Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa A 1.0S 5 bak?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 oktober 2009 om 14:45 #17213375
Hallo,
Ik heb een corsa a 1.0s ohv (oude gietijzeren blok), deze heeft 4 versnellingen. Ik vroeg mij af of het mogelijk is om hier een 5 bak achter te zetten, liefst met bestaande koppelingshuis nog. Heeft iemand hier ervaring mee?
Bart
23 oktober 2009 om 14:49 #17540330ben dit ook aan t uitzoeken voor mijn kadett D 1.2s ohv.
er zit een f10bak achter, naar mijn idee kan er dus gewoon een f10 5bak achter. koppeling is gelijk qua diameter en aantal spiebanen van een ohv en ohc smallblock.
enkel ff iemand vinden die zowel een ohv en een ohc bak heeft liggen en het boutenpatroon/bellhousing vergelijken. (Wim-v6?)
23 oktober 2009 om 15:16 #17540331ik ga komend weekend een f15 achter een 1.2s hangen..
dus als het niet past zet ik het wel hier neer:jerry
23 oktober 2009 om 15:20 #175403321.2s ohv?
23 oktober 2009 om 16:22 #17540333f10 5 bak kan er zo achter omdat de versnellingsbak gewoon gelijk is aan de 4 bak , alleen is de 5 bak iets breder richting het wiel , aangezien hier de 5de versnelling zit ;)
let maar eens op het schakelpatroon boven op de bak , deze gaat gewoon tot 5 versnellingen ook al is het een 4 bak , hier ben ik namelijk al 2 keer met op mijn bek gegaan bij de aanschaf van een naar ik dacht 5 bak , wat dus een 4 bak bleek te zijn .
23 oktober 2009 om 16:47 #17540334origineel gepost door mayhem
ben dit ook aan t uitzoeken voor mijn kadett D 1.2s ohv.er zit een f10bak achter, naar mijn idee kan er dus gewoon een f10 5bak achter. koppeling is gelijk qua diameter en aantal spiebanen van een ohv en ohc smallblock.
enkel ff iemand vinden die zowel een ohv en een ohc bak heeft liggen en het boutenpatroon/bellhousing vergelijken. (Wim-v6?)
F10 bakken zijn sowieso onderling uitwisselbaar.
Een F13 bak past overigens ook, heeft ook hetzelfde gatenpatroon, alleen een grotere bellhousing voor groter vliegwiel en drukgroep.
23 december 2009 om 21:18 #17540335ff een oud topic naar boven halen! Een F10 bak die van en OHV blok komt dus een e10gv of een e12gv zijn kwa belhousing anders dan die afkomstig van een ohv blok!! het boutpatroon is andere (kleinere bouten) en de ruimte voor de startmotor zit anders! DIT PAS DUS NIET!!
23 december 2009 om 22:13 #17540336je kunt ook alleen de cassete overzetten..
Ik heb bij mijn c12nz met f10 4 bak ook een 5 bak van gemaakt.
een cassette van een corsa b c12nz 5 bak gepakt en de schakelklok bovenop.
bij mijn corsa eruit gehaald, 5 bak cassette erin, 5 bak klokje erop, en klaar.
hoeft nieteens af te stellen.
ohja, wel bij je pook het nokje wegzagen, als je de pookhoes weghaalt zie je onderaan rechts een nokje zitten, die moe weg om em in de 5 te kunnen zetten
24 december 2009 om 00:16 #17540337ik heb ze samen op een bult leggen hier, zal er eens naar kijken.
een F10-4 bak van een OHV en een F10-4bak van een OHC motor
was in mijn ogen hetzelfde
Willem
24 december 2009 om 10:11 #17540338Originally posted by wim-v6
ik heb ze samen op een bult leggen hier, zal er eens naar kijken.een F10-4 bak van een OHV en een F10-4bak van een OHC motor
was in mijn ogen hetzelfde
Willem
Dat dacht ik ook :angel de rest zal wel gewoon het zelfde zijn zoals Sjoerdie zegt zal je wel gewoon de cassette over kunnen zetten, zo kan je waarschijnlijk de “OHV bak” wel ombouwen naar 5 bak :cool:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.