Corsa 1.2 16v storing P0505

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa 1.2 16v storing P0505

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17249310
    tamiya
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 October 2011

      Sinds afgelopen weekend brand mijn motorelektronica lampje. En sinds kort loopt de motor stationair niet helemaal lekker. Vandaag met OPCOM auto uitgelezen, en krijg volgende foutcodes:

      Totaal aantal foutcodes: 2

      P0505 – Luchttoevoer voor stationair draaien, spanning laag
      (02) – Aanwezig

      P0505 – Luchttoevoer voor stationair draaien, spanning hoog
      (01) – Niet aanwezig

      Heb een X12XE motorblok. Dacht zelf aan luchtmassameter, maar dat wil ik wel graag zeker weten ;) Alvast bedankt!

      #18033894
      jeroenk
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 February 2012

        http://www.opel-problemforum.de/f6-corsa-tigra/t96698-x12xe-ruckeln-mit-p0505-p0335.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

        Onderste reactie…

        Mocht je duits niet zo goed zijn; volgensmij bedoelen ze de stappenmotor :)

        #18033895
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Drosselkappe is Gasklep

          #18033896
          jeroenk
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 February 2012

            @wim-v6 wrote:

            Drosselkappe is Gasklep

            Toch even in de translate gegooid: throttle valve actuator = gasklepdrijfwerk.
            Maarja. volgende keer dus toch maar even vertalen voordat ik weer wat roep :jerry

            Hoe is de stand nu?

            #18033897
            tamiya
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 October 2011

              Waar kan ik de gasklepversteller vinden? En wat moet ik er aan doen? Schoonmaken? Of kan de foutmelding nog ergens anders weg komen?

              #18033898
              jeroenk
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 February 2012

                Gasklephuis zit onder die zwarte GM paddestoel. Die heb je er met drie schroefjes af als het goed is :)

                #18033899
                Vectra C Wannabe
                  Lid sinds:
                  11 December 2009

                  Waarschijnlijk is de gasklepversteller gewoon stuk, komt vaak voor bij deze motoren.

                  Kijk eens hier: http://www.fsrs-opelwebshop.nl/opel-gasklepsteller-oe-ref-825485.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                  Is je probleem zo opgelost!

                  #18033900
                  tamiya
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 October 2011

                    Het blijft dus gissen begrijp ik. Gasklepsteller is het hoogstwaarschijnlijk? Eerst maar eens kijken of ik er op de sloop aan kan komen i.p.v. meteen nieuw te kopen, en het straks iets anders is ;)

                    #18033901
                    tamiya
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 October 2011

                      Inmiddels van een sloopauto de gasklepsteller en de luchtmassameter kunnen kopen, welke nog uitstekend werken. Deze krijg ik volgende week thuis gestuurd. Nu hoorde ik vandaag dat je de gasklepsteller niet zomaar kunt vervangen, dat je hem daarna weer opnieuw moet programmeren? Is dat waar? Dan laat ik het wel doen.

                      #18033902
                      robert_corsa
                        Lid sinds:
                        16 May 2009

                        wil ik ook wel weten.

                        #18033903
                        tamiya
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          23 October 2011

                          Vandaag onderdelen binnen gekregen van sloopauto(afkomstig van een X10XE). Luchtmassameter voor de zekerheid ook vervangen, deze was niet de boosdoener. De gasklepversteller echter wel, auto doet het nu weer goed ;) Maar wil toch nog wel even graag weten hoe het zit met die software-update o.i.d.. Ik heb nu gewoon de foutmelding gewist, en na een succesvolle testrit met nieuwe gasklepversteller, auto weer even uitgelezen en geen foutmeldingen aanwezig. Is dat zo voldoende?

                          #18033904
                          PyroNiels
                            Lid sinds:
                            29 August 2010

                            Als hij niet terugkomt is het goed :)

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.