Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › corsa
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 juni 2010 om 19:47 #17222439
hoi ik ben arno ik heb een corsa 14 sport uit 1995 en die houd in bij gas geven en schokt bij het gas los laten ne ben ik er achter gekomen de de vacuumpomp in werkt kan het daas aan liggen wie weet dat als ik het slangetje log trek hoor ik geen verschil aan het lopen van de moter
13 juni 2010 om 19:49 #17687562en toen dacht je ik meld me aan bij het opel-forum stel me niet netjes voor maar stel meteen me vraag en ik verwacht antwoord?
Erwin
13 juni 2010 om 19:49 #17687563hoi ik ben arno ik heb een corsa 14 sport 1995 de vacuumpomp werkt niet kan hij daar door stoteren bij gas geven en schokken bij los laten van het gas wie weet dat groeten arno
13 juni 2010 om 19:50 #17687564Hoe werkt de vacuumpomp nou? “In werkt” snap ik niet.
Wat heeft aan ‘t slangetje trekken te maken met de werking van de motor? :XIk zou eerst controleren of je bougies/bougies kabels/brandstof toevoer goed is en of je vacuumslangen niet lek zijn en of je motorstoringen hebt.
ps, verzoekje: doe iets aan de omschrijving, want dit is niet te lezen zo.
Voorstellen: http://www.opel-forum.nl/forumdisplay.php?fid=30
Vermeld even je motor type (motorcode dus c14se?)13 juni 2010 om 19:52 #17687565en wat meer informatie en inderdaad in duidelijk nederlands uitgelegd kan geen kwaad nee,
maar bij.v wat voor een motor is het heb je onderdelen reeds vervangen etc.Erwin
13 juni 2010 om 20:08 #17687566Hij heeft een 1.4 16v…
Is een collega van me
13 juni 2010 om 20:12 #17687567EGR klep is al nagekeken? Gezien hij schokt bij wisselen van vol/deel-last?
14 juni 2010 om 04:18 #17687568zit helemaal geen vacuumpomp op een x14xe….:sleeping:sleeping:sleeping:sleeping
14 juni 2010 om 07:39 #17687569origineel gepost door Erwin1987
en toen dacht je ik meld me aan bij het opel-forum stel me niet netjes voor maar stel meteen me vraag en ik verwacht antwoord?Erwin
Volgens mij stelt hij zich gewoon voor hoor!? Je weet zijn naam nu en wat hij rijdt. Wat wil je nog meer weten dan? Zijn pincode?
Dat gezeur altijd over voorstellen. Waar is een forum voor? Om mensen te helpen als ze vragen of problemen hebben?!
Natuurlijk is het netjes als ze zich in het daarvoor bestemde topic ff voorstellen, maar als ze het niet doen mogen ze gewoon met net zoveel respect behandeld worden hoor!
14 juni 2010 om 14:56 #17687570luister vriend dat bericht is later veranderd eerst kijken dan mee zeiken!
dus als je niet weet waar het over gaat mondje dicht!
Erwin14 juni 2010 om 16:05 #17687571En dan nog? Nogmaals dat gezeur over voorstellen, lekker boeiend. Dacht dat we hier waren om elkaar te helpen. Enige wat hier altijd gebeurd is zeuren en zagen over voorstellen!
En ik ben je vriend niet!
14 juni 2010 om 16:08 #17687572nee dat blijkt anders had je me niet meteen zo aangevallen, en eerst wat beter gekeken en ik vind het gewoon makkelijker en ik denk velen met mij als ik inderdaad de naam weet en wat voor auto het om gaat! en als je nog iets te zeuren of op te merken hebt op iets wat allang daarna netjes gebeurd is! ga lekker op het klaag en zeik topic hangen EIKEL!
Erwin
14 juni 2010 om 16:10 #17687573ONTOPIC:
Alle opel benzine modellen na 1985 hebben inderdaad GEEN vacuumpomp..
en het probleem van inhouden zit voor 80% zeker in de EGR (indien dit ook een X14XE is dan he).
En dat gezeur over het gezuer over het voorstellen is wel grappig??
Dat iemand in zijn 1e post gelijk een vraag stelt laat ik helemaal aan diegene zelf.
Alleen altijd maar die halve informatie is erg vervelend.
ik begrijp ook best dat ie van zijn Probleem af wil
en als je niks weet van de auto begin dan niet over een Vacuumpomp te bleren, dat is alleen van toepassing bij de diesels, Benzine motoren creëren hun eigen vacuum.
als deze persoon had gemeld van, hallo ik ben die of die, of hallo, ik heb m probleem..
Ik heb een Corsa-B 1.4 16V of ik heb een corsa-B X14XE, dan weten we wat, en kunnen we beter van dienst zijn.
als hij zegt ik heb een Corsa 1.4, dan weten we nog niks:
1.4 motoren in de corsa:
> Corsa-A
– 14NV = 1.4S carburateur motor 70pk
– C14NZ = 1.4i singlepoint injectie motor 60pk
– C14SE = 1.4i hp multipoint injectie motor met 82pk> Corsa-B
– C14NZ = 1.4i singlepoint injectie motor 60pk
– C14SE = 1.4Si multipoint injectie motor 82pk
– X14SZ = 1.4 singlepoint injectie motor 60pk
– X14XE = 1.4 16V Multipoint ECOTEC motor 90pk> Corsa-C
– Z14XE = 1.4 16V Multpoint E-gas motor 90pk
– Z14XEP = 1.4 16V Multpoint E-gas twintport motor 90pkKeuze genoeg, daarom is het zaak aan tegeven wat je Exact rijdt, meer vraag ik niet in ieder geval.
Willem
14 juni 2010 om 17:11 #17687574origineel gepost door wim-v6
En dat gezeur over het gezuer over het voorstellen is wel grappig??Dat iemand in zijn 1e post gelijk een vraag stelt laat ik helemaal aan diegene zelf.
Alleen altijd maar die halve informatie is erg vervelend.
ik begrijp ook best dat ie van zijn Probleem af wil
en als je niks weet van de auto begin dan niet over een Vacuumpomp te bleren, dat is alleen van toepassing bij de diesels, Benzine motoren creëren hun eigen vacuum.
als deze persoon had gemeld van, hallo ik ben die of die, of hallo, ik heb m probleem..
Ik heb een Corsa-B 1.4 16V of ik heb een corsa-B X14XE, dan weten we wat, en kunnen we beter van dienst zijn.
als hij zegt ik heb een Corsa 1.4, dan weten we nog niks:
1.4 motoren in de corsa:
> Corsa-A
– 14NV = 1.4S carburateur motor 70pk
– C14NZ = 1.4i singlepoint injectie motor 60pk
– C14SE = 1.4i hp multipoint injectie motor met 82pk> Corsa-B
– C14NZ = 1.4i singlepoint injectie motor 60pk
– C14SE = 1.4Si multipoint injectie motor 82pk
– X14SZ = 1.4 singlepoint injectie motor 60pk
– X14XE = 1.4 16V Multipoint ECOTEC motor 90pk> Corsa-C
– Z14XE = 1.4 16V Multpoint E-gas motor 90pk
– Z14XEP = 1.4 16V Multpoint E-gas twintport motor 90pkKeuze genoeg, daarom is het zaak aan tegeven wat je Exact rijdt, meer vraag ik niet in ieder geval.
Willem
Dat ben ik met je eens. Maar vaak zijn het mensen die niet zo heel veel verstand van auto’s hebben en die een probleem hebben en dan van iemand de tip krijgen om op het internet eens te gaan neuzen want daar zitten vaak wel kenners op diverse fora. En die lezen dan natuurlijk het forum niet goed want ze willen graag van hun problemen af. Meestal komt het lezen daarna en komt het voorstellen e.d. dan ook wel goed. En zo niet, toch weer iemand netjes geholpen lijkt mij.
Je kan dan ook op een normale manier wat meer info omtrent de wagen vragen e.d.
Ik wordt er iedere keer zo moe van dat iedereen maar gelijk begint van: Stel je eerst eens netjes voor en geef eens voldoende info voordat je begint te vragen! Eigenlijk moet ik er ook niet eens op reageren want je ziet welke reacties je hier krijgt, zo gaat het tegenwoordig helaas. Dat was in de begintijd van het forum wel anders. Jammer dat het tegenwoordig zo moet.
Sorry voor het off topic geblaat trouwens. Ik hoop dat de Topic Starter snel van zijn probleem afgeholpen wordt.
14 juni 2010 om 17:44 #17687575Daar heb je gelijk in, dat voorstellen, komt meestal ook wel goed, zeker als ze hier goed geholpen worden.
maar gaat mij meer om dat iemand volledige gegevens neerzet.
Corsa 1.4, daar kan ik niet al te veel mee…
Willem
14 juni 2010 om 18:00 #17687576origineel gepost door wim-v6
ONTOPIC:Alle opel benzine modellen na 1985 hebben inderdaad GEEN vacuumpomp..
en het probleem van inhouden zit voor 80% zeker in de EGR (indien dit ook een X14XE is dan he).
En dat gezeur over het gezuer over het voorstellen is wel grappig??
Dat iemand in zijn 1e post gelijk een vraag stelt laat ik helemaal aan diegene zelf.
Alleen altijd maar die halve informatie is erg vervelend.
ik begrijp ook best dat ie van zijn Probleem af wil
en als je niks weet van de auto begin dan niet over een Vacuumpomp te bleren, dat is alleen van toepassing bij de diesels, Benzine motoren creëren hun eigen vacuum.
als deze persoon had gemeld van, hallo ik ben die of die, of hallo, ik heb m probleem..
Ik heb een Corsa-B 1.4 16V of ik heb een corsa-B X14XE, dan weten we wat, en kunnen we beter van dienst zijn.
als hij zegt ik heb een Corsa 1.4, dan weten we nog niks:
1.4 motoren in de corsa:
> Corsa-A
– 14NV = 1.4S carburateur motor 70pk
– C14NZ = 1.4i singlepoint injectie motor 60pk
– C14SE = 1.4i hp multipoint injectie motor met 82pk> Corsa-B
– C14NZ = 1.4i singlepoint injectie motor 60pk
– C14SE = 1.4Si multipoint injectie motor 82pk
– X14SZ = 1.4 singlepoint injectie motor 60pk
– X14XE = 1.4 16V Multipoint ECOTEC motor 90pk> Corsa-C
– Z14XE = 1.4 16V Multpoint E-gas motor 90pk
– Z14XEP = 1.4 16V Multpoint E-gas twintport motor 90pkKeuze genoeg, daarom is het zaak aan tegeven wat je Exact rijdt, meer vraag ik niet in ieder geval.
Willem
Ik zal hem is een seintje geven..
enne hou het gezellig hier a.u.b.. wij zijn allemaal om geholpen te worden:thumbup
grt nova….
14 juni 2010 om 18:02 #17687577dat is waar, ik wil ook wel helpen, alleen gaat dat niet met onvolledige en onjuiste informatie
Willem
14 juni 2010 om 18:09 #17687578Dat weet ik willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.