Corsa 1.2 16V ecotec bokt

Forumindex Forums Techniek Ecotec Corsa 1.2 16V ecotec bokt

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17236462
    djkik
      Lid sinds:
      28 June 2011

      Hallo allemaal mijn naam is John en ik kom uit Hellevoetsluis. Ik had deze vraag ook gesteld in een andere rubriek maar kreeg daar geen antwoord. Mijn vriendin der Corsa hapert en stottert tijdens het rijden. Als je gewoon door accellereerd merk je weinig. Probleem doet zich voor tussen de 1500 en 2500 toeren.Ook loopt hij dansend stationair. Heb hem al laten uitlezen en de computer geeft aan dat er iets is met stationairtoerental regelaar. De garage waar ik hem heb laten uitlezen zegt echter dat dit zoveel kan zijn en dat hij dan alles moet gaan vervangen tot hij ondekt wat het is, en dit dus een duur grapje kan worden.
      Hebben jullie een idee wat het zou kunnen zijn? Heb de lmm al schoongemaakt.
      Waar kan ik de stappenmotor vinden op deze motor?

      Hoop op een antwoord van jullie, heb al heel wat uurtjes gezocht naar info op het forum

      Groeten KIK

      #17866548
      djkik
        Lid sinds:
        28 June 2011

        Nog niemand met tips? Weten jullie wel of er een verschil is in een stappenmotor regeleenheid en/of een stappenmotor regelklep?
        Ik zag ze namelijk alle twee staan op mijnautonderdelen.nl

        #17866549
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Stappenmotor heb je niet.

          gasklep steller wel, kans dat door vervuiling de gasklep blijft plakken.

          ook gaan meer dan eens de Luchtmassa meters kapot van deze motoren.

          Willem

          #17866550
          djkik
            Lid sinds:
            28 June 2011

            Willem, bedankt. De gasklep heb ik al schoongemaakt,zonder resultaat.
            Heb voor volgende week maar een afspraak gemaakt bij een andere garage. Hopen dat zij het snel vinden.

            Groeten Kik

            #17866551
            djkik
              Lid sinds:
              28 June 2011

              Jammer dat er maar zo weinig reacties zijn gekomen! Maar voor de volgende bezoekers met het zelfde probleem en voor Willem, de oorzaak was de stationair regelaar. (Willem, op onderdelen site’s noemen ze het ook een stappen motor;-)
              Door dat deze defect was ging de motor in noodloop. Kosten 220 euries, maar hij draait weer prima.

              Groeten Kik

              #17866552
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                tis alleen geen stappenmotor, stationair steller is een motor welke de gasklep bediend om lucht toevoer te regelen voor een goede stationair loop.

                stappen motor is een magnetisch werkend ventiel dat iedere keer kort opent om lucht toe te dienen, deze is alleen te vinden op de volgende opel motoren:

                C18XE X18XE X20XEV X20XER X22XE (simtec systemen met gaskabel)

                de rest heeft losse stelmotoren om lucht toe te dienen, danwel gasklep verstellers

                Willem

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.