corsa 1.2nz, –> slangen vervangen, slaat nog steeds af

Forumindex Forums Modellen Corsa corsa 1.2nz, –> slangen vervangen, slaat nog steeds af

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 26 tot 40 (van in totaal 40)
  • Auteur
    Berichten
  • #18150901
    PeterNoFear
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 January 2012

      Op de sloop kun je altijd alles rustig bekijken natuurlijk.
      C14NZ (corsa b en enkele astra’s f) & C16NZ (astra F)
      zijn nagenoeg hetzelfde, in de E kadett zijn deze blokken ook geleverd maar verschillen al wat meer.

      #18150902
      JoMa
        Lid sinds:
        9 June 2013

        terug van vakantie! Het slangetje opgehaald en in de motor gezet, het paste eindelijk. Toen hoopvol gestart… En hij viel weer uit na het wegvallen van de choke. :swear

        Toen bedacht dat het wellicht helpt om even de accupolen los te halen, kan de auto en zijn elektra even resetten ofzo. Toen ik de polen weer terug zette hoorde ik het getik van de spanning die terugkomt (vonkjes). Maar ik hoorde dit niet alleen bij de accu, ook bij een ander onderdeel hoorde ik dit. Het zit rechts van de motor en stuurt iets in de verdeelkap aan. Verder zit er een stekker op en die lijkt wat los te zitten wat het getik verklaart. Stekker heb ik los gehaald en bekeken. Hij is wat vies, maar kon verder niks ontdekken. Toen stekker weer terug gezet en gestart, toen viel hij meteen uit. (wellicht omdat de choke niet meer meedeed?).

        Wat doet dit onderdeel en hoe heet het? En kan het een reden zijn voor het uitvallen van de motor? (motor werkt wel als ik het gas erop houd, hij draait nog steeds niet stationair).

        #18150903
        Vannos
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 November 2010

          Daar kan je toch gewoon een 6 of 8 mm slang doorsnee op zetten ? had bij mijn 1.4nz motor zowat alle vacuum slangen vernieuwd omdat ze droog waren !

          #18150904
          JoMa
            Lid sinds:
            9 June 2013

            nee dat gaat helaas niet, er zitten twee verschillende diktes op de vacuumslang in de 1.2nz. Bij d 1.4nz is dit niet het geval. Maar gelukkig is de slang vervangen, helaas was dit niet de oplossing.

            #18150905
            Dr.Ed
              Lid sinds:
              9 October 2011

              Da’s je bobine, enne misschien verkijk ik mij maar steekt daar een losse zwarte draad uit de connector?

              #18150906
              JoMa
                Lid sinds:
                9 June 2013

                ah de bobine, zo’n vermoeden had ik al. De motor loopt goed als je het toerental iets verhoogt via het het gaspedaal. Dus denk ik dat de bobine het niet kan zijn. Een vriend opperde dat het wellicht vuil is dat bij de gasklep zit waardoor hij volgens de sensor niet volledig sluit, is dat wat?

                #18150907
                corsa14slow
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 December 2011

                  je hoort vaker als de gasklep sensor defect is dat juist de “stationair” toerental hoger is…
                  heb je eens maar massa gekeken? ik had met m’n vorige blok ook last van uitvallen bij nog koude motor, massa kabel van motor rechtstreeks op de accu deed de oorzaak verhelpen (na velen donor ecu’s en sensors)

                  #18150908
                  JoMa
                    Lid sinds:
                    9 June 2013

                    Helaas valt hij ook uit bij warme motor.

                    Ik heb TRPower gevraagd om eens te kunnen kijken met zijn uitleesapparatuur, misschien kom ik meer te weten. (heb alleen nog geen antwoord gekregen, tja vakantietijd… :sleeping )

                    #18150909
                    JoMa
                      Lid sinds:
                      9 June 2013

                      Er is gelukkig geen losse draad. Gister met de paperclip methode uitgelezen. Ik kom niet verder dan code 12. Hij ziet dus niets dat verkeerd is…. Jammer, dan had ik een diagnose gehad, nu blijft het karretje gewoon ziek.

                      Verder heb ik nog een keer alle slangen nagelopen en geen scheuren gevonden oid. Inmiddels weet ik ook niet meer wat het kan zijn. Iemand nog tips? :???:

                      #18150910
                      roger rabbit
                        Lid sinds:
                        10 December 2009

                        Controleer eens met remmenreiniger of je inlaatspruitstukpakking niet lek is……

                        #18150911
                        JoMa
                          Lid sinds:
                          9 June 2013

                          zondag ga ik met mijn remmenreiniger en een vriend die er meer verstand van heeft dan ik even naar kijken. Voorlopig slaat hij nog steeds af helaas.

                          #18150912
                          trashmetal
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            1 February 2007

                            bougies eens er uit draaien en bekijken
                            misschien je bougiekabels op of je brandstoffilter aan vervanging toe

                            #18150913
                            JoMa
                              Lid sinds:
                              9 June 2013

                              zondag even gekeken, maar helaas kon die vriend niks vinden. Wat ik vreemd vond is dat de stappenmotor als een gek tekeer ging toen het contact aan stond. Die werkt wel, maar wellicht wordt die niet goed aangestuurd. Helaas had hij geen multimeter om te kijken (bovendien heb ik geen idee wat die waardes moeten zijn). Dus zat ik te denken om die toch maar te vervangen, of misschien wel het hele gasklephuis. Mijn gasklephuis zag er schoon uit overigens. Kan het zijn dat een sensor kapot is? De nieuwe buurman (automonteur VW) zei dat het de koelvloeistoftemperatuurmeter kan zijn (hij kwam toevallig even langslopen toen we bezig waren, grootste ontdekking van de dag was dat hij monteur is :D ).

                              Ik zal de bougies er eens uit halen, heb alleen geen momentsleutel om ze terug te zetten….

                              #18150914
                              wim-v6
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 August 2005

                                al eens uitgewisseld, die stappenmotor???

                                Bougies, gewoon lekker vast zetten, nog nooit een momentsleutel gebruikt.

                                Temperatuursensor motorregeling, achterop inlaat thv Dynamo, blauwe stekker, kan goed de oorzaak zijn van een rot lopende motor..

                                Willem

                                #18150915
                                JoMa
                                  Lid sinds:
                                  9 June 2013

                                  Helaas kom ik door mijn beperkte tijd, mogelijkheden en kennis er niet aan toe om de auto weer goed lopend te krijgen. Bovendien kon ik de auto van mijn opa overnemen, een stukkie moderner. Ik zet hem hier op marktplaats. Er zijn hier zat mensen die het in een middag hebben opgelost verwacht ik.

                                15 berichten aan het bekijken - 26 tot 40 (van in totaal 40)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.