Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa 1.4 1997 slaat niet aan!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 februari 2010 om 10:02 #17604867
Dit is een monopoint, dus die injector zit met een torx boutje vast, leg je hem ff los op het blok en ff blok rondgooien, dan moet je de werking kunnen zien.
5 februari 2010 om 18:20 #17604868de injector zit in een huis (gasklephuis) en krijgt de benzine inwendig aangevoerd, dus je kunt m er niet uithalen om te testen… Wat je wel kunt doen: zwarte kap bovenop ervanaf (torx 30 boutjes) en dan met tijdens het starten kijken of ie inspuit…
maar als ie echt geen vonk krijgt, zou ik daar niet gaan zoeken… Ik zou controleren of je plus en min op de bobine hebt (zwart is plus via contact, bruin is massa). Als je dit hebt, dan 1 van de overgebleven kabels aan massa tikken (stekker aangesloten laten, auto op contact, kabeltje insteken bij 1 van de overgebleven pennen), als je de massa aantikt dan moet er een vonk springen. Afhankelijk van welke pen je pakt zou er een vonk moeten springen op bougie 1+4 of 2+35 februari 2010 om 18:45 #17604869je hoeft de injector niet los te halen, alleen die luchtbak los halen van de motor. 2 schroeven en wat klemmen zoals op mijn foto te zien is.
dan starten, dan zou je op de gasklep benzine moeten zien vernevelen tijdens starten.
Willem
6 februari 2010 om 14:34 #17604870idd wim..
dat zie je wel als die dingen inspuiten :)6 februari 2010 om 18:38 #17604871had ik dus ook al geschreven:sleeping
6 februari 2010 om 22:07 #17604872Hopelijk is het morgen droog….. Kan ik 1 en ander uit gaan proberen. Gister was het weer bar en boos waardoor ik niet heb kunnen meten. Ik heb wel een andere bobine mee gekregen op de sloop om uit te sluiten dat de andere 2 defect waren.
Morgen ga ik meten en onder de zwarte klep kijken of er benzine ingespoten wordt. Resultaten zal ik natuurlijk snel ff posten!
THNX allen voor de reacties zover!
Groet AL
7 februari 2010 om 12:32 #17604873had ik dus ook al geschreven:sleeping
ja maar er komt zo’n bijdehand tussendoor die helemaal begint over injector demonteren enzo…
als je de injector verwijderd bij deze motoren krijg je een Fantastisch Benzine fontijn, en weet je zeker dat de motor de komende uren niet start ivm verzopen motor.
Gisteren: ZA 06-02-2010 was het hier heel de dag droog gelukkig.
lekker mijn combo gewassen.
Willem
8 februari 2010 om 12:09 #17604874Nou… Hij doet het weer! Maar vraag me niet hoe…..
Het volgende heb ik vandaag gedaan:– stekker gemeten die op de dis bobine zit (terwijl hij op contact stond), 4 contact punten. Op de zwarte stond bijna 13v op de andere tussen de 0,01v en 0,04v.
– zwarte kap van het gasklephuis afgehaald en mijn vrouw even het pedaal in laten drukken. Gasklep bewoog. Aan die zwarte kap zit een rood kabeltje wat loopt naar het gasklephuis. Is vast 1 of andere sensor. Deze heb ik op het huis even aangedrukt aangezien ik het idee had dat ik hem misschien een beetje losgetrokken had.Mijn vrouw start en hij slaat (moeizaam) aan. Met horten en stoten loopt de motor weer. Helaas deed ze hem gelijk weer uit dus moest ik het weer proberen. Ik heb de zwarte kap terug gezet en ben gaan starten. Hij dreigde steeds aan te slaan maar viel steeds weer uit. Na heel lang doorstarten sloeg hij met een ingedrukt gaspedaal voorzichtig aan. Eerst heel schokkerig maar dat verdween vrij snel. Ik heb hem een tijdje laten draaien en heb een stukje gereden. Nu getest of hij start en hij slaat weer gelijk aan.
Tot zover het verhaal van de niet startende Corsa….
Dank voor jullie reacties! (ook voor in de toekomst heb ik mijn auto wat beter leren kennen!)
Groet AL
8 februari 2010 om 14:14 #17604875Beetje vaag allemaal. Zal wel een vacuum slangetje zijn, dat ie valse lucht kreeg. Maar nu is het goed dus dan? Anders zou ik toch ff je gasklephuis en monopoint injector loshalen, die zeefjes eromheen willen vaak dichtzitten.
8 februari 2010 om 21:02 #17604876rode slangetje is voor de Winterregeling, kan zijn dat het mengsel bevroor tijdens starten alhoewel het hier wel ruim boven 0 is geweest de afgelopen week.
nu -5 aan de kust, en niet warmer overdag geweest dan -2,5 graden..
kan ook zijn dat de dis stekker nu weer contact maakt of zo hoor…
willem
8 februari 2010 om 23:02 #17604877nooit grappig dit soort problemen….. Het vacuumslangetje waar Bart het over heeft heb ik wel even ingeknepen en aangedrukt.
Toen de motor uit werd gezet en er daarna weer gestart werd klonk er een kleine ontploffing en het gashuis stond vol witte rook….
Het was vandaag -4 toen ik bezig ben geweest….
Op het gashuis zit trouwens allemaal bruine aanslag, alsof er 2 jaar zonder ventilatie gerookt is
8 februari 2010 om 23:07 #17604878Ik denk je gewoon ff onderhoud moet doen :P
9 februari 2010 om 19:42 #17604879origineel gepost door Asroc Lepo
nooit grappig dit soort problemen….. Het vacuumslangetje waar Bart het over heeft heb ik wel even ingeknepen en aangedrukt.Toen de motor uit werd gezet en er daarna weer gestart werd klonk er een kleine ontploffing en het gashuis stond vol witte rook….
Het was vandaag -4 toen ik bezig ben geweest….
Op het gashuis zit trouwens allemaal bruine aanslag, alsof er 2 jaar zonder ventilatie gerookt is
Distri riem van tijd af????
Willem
10 februari 2010 om 08:55 #17604880Ik heb geen idee, hij loopt weer als een zonnetje….
Ga eerst de volgende onderdelen even vevangen:
– luchtfilter
– bougies
– olie
– oliefilteren dan zie we weer verder!
Gr. AL
10 februari 2010 om 20:47 #17604881vreemd:hmmz Hopelijk blijft ie het doen!!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.