hallo,
ik heb een 1.4 corsa uit 95 met een koelingsprobleem. ergens lekt hij koelvloestof, maar kan niet ontdekken waar. alle slangen nagekeken. en ook het expansievat. recent de thermostaat vervangen. nu merk ik op dat de slang tussen de radiator en het thermostaathuis enorm onder druk staat. zo erg dat deze zichzelf opblaast en scheurt. is dit normaal. iemand een idee hoe dit kan.
alvast bedankt
koppaking zit erdoor. De comprssie van in je cilinders komt in je koelwater terecht. Als je in het expantievat kijkt zul je wel belletjes omhoog zien komen.
maar met een lekke koppakking zou de auto zelf toch ook niet goed rijden. het vreemde is dat ik nergens koelvloeistof zie weglekken. dit zou je toch ook moeten zien met een lekke koppakking
je hoeft niet meteen koelvloeistof zien lekken. Koelvloeistof kan nu bij in je cilinder lopen en wordt dus meer verbruikt witte rook achter de auto). Je zal dus ook tijdig je vloeistof moeten bijvullen. In het begin zal de wagen mss nog niet slechter gaan lopen, maar naarmate je langer gaat blijven rijden zal je koppakking harder gaan scheuren en zal hij wel slecht gaan lopen. Doe eens een compressie test en dan zal je wel zien dat je ergens een cilinder hebt met minder compressie.
Auteur
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.