Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa 10 S orginele bandenmaat en code in sleutel
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 november 2011 om 09:37 #17243390
Beste Opel liefhebbers,
sinds 2 weken ben ik trots eigenaar van twee opel corsa’s 10s’jes, een rode en een baby blauwe.
Er zit op allebei de corsa’s een andere soort maat banden.
Weet iemand welke bandenmaat orgineel is voor de corsa 10s’jes uit 1985/1986?Daarnaast ben ik van 1 corsa de sleutel verloren. De corsa waar ik nu mee rond rij die heeft een vierkante sleutel zonder codering. Maar de blauwe heeft een half ronde sleutel waarvan ik de enige sleutel heb verloren. Zit er op iedere half ronde sleutel van opel een codering?
Nu heb ik die blauwe corsa een grote beurt gegeven en de bobine vonkt niet meer na de grote beurt!
Grote beurt o.a. uitgevoerd
Olie wissel,
Koppakkingset vervangen,
Kleppen gesteld,
Koelsysteem gereinigd,
Rotor ontsteking vervangen,
Verdelerkap vervangen.Zou het zo kunnen zijn; dat ik het contactslot heb los gemaakt en de blauwe corsa met een schroevendraaier probeer te starten op het achterste blokje die normaal op het contactslot zit dat het onmogelijk wordt om te starten doordat ik een half ronde sleutel had op die corsa dat er misschien een codering verhaaltje aan vast zit. En de bobine misschien daarom niet wil starten?
Met vriendelijke groet, Niels Jongen
16 november 2011 om 10:05 #17944333Als jouw corsa’s uit 85 of 86 komen hebben ze geen codering via de sleutel. Heb je niet toevallig kortsluiting gemaakt toen je met de schroevendraaier aan het porren bent geweest? Eerst even zekeringen bekijken dus. En je hebt dus geen sleutel meer van 1 auto? Dat is lastig, kweet niet of die nog te bestellen zijn. Anders wordt het een ander contactslot. Wat betreft de bandenmaat weet ik het niet zeker. Denk 155-70-13 of 155-80-13.
wat betreft de bobine, er hoort een groen draadje van de bobine (-1 aansluiting) naar het verdelerhuis te lopen. Ook hoort er een zwarte draad op de +15 aansluiting te zitten. Dan zou hij moeten vonken.
16 november 2011 om 10:20 #17944334Bandenmaat: 145-80-13
16 november 2011 om 12:05 #17944335Als het goed is kan ik aan een nieuw contactslot komen als ik de sleutel niet meer terug vind!! Ik zal de zekeringen eerst eens controleren. En de bedrading ook! Dus als hij weer loopt laat ik het even weten
Welke bandenmaat vinden jullie het fijnste rijden dan? 155 70 13 ?
16 november 2011 om 12:18 #17944336Ik heb 145 standaard op m’n 1.0s liggen. Rijd ‘t lekkerste, goed zuinig zijn ze :)
Controleer het groene draad eventjes van je verdelerhuis naar je bobine. Zit een stekkertje tussen-in.
Toevallig de contactpuntjes ook vervangen? Wel weer goed afgesteld? :)
16 november 2011 om 14:17 #17944337heb hier een 1.0S gehad die stond op 135-80-13 bandjes…
dat kan dus ook nog haha. wel schattig…
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.