Corsa 1.2 16v valt uit bij naderen stoplicht?

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa 1.2 16v valt uit bij naderen stoplicht?

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    tobias2

Na het met horten en stoten optrekken bij koude motor opgelost te hebben door het vervangen van de LMM, blijf ik met het volgende probleem zitten bij mijn corsa b 1.2 16v uit 2000: hij valt soms uit bij het naderen van een stoplicht. Ik zie dan een seconde daarvoor tijdens het afremmen het motormanagementlampje branden, waarna hij uitvalt. Starten kan dan pas weer een paar minuten later.

Wie kan me op weg helpen?

Enige wat me verder opvalt is dat de auto een soort “zucht”/piep laat horen bij het uitzetten, zegmaar tijdens de laatste omwenteling voor ie echt niet meer draait.

Thanks maar weer!

robert_corsa

stappenmotor. of je erg geeft problemen.
        kan zijn dat je ecu van slag is door je storing van de lmm, trek je accu polen eens los (beide), en set ze er na 10min weer aan.
        is de boel helemaal gereset. wil ook wel eens oplossen.

tobias2

Dank voor je reply,

erg=egr neem ik aan? Die zou eigenlijk middels een software update bij de dealer buiten spel gezet moeten zijn een tijdje geleden, of ik heb ze verkeerd begrepen…
          Behalve vervangen op een of andere manier achter te komen of het de stappenmotor zou kunnen zijn?

Kwam zelf trouwens via wat googlen op bdp/krukassensor uit; does that make sense?

richardschaeks
          Deelnemer

ik weet dat de lmm en stappenmotor vaak heel erg tegelijktijd kapot gaan… maar lees hem uit! aangezien storingslampje aan spring! het is een tech2000 dus je kunt helaas niet met paperclip methode uitlezen!

tobias2

Gaat vanmiddag naar de garage ok uit te laten lezen; post wel weer bij nieuws. Thanks!

tobias2

Ter info & wellicht nuttig voor anderen; corsa is uitgelezen, en nokkenassensor blijkt kapot. Deze is vervangen, en probleem lijkt vooralsnog weg te zijn. Dit is overigens ook het eerste waar de werkplaatschef gisteren telefonisch mee kwam.

Iedereen thanks voor het meedenken!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.