Corsa 1.0 cockpit vervangen, nu met toerenteller

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa 1.0 cockpit vervangen, nu met toerenteller

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Peter29

Hallo allemaal,

Zoals al eerder vertelt heb ik een Corsa B uit 1999 met een x1.0xe motor (zonder toerenteller). Nu heb ik een andere cockpit in gebouwd (met toerenteller) origneel corsa b.

Nu heb ik 2 vragen:
      1: De code die onder de kilometerteller staat (k-16676) is hetzelfde als de originele teller. mag ik er dan vanuit gaan dat de aangegeven snelheid gewoon klopt?

2: ik heb het idee dat de toerenteller meer aangeeft als de auto in werkelijkheid toeren maakt. Nu komt deze teller uit een 1.2 motor. Kan dit hieraan liggen? Of is dit de verkeerde teller? Kan het ook zo zijn dat de 1.0 nu eenmaal hoger in de toeren zit?
      Als ik nl 120 km/h rijd, zou de auto 6000 toeren maken. En stationair 1500.

Graag jullie reacties.

sebastiaankadettcabriogsi
      Deelnemer

ik denk ook dat de toeren niet kloppen
        had een vriend van me ook na het ombouwen naar toerenteller

hij heeft er voor gezorgt dat het airbag lampje continu brand en dat dat wat stroom weg kaapt van de groene draad, nu is het goed :)

Peter29

Zou de kilometerteller dan wel gewoon kloppen?
          Ik moet wel zeggen dat de rest het wel gewoon doet. Wat kan ik eraan doen om ook het toerental te laten kloppen?

Groetjes Peter

Astraman
          Deelnemer

Volgens mij zit er verschil in een 3 cil. teller en een 4 cilinder teller. Ik weet dat we een keertje gekeken hebben voor zo’n foute jappen teller voor op een altootje met shift light en die klopte ook voor geen kant.

De snelheidsmeter met dezelfde code moet goed zijn. Gewoon controleren met de tom tom erbij, afwijkingen van 4 tot 7 km naar boven zijn acceptabel.

Peter29

Oke, maar is met een bepaalde aanpassing de toerenteller wel goed te gebruiken?

wim-v6
              Deelnemer

toerenteller moet echt van een 3cilinder zijn.

Bij de modernere Corsa’s Vectra’s en Astras kan je de software aanpassen, maar dat gaat bij een Corsa-B niet, want er zit geen software in deze teller.

Willem

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.