corsa 1.2 versnellingsbak problemen.

Forumindex Forums Modellen Corsa corsa 1.2 versnellingsbak problemen.

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    John Opeltje
    Deelnemer

hallo allemaal volgens mij is mijn bak gaar maar wil eigelijk wel is weten wat het is
      als ik de koppeling intrap onder het rijden (lage snelheid) dan hoor een raar geluid en als ik van de 1 na de 2 wil moet ik hem echt erin trekken en smorgens als ik dan van de 1 na 2 ga dan hoor ik hem kraken ma dan gaat hij wel soepeler en als ik heb in de versnelling zet en wil dan de koppeling oplaten komen dan vole je zeg ma een slag. ik heb het idee dat het de synchromeshring is iemand hier ervaring mee??

wim-v6
      Deelnemer

Koppeling overleden zo te lezen (ivm raar geluid bij intrappen koppeling..

Willem

John Opeltje
        Deelnemer

@wim-v6 wrote:

Koppeling overleden zo te lezen (ivm raar geluid bij intrappen koppeling..

Willem

dat zijn toch gewoon de koppelings platen toch?

John Opeltje
          Deelnemer

want ik hoor het ook als ik de auto in de vrij stand heb staan en laat de koppeling opkomen.
            ma heb ook wel is ergens gezien op het forum hier ,dat er veren in zitten die ook nog wel eens kapot gaan klopt dat?

wim-v6
            Deelnemer

Die Comfort veertjes maken geen herrie en geven geen problemen met schakelen, alleen met Wegrijden doet ie dan iets bibberen tot de koppeling volledig pakt..

Willem

John Opeltje
              Deelnemer

oke weer wat geleerd ma dat heeft die van mij ook. denk dat de heele versnellingsbak wel gaar zijn denk ik.

John

chieltjuh
                Deelnemer

Die veertjes zitten op je koppelingsplaat dus kan zijn dat als je plaat en drukgroep vervangd dat het allemaal voorbij is. ;)

John Opeltje
                  Deelnemer

oke bedankt voor jullie reactie’s ik zal er wel is een keertje na kijken als ik vakantie heb.
                    maar kan dat kwaad als ik er zo mee rij? volgens mij niet he?

john

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.