corsa 1.2nz, –> slangen vervangen, slaat nog steeds af

Forumindex Forums Modellen Corsa corsa 1.2nz, –> slangen vervangen, slaat nog steeds af

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 40)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258384
    JoMa
      Lid sinds:
      9 June 2013

      Even voorstellen, Ik ben Mark uit Leiden en heb mijn Corsa B al een paar jaar en lees met veel plezier mee op dit forum. Hij is vorige maand 20 (hij is van mei ’93) geworden, maar doet het over het algemeen goed. Tot vrijdag dan, toen ik van huis naar de supermarkt reed viel de motor elke keer uit wanneer de toeren te laag waren. Al meteen na het starten sloeg hij weer af. Ik heb iets soortgelijks eerder gehad, maar dat was alleen met vochtig weer en lag aan de verdeelkap, die heb ik toen vervangen. Nu slaat hij continu af, elke keer wanneer je remt en bij verkeerslichten aankomt, en dat is niet veilig.

      Kan het liggen aan de bougies? Ik geloof dat die 2 jaar geleden zijn vervangen bij een kleine beurt bij de dealer. Of is het wat anders?

      #18150882
      JoMa
        Lid sinds:
        9 June 2013

        ik heb het blijkbaar niet helemaal goed gedaan, wel views, maar geen reacties. Excuses hiervoor.

        Wat moet ik doen om het te verbeteren? (of is het gewoon een onduidelijke/domme vraag?)

        #18150883
        Vannos
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 November 2010

          klinkt als een stappen motor die jou stationair toerental regelt !

          je kan hem eens schoonmaken natuurlijk !

          #18150884
          JoMa
            Lid sinds:
            9 June 2013

            heb hem net even geprobeerd, kijken wat hij doet na een paar dagen rust. Hij ging aan en de auto-choke liet de motor draaien. Toen de choke na een paar seconden verdween verlaagde het toerental en sloeg hij uit.

            De stappenmotor, ik heb wat plaatjes gezocht, maar kan niet precies ontdekken waar hij zit. Heb wel ontdekt dat je ruim 100 piek kwijt bent wanneer je hem nieuw koopt. Gelukkig zit ik vlakbij 2 sloopbedrijven in Valkenburg, dat is weer een mooi uitje:) Eerst maar uitzoeken waar dat ding zit en op de sloop snel leren hoe je hem demonteert en erop zet.

            #18150885
            JoMa
              Lid sinds:
              9 June 2013

              en eerst schoonmaken uiteraard, dat scheelt helemaal werk als dat helpt.

              #18150886
              Vannos
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 November 2010

                dit is een foto van een 1.4 maar is volgens mij nagenoeg hetzelfde.

                bij de gele pijl zit de stappen motor. zit met 2 kleine torx boutjes vast ! het puntje wat uit de stappen motor steekt niet uit elkaar trekken of ineens induwen !
                ook in het gasklephuis, dus waar de stappen motor in zit goed schoonmaken. dat wil wel eens helpen

                controleer verder eens alle slangetjes van en naar de motor of alles goed bevestigd zit !

                #18150887
                JoMa
                  Lid sinds:
                  9 June 2013

                  Oh bijna vergeten: Super bedankt voor de hulp!

                  #18150877
                  JoMa
                    Lid sinds:
                    9 June 2013

                    Ik heb het gisteren uit elkaar gehaald en schoongemaakt. In het huis zat veel sludge, erg smerig en dat is nu weer schoon. Omdat na het schoonmaken de stappenregelaar/ nullastregelklep hij het nog steeds niet goed doet heb ik mijn anwb lidmaatschap ingeschakeld. De meneer vertelde dat er door een scheur in een slangetje wellicht valse lucht is aangezogen en dat het meest waarschijnlijk is dat de stappenregelaar/nullastregelklep moet worden gereset.

                    Helaas heb ik daar niet de juiste apparatuur voor. Wat kost dit bij een garage (motorhuis opel is om de hoek)? Of heeft iemand in Leiden zo’n apparaat en kan mij helpen?

                    #18150888
                    Aapje
                      Lid sinds:
                      1 January 2009

                      Denk dat wim-v6 wel effe je ECU kan resetten hij zit redelijk in de ‘omgeving’.

                      Maar controleer je auto echt even op valselucht zoals de anwb-er zei. De monopoint injector vernevelt de benzine namelijk, deze word door zuiging van de motor erin gezogen. Als die zuigende werking slecht is dan zuigt ie niet het hele brandstof/luchtmengsel naar binnen.

                      #18150881
                      JoMa
                        Lid sinds:
                        9 June 2013

                        Heb net 3 koppelstukjes besteld bij het motorhuis om de oude te vervangen. Deze zijn droog en gescheurd. Die kleine dingen, waarvan er nog 4 te verkrijgen waren, kosten zo’n €6,50 per stuk…. Dure stukjes zeg. Ik heb er gister een paar van de sloop gehaald, maar ook die zijn verdroogd en waren meteen stuk, dat werkte dus niet. Dan maar betalen.

                        Met een paar nieuwe erop morgen hoop ik dat dat probleem iig niet meer bestaat. Dan maar even WimV6 benaderen, goede tip!

                        Volgens het motorhuis kan je zo’n ding niet resetten en moet er gewoon een nieuwe op, als dat het probleem is… Ik geloof er geen snars van.

                        #18150880
                        Aapje
                          Lid sinds:
                          1 January 2009

                          Welke koppelstukken? Voor vacuumslangen? Gewoon brandstofslangen gebruiken a 2,80~5 p/meter :)

                          #18150878
                          JoMa
                            Lid sinds:
                            9 June 2013

                            tja, nu al besteld. Maar geloof dat het probleem is dat er een verloop op zit. En ik vermoed dat die brandstofslang dat niet heeft.

                            #18150879
                            Vannos
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              14 November 2010

                              nullastregelaar kon je volgens mij idd niet resetten bij deze motor. haal de accu polen er is voor de gein af. Had een keer zo,n regelaar vernieuwd en bleef erg hoog stationair draaien. Accu polen ffe 30 sec er af gehaald alleen de massa en daarna na het starten daalde ie mooi tot het juiste toerental

                              #18150889
                              JoMa
                                Lid sinds:
                                9 June 2013

                                dus allebei de accupolen eraf, daarna alleen de massa erop (=plus=de rode neem ik aan?) en dan starten? Wat moet ik met de min doen? Gewoon tegen een stuk staal aanhouden?

                                elektra ben ik niet zo’n ster in :D

                                #18150890
                                wim-v6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 August 2005

                                  Klinkt meer als valse lucht inderdaad..

                                  #18150891
                                  JoMa
                                    Lid sinds:
                                    9 June 2013

                                    http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=8&t=175000

                                    ik heb even aangheaakt bij dit topic en mijn vacuumslangetjes met nieuwe hoekjes voorzien. Deze waren iets dunner dan het hoekje, maar met wat isolatietape wat opgedikt. Zit nu goed, vind ik zelf. Toen even Leiden- Lisse gereden met 140km over de a44, dat gat uitstekend. Echter nog steeds bij lage toeren dat hij licht bokt bij optrekken, en valt uit wanneer het gas los is. Hij gaat dus niet naar stationair helaas. Dus toen maar even verder gekeken onder de motorkap, ik heb er niet veel verstand van, maar als een slang ergens niet naartoe gaat dan klopt er iets niet.

                                    De slang op de foto komt uit ergens achter dat huis en is voor 80 procent afgescheurd. Dat kan niet goed zijn. Is dit ook een vacuumslang? Maar weer even naar de dealer om deze slang te halen.

                                    #18150892
                                    JoMa
                                      Lid sinds:
                                      9 June 2013

                                      bij deze een foto van het andere eind, daar moet een nieuwe op. Lost dit ook het probleem op?

                                      Bij de dealer staat deze slang niet op de tekening en weten ze niet welke het is. Ze hebben een slang besteld en dan maar kijken of hij past deze week. Ik vraag me af waar ik moet zijn als de dealer het ook niet weet. (behalve hier dan, maar hier kan ik geen onderdelen bestellen ;) )

                                      Bij de 2 automateriaalzaken waar ik ben geweest hebben ze het ook niet en konden ze mij een stuk brandstofslang geven, maar die kan knikken in zo’n bocht. Daar heb ik dus ook niks aan.

                                      #18150893
                                      Dr.Ed
                                        Lid sinds:
                                        9 October 2011

                                        Is dat niet je carterventilatie, en idd die is bij je inlaatspruitstuk afgebroken en dat kan de slechte stationairloop wel verklaren..

                                        #18150894
                                        JoMa
                                          Lid sinds:
                                          9 June 2013

                                          klopt inderdaad, hij is afgebroken bij het uitlaatspruitstuk. Hij loopt vanaf de kleppen op de foto erboven daar naartoe. Als dat de carterventilatie is neem ik dat van je aan. Bedankt.

                                          #18150895
                                          Dr.Ed
                                            Lid sinds:
                                            9 October 2011

                                            Probeer hem eens dicht te maken ( met vinger ofzo) , en ga hem dan eens starten. Kun je mooi checken of dit het probleem is!

                                            #18150896
                                            TRPower
                                              Lid sinds:
                                              13 October 2008

                                              Ey

                                              Ik woon ook in Leiden, en heb diverse uitleesapparatuur
                                              Mocht je hulp nodig hebben hoor ik t wel

                                              #18150897
                                              JoMa
                                                Lid sinds:
                                                9 June 2013

                                                ik ga van de week eerst even die slag proberen, die moet toch vernieuwt worden. Mocht dat het niet zijn…. weer verder zoeken. Dan even kijken of ik met hulp van TRPower wat meer kan vinden!

                                                Uiteindelijk moet ik toch de oplossing kunnen vinden.

                                                #18150898
                                                JoMa
                                                  Lid sinds:
                                                  9 June 2013

                                                  Bij opel staat de slang niet op de tekening bij het 1.2NZ blok, maar wel een slang bij het 1.4NZ blok. Die had ik dus besteld. Blijkt helaas ook niet de juiste slang te zijn (GM 90502400). Maar nu ik de originele slang heb gedemonteerd heb ik wel een onderdeelnummer kunnen ontdekken (GM 90466969). Deze heb ik telefonisch besteld bij de opel garage. Hopelijk krijg ik niet een of andere boordcomputer of cilinderkop…

                                                  Waarschijnlijk is die er morgen en kan ik hem zaterdag erop zetten. I’ll keep you posted!

                                                  ps mijn vinger op het uitlaatspruitstuk leggen lijkt mij niet een fantastisch idee, dat ding wordt vrij snel loeiheet volgens mij :D

                                                  #18150899
                                                  corsa14slow
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    3 December 2011

                                                    op de sloperij vind je ook veel bruikbaar onderdelen ;)
                                                    ik kan me soms wel ff goed vermaken op zo’n mooi groot terrein king:

                                                    #18150900
                                                    JoMa
                                                      Lid sinds:
                                                      9 June 2013

                                                      ja de sloop is altijd een mooi uitje! Maar ben bang dat ik daar dan ook een verdroogde slang vandaan trek, daarom heb ik liever een nieuwe. Het kost wat moeite, maar hopelijk heb ik morgen de juiste,

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 40)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.