Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa 1.4 Sport
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 maart 2011 om 17:57 #17233893
Dag mensen,
Allereerst even voorstellen: Mijn naam is Pieter, 22 jaar en ik heb 3 jaar geleden m’n rijbewijs gehaald. Ben nog studerende met OV dus een auto heb ik nooit echt nodig gehad, maar zoals velen van jullie vast zelf hebben ervaren gaat het op een gegeven moment toch wel wat jeuken. De tijd is daar.. ik wil een auto, dus bij deze mijn eerste echte serieuze zoektocht naar een autotje.
Ik ben op zoek naar een Opel Corsa als eerste autotje. Hij is bedoeld om binnen Drachten, waar ik woon wat heen en weer te rijden. Af en toe naar Groningen en verder om mij, samen met m’n duikset te verplaatsen naar plassen in de buurt. Eventueel een keer per jaar richting Zeeland en/of Vinkeveen. Geen buitenlandse avonturen dus.
Nu heb ik een mooi exemplaar gevonden bij een autobedrijf.
Even wat specificaties:
MERK : Opel
MODEL : Corsa Swing 140016V
BOUEWJAAR : 1995
CARROSSERIE : Hatchback
GEWICHT : 890 KG
KLEUR : zwart bumpers in kleur mee gespoten
BRANDSTOF : Benzine
VERMOGEN : 66 kW 90pk
CIKLINDERINHOUD : 1389 ccVoor de km stand heb ik gebeld en dit was 203.000. Heb dit ook NAP gecheckt en het klopt.
Hij gaf aan dat er veel roest is met deze auto’s, maar dat bij deze auto nog niets is doorgeroest. Dat er zeker nog jaren in gereden kan worden, maar dat zou elke verkoper zeggen natuurlijk.
Hij vraagt voor deze auto 1075 euro.
Wat is jullie eerste mening hierover? Ik ben besef mij heel goed dat je eerst in een auto moet hebben gereden om hier een goede uitspraak over te kunnen doen. Misschien dat jullie toch al goede feedback hebben?
Groeten Pieter
8 maart 2011 om 18:18 #17831697Iets zegt mij dat dit een Sport is ipv een Swing, al kan ik het natuurlijk mis hebben. Wat is het kenteken van dit beestje?
8 maart 2011 om 18:28 #17831698LJ-JG-66
8 maart 2011 om 18:35 #17831699Persoonlijk vertrouw ik niks zomaar wat iemand van wat voor autobedrijf ook zegt over zn autos. Nah ja.. vooral bij bedrijven die voornamelijk dit soort goedkopere autootjes hebben..
De eerlijke zijn er vast wel… ergens.. In Polen ofzo.. :D
Dit zijn wel leuke autootjes.
Valt weinig te zeggen dan de standaard problemen met het type auto.
Je zal zelf naar roest, olie, verborgen schades en andere problemen moeten zoeken.
Zolang de koppeling ok is. hij geen koelvloeistof in de olie of andersom heeft, de remmen het doen, de motor niet warm loopt of de wielen eraf vallen zal ie het wel even doen.
Als je hem meeneemt voor 700 en hij haalt het tot de volgende apk, en met wat werk zelfs tot het jaar erna, heb je toch een leuke eerste auto gehad of niet?
Zo leer je auto rijden, toch… ;)8 maart 2011 om 19:41 #17831700Idd toch een Sport (heb dezelfde, vandaar), maar als je er naartoe gaat; let dan goed op alles wat tikt, piept en kraakt… Zoals de garage ook al aangeeft is roest een bekende van deze auto’s. Nu is de rand van de motorkap een welbekende plaats en aan de achterzijde bij de spoiler.
Ik denk dat er een aantal hier ook nog wel bekende plaatsen van roest weten, dus even afwachten wat die zeggen :)
EDIT: @Pjotje; stel je ook even voor op dit forum… Wie je bent enzo…
8 maart 2011 om 20:58 #17831701Heb de start post ge-edit.
Ontopic: bedankt voor jullie feedback. Hij wil er eigenlijk 1250 voor hebben, maar toen ik zei dat ik niets had in te ruilen, omdat het me eerste auto zou worden kon ik hem zo meenemen (zonder dat hij er iets aan zou doen(onderhoud)) kon ik em meenemen voor 1075. Nog steeds veel geld lijkt me.. Wie weet tot hoe laag ik kan zakken. Lijkt me dat die garages wel flink winst willen maken op die kleine autotjes, dus hij nog wel tot 900 (of misschien zelfs lager??) kan zakken.
Jullie mening? Heen en kijken of toch zoeken naar iets anders onder het motto; goedkoop is duurkoop ??
Edit: Ik hoorde van een vriend dat Corsa’s geen distributieriem hebben, maar een ketting. Hij wist dat dit gold voor de modellen van ’96 en ’97. Klopt dit? ’95 model ook?
Groetjes
8 maart 2011 om 21:30 #17831702Het is gewoon de vraag, hoeveel verstand heb je zelf van auto’s, mijn mening is vraag iemand die verstand heeft van auto’s, om met je mee tegaan als je gaat kijken naar een auto, persoonlijk zou ik even verder zoeken, kwa prijs kan het lager, let wel op velen van deze b corsa kunnen slecht zijn bij de chassisbalken veerschotels en dorpels en wielranden, let hier vooral op
8 maart 2011 om 23:38 #17831703en deze corsa met X14XE heeft gewoon een distri riem. er zijn wel wat andere modellen die een ketting hebben. maar zou niet precies weten welke.
9 maart 2011 om 09:13 #17831704ik geloof dat ketting modellen pas vanaf de corsa c zijn. De b x14xe heeft idd een riem
9 maart 2011 om 14:31 #17831705Alle B Corsa’s hebben een ditri riem, en die moet je om de 4 jaar of 60 dkm vervangen (wat als eerste komt).
Kijk goed naar olie en koelvloeistof, de koppakking is bij de motoren (16v) belangrijk, meestal houdt deze het zo’n 150 dkm-er uit.
Rijdt de auto warm en trek een keer goed door tot de begrenzer (6500 rpm) en kijk of er rook uit de uitlaat komt (wit = koelwater, grijs/blauw is olie).Controleer of de banden recht zijn afgesleten, en overall nog goed zijn.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.