Corsa 1997 probleem met snelheidsmeter

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa 1997 probleem met snelheidsmeter

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    carlosvw

Beste allemaal!

Ik heb een Opel Corsa uit 1997, automaat. Het probleem is; wanneer ik een kilometer of 80 ga rijden valt na ongeveer 40 km de snelheidsmeter naar 0. Dit is bij een snelheid van boven de 100. Als ik gewoon een klein ritje maak met 50 km/u is er niks aan de hand.

De kilometer dagteller blijft uiteraard dan ook niet meer doorlopen. Wanneer ik de auto parkeer, na een aantal uur opnieuw start en weer ga rijden is het probleem verholpen. Daarna, na een kilometer of 40 valt de snelheidsmeter weer weg… De toerenteller etc doen het allemaal wel.

Wat kan er aan de hand zijn?

Oly

Als je een elektronische snelheidsmeter hebt, te zien aan het ontbreken van de W code, dan is waarschijnlijk je opnemer kapot in de bak.
        Kun controleren door tijdens het rijden, als de meter het niet meer doet, beide knopjes van je TID display tegelijkertijd in te drukken. Als hier een snelheid wordt weergegeven, dan is er wat anders aan de hand.

carlosvw

Thanks voor de reactie!

De snelheidsmeter is echter nog analoog met een metertje. Het metertje valt dan tijdens het rijden ineens naar nul en blijft daar totdat ik de motor herstart heb. Dan doet ie t wel weer ineens….

wim-v6
          Deelnemer

Teller zal Electrisch zijn, dit zie je aan de teller zelf:

> Mechanische teller herkennen:
            – Snelheid begint bij 20km/u
            – Tellerwaarde begint met een W=####

> Electrische teller herkennen:
            – Snelheiod begint bij 0km/u
            – Tellerwaarde begint met een K=#####

Waarschijnlijk opnemer in de bak kapot.

Willem

PeterNoFear
            Deelnemer

@carlosvw wrote:

Thanks voor de reactie!

De snelheidsmeter is echter nog analoog met een metertje. Het metertje valt dan tijdens het rijden ineens naar nul en blijft daar totdat ik de motor herstart heb. Dan doet ie t wel weer ineens….

Hij wordt waarschijnlijk digitaal aangestuurd maar is analoog af te lezen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.