Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa 1.2 16v x12xe start niet bij warme motor.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 juni 2013 om 16:42 #18150112
jup, heb ze vaker dan eens vervangen, dit is het nummer voor de originele LMM van Bosch voor zowel de X10XE als X12XE motoren.
Verschillen op de site is door gebrek aan praktijk kennis….
hun zetten ook enkel de info neer die ze krijgen van de leverancier… zo werkt dat in de onderdelen branche
Willem
19 juni 2013 om 13:33 #18150113willem,
bedankt voor je reactie. mijn krukassensor is vervangen dus dat deel van mijn probleem is opgelost. ik heb alleen nog steeds het idee dat tie veel brandstof verbruikt. ik wou het de aankomende week even in de gaten houden en zeer bewust zuinig rijden om te kijken wat ik eruit kan halen.
waar kan ik naar kijken buiten de lmm om of er nog iets anders de oorzaak kan zijn van het hoge brandstof verbruik of is het voor jullie al duidelijk/100% zeker de lmm??
ik las in een ander topic dat als de lmm kapot of slecht is dat je dan waarschijnlijk de 170 niet meer haalt. zijn er verder nog manieren om te testen? (was volgens mij een reactie van jou willem?)
verder lees ik nog wel eens dat de tempsensor welke verkeerde waardes doorgeeft ook nog wel kan veroorzaken dat je brandstof verbruik omhoog gaat?verder wil ik de auto een beurtje geven en iig het volgende meepakken voor ik op vakantie ga:
luchtfilter
brandstoffilter
oliefilter
olie
bougies
interieurfilterzijn er verder nog dingen waarvan jullie zeggen van ja als je toch bezig bent kan je ook beter dit of dat meepakken? wellicht preventief vervangen of schoonmaken?
19 juni 2013 om 19:17 #18150114gasklepje even schoonmaken.
hoeft maar 1 keer in de ton geloof ik. mijna was nog nooit schoongemaakt, en was nog helemaal fris.met een kapotte lmm gaat hij nog 170 hoor. harder gaat hij ook niet.
mits hij niet stottert.
een bosch lmm is een pre ja. die heb je echt nodig.hoger verbruik gok ik op de lmm. als de computer een verkeerde lucht waarde geeft, geeft de motor meer benzine.
je kan met de opcom even de waarde uitlezen van de themp sensor.
nieuwe bougies kunnen ook veel schelen.19 juni 2013 om 19:33 #18150115oke bedankt voor je reactie.
net geprobeerd de 170 aan te tikken maar dat doe ik nooit meer haha. had geluk dat ik achter een inhalende auto moest blijven hangen en daarna langzaam op gang kwam anders was k snoeihard langs een mobiele flits paal gereden. geen idee hoe hard ik nu reed maar verwacht geen boete aangezien je er savonds 130 mag.
was helaas vergeten de airco uit te zetten maar ging echt met heeeeeel veel moeite naar de 155 en daar bleef het wel bij. nou heeft zown klein motortje sowieso niks te vertellen met een airco aan dus kan iig niks uitsluiten op deze manier.
ik ga morgen het onderhoudssetje bestellen. kan ik meteen ff checken of de bougies nog wat vooruitgang leveren. ben bang dat ik op goed vertrouwen in jullie toch maar een nieuwe lmm moet gaan bestellen ook al vind ik dat nogal risicovol aangezien het wel om 190 euro gaat en ik zelf geen verstand van heb.
19 juni 2013 om 19:37 #18150116lees de reacties van dit forum maar van voorgaande berichten.
met de airco aan heb je wel minder vermogen ja.
in feite gaat hij vrij soepel naar de 160 hoor.20 juni 2013 om 13:14 #18150117misschien leuk om te weten: op het moment krijg je 10% korting bij opel fsrs shop met de kortingscode “vakantiekorting” op de toch al behoorlijk scherpe prijzen.
toch lekker als je een lmm en onderhoud set wilt bestellen. dat ga ik dus ook maar meteen even doen.
ik ga jullie advies opvolgen door de lmm te vervangen voor een bosch in de hoop dat dat m’n verbruik ten goede gaat komen en de auto toch iets meer pit krijgt.
iedereen bedankt voor de reacties en ik laat het uiteraard weten wanneer de lmm vervangen is.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.