Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › corsa A 1.0 loopt slecht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 januari 2011 om 19:27 #17231624
ik reed toen strax normaal door het dorp en toen begon hij ineens in te houden.. hij loopt wel gewoon stationair en kan gewoon toeren maken maar als hij belast word (in de versnelling) houd hij in het is een 1.0 met carbrateur en hand choke van 1983 ik ben op school in harderwijk en moet eind van de week terug richting eindhoven.
hebbe jullie enkele tips waar ik het eerst naar moet kijken ?
alvast bedankt ;)
24 januari 2011 om 19:29 #17804351ah gy kent mijne broer (kevin)
24 januari 2011 om 19:32 #17804352ik ken um jah :P met de fendt maar ik sta hier nou met un probleempje haha :P
24 januari 2011 om 19:58 #17804353lijkt het alsof ie op 3 cilinders loopt? Even de bougiekabels nalopen. Daarna even je verdelerkap eraf halen en je contactpuntjes controleren of deze nog open gaan. Check ook even je rotor en je contactjes in de verdelerkap en schuur deze even mooi blank weer. Het lijkt me dat het ergens in het elektrische circuit zit namelijk.
24 januari 2011 om 20:13 #17804354ik heb er trouwes vanmorge 150 km snelweg mee gehad maar daar licht het denk ik niet aan..
24 januari 2011 om 20:18 #17804355[rquote=1850779&tid=141247&author=dookie]ik ken um jah :P met de fendt maar ik sta hier nou met un probleempje haha :P [/rquote]
met technise probolemen moet ge ni bij mij zijn xD
@jurgen een 1.0 is een 3cil :jerry24 januari 2011 om 20:21 #17804356haha mijn 1.0 is tog echt een 4 cilinder :hmmz
24 januari 2011 om 20:21 #17804357[rquote=1850838&tid=141247&author=BlackSapphire][rquote=1850779&tid=141247&author=dookie]ik ken um jah :P met de fendt maar ik sta hier nou met un probleempje haha :P [/rquote]
met technise probolemen moet ge ni bij mij zijn xD
@jurgen een 1.0 is een 3cil :jerry[/rquote]Een 1.0 blokje in een corsa a een 3 cilinder??? is toch gewoon een OHV blokje?
25 januari 2011 om 07:43 #17804358ow dan zit ik fout:angel
je kan het beter aan wimv6 vragen :)
25 januari 2011 om 18:22 #17804359ga er maar van uit dat het je contactpuntjes zijn heb ik ook gehad.
wil natuurlijk niet zeggen dat jij hetzelfde hebt25 januari 2011 om 18:44 #17804360[rquote=1850845&tid=141247&author=*Jurgen*][rquote=1850838&tid=141247&author=BlackSapphire][rquote=1850779&tid=141247&author=dookie]ik ken um jah :P met de fendt maar ik sta hier nou met un probleempje haha :P [/rquote]
met technise probolemen moet ge ni bij mij zijn xD
@jurgen een 1.0 is een 3cil :jerry[/rquote]Een 1.0 blokje in een corsa a een 3 cilinder??? is toch gewoon een OHV blokje?[/rquote]
In een B Corsa van 1999 of later kan het wel ;) 1.0 12v 3pitter. X10XE als motorcode geloof ik.25 januari 2011 om 20:43 #17804361ja idd ik had in me eerste auto , een corsa… ook een 1.0 ohv gewoon 4cilinder
2 februari 2011 om 06:51 #17804362school harderwijk , SOMA college toevallig ??
1.0 met carburateur moet wel een A corsa zijn en dus een 4 cilinder .
zoals men zegt de contactpuntjes even controleren .
met dit weer wil er ook vocht in de verdelerkap komen , even goed droog maken en dan nog eens proberen .
luchtfilter wanneer is deze voor het laatst vervangen ?
hoe is je carburateur ? is deze schoon ?
blijft je choke niet hangen ? ( motor krijgt teveel benzine wat niet goed verbrand en dus niet lekker lopen van de motor )
2 februari 2011 om 09:02 #17804363Denk dat er een rotor/verdelerkap of een bougiekabel overleden is. Contactpuntjes lijkt me niet want hij ontsteekt de andere 3 cilinders wel….
Loopt ie stationair netjes? Dan is ‘t waarschijnlijk een vacuum probleem.
2 februari 2011 om 09:30 #17804364Kan goed vocht zijn idd, ik weet niet wanneer het voor het laatst gedaan is maar ik zou als ze al lang erop zitten een nieuwe verdeler en rotor erop zetten. Soms is de afsluitring gaar. Soms zit er een zwart omhulsel om de verdeler heen, die trek ik er altijd af. Er is ook een soort spul verkrijgbaar, weet even de naam niet, dat heet grey primer ofzo. Vorig jaar mijn kadettje mee behandelt, heb de verdeler enzo vervangen, ingezet met dat spul, ook het deel van het blok waar de verdeler opzit allemaal schoon gemaakt en toen ingespoten met dat spul. Is een soort hars, plakt ook een beetje, dat dicht heel goed af, sindsdien geen centje pijn meer.
18 februari 2011 om 15:18 #17804365klopt jah ik zit op het soma ;)
ik heb het probleem intussen gevonden de luchtfilter kap stond in het midden en moest op winter staan dus de carberateur bevroor steeds :$maar na weer een tijdje gereden te hebben is het nou weer mis nou begint hij slecht te lopen als hij op tempratuur is :S
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.