ventieler :cool: 24v techniek moest nog ontdekt worden
24 november 2009 om 20:06 #17517452Nice :D:D:D Oldtimer en op gas :thumbup
25 maart 2010 om 20:08 #17517453ff een update…
het heeft even geduurd om een goeie/nette BIG opel te kopen, maar heb inmiddels een Commodore C gekocht voor dagelijks vervoer, en kan ook mooi een aanhanger trekken!
Commo had origineel 2.5s carb motor, maar is al omgebouwd naar 3.0 12v c30ne injectie motor van een jongere telg in de opel familie, met een gloed nieuwe LPG instalatie wat toch wel lekker is met gemiddeld verbruik van 1 op 6/7….:o:D:D
De corsa is na zijn RDW keuring noodgedwongen een weekje gebruikt in de sneeuw zooi, buiten dat nog wel paar dingetjes gedaan.
o.a. de rdw stille uitlaat verwijderd, en een RVS groep A 63,5mm uitlaatlijn gebouwd van voor tot achter. :D
met een netjes/niet al te veel opvallend eindstuk gelukkig!
heb ook Z20let injectoren gemonteerd, met een verstelbare brandstofdruk regelaar van GEMA motorsport welke netjes op de brandstofrails gemonteerd komt.
deze regelaar past nog mooi onder de turbo kap :D
ook brandstofdruk meter in de rails gemonteerd voor een daadwerkelijke raildruk te meten ipv voor of er na!
Toen kreeg ik ook nog is een linkje door gestuurd van ebay…
iets wat ik al een tijdje zocht omdat ik me dood ergerde aan de originele motorophang rubbers…. ook al had ik ze opgevuld en bewerkt. maar de motor kantelde nog altijd te veel.dus op ebay een set motorsport engine mounts gekocht.
Ze bevallen zeer goed, enig nadeel is dat er iets meer trillingen door gebracht worden naar de auto dan ik had verwacht, maar dat went wel en is niet erg! motor ligt er in als een rots :D
Gezien ik vorig jaar wat een zenuwachtige turbodruk meter had, en niet altijd mijn turbodruk haalde of uitschoot naar boven heb ik een nieuwe versterkte wastegate actuator gekocht bij EDS motorsport.
druk is nu constant en haalt precies wat ie moet hebben!oud vs nieuwe
ik vond mijn intercooler iets storend dat die zo zichtbaar was, onder de bumperbalk hangend. de corsa moet een beetje the underdog blijven, tenminste dat vind ik mooi :D
toen per toeval een andere intercooler gekocht. welke kwa inbouwen super past en ook nog +- 0,5 liter groter is kwa inhoud :D dubbel voordeel dus!Passen en meten + steuntjes maken voor bevestiging!
De intercooler valt voor het over grote deel achter de grille, dus rijwind krijgt die :vertagna 1 bumper in stukken hebben geslepen voor de maten en om te passen e.d.
kwam dit er uit….. lijkt vrij origineel toch? :wubheb ook setje 15inch staal zilver gespoten. en bij alfred een set dopjes gehaald die ik al een tijdje zocht.
met dit als eind resultaat.
moet de versnellingsbak en vliegwiel er nog ff achterweg halen ivm lekke krukas keerring :swear
misschien dat ik de hele motor er ook wel uithaal en direct de distributie ga vervangen + c20xe inlaat nokkenas en verstelbare nokkenas poulies die ik al klaar heb liggen :D
kinky kleurtje toch :Dverdere updates zullen vanzelf volgen
25 maart 2010 om 20:16 #17517454ik had de fotos al eerder voorbij zien vliegen maar super joh!!
dikke update voor de corsa :D
25 maart 2010 om 20:17 #17517455Prachtig kerel! Corsa’tje van buiten mooi zo laten! Ultieme sleeper! :wub Commo’tje ziet er ook erg strak uit. :thumbup
Ik kom binnenkort wel ff langs om een bakje. ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.