Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Copperfield neemt motorruimt Orange Arrow onder handen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 maart 2008 om 22:28 #17379976
sjesus,en dan bedoel je het goed.:o
waar zou ik jaloers op moeten zijn dan?20 maart 2008 om 01:33 #17379977joh dit is gewoon allemaal een misverstand.. copperfield geeft niet genoeg info waardoor jullie m waarschuwen voor iets dat ie al goed had opgelost, maar gewoon niet had verteld :D
en nu ontopic want ziet er vet uit dit project
20 maart 2008 om 12:38 #17379978beste Copperfield.
Ik ben niet jaloers :sleeping (jammer dat je zo dacht), het ging mij er alleen maar om dat er een goede oplossing gemaakt wordt waardoor er uiteindelijk geen gevaarlijke situaties ontstaan.
Vergeet niet dat er hier ook mensen meekijken die het niet op jou manier nagedaan zouden hebben, dan ontstaan er wel gevaarlijke situaties.Deze oplossing gaat naar mijn idee dus alleen als je schroefveren hebt en dan de bovenste originale veerschotel aanpast zodat je de moeren op de tapeinden kan doen.
Succes verder :) ben benieuwd naar het eindresultaat.
20 maart 2008 om 12:59 #17379979ik ben wel jaloers op jouw corsa:thumbup
20 maart 2008 om 16:32 #17379980mooi opgelost tapeind andersom.
Dit gebeurt normaal niet zo(orgineel) omdat bv als de tapeind ral is sommige Velen dit niet kunnen veranderen dan moeten zelf lassen of laten doen. Orange dit heb je mooi opgelost in principe blijft alles zelfde.
Alleen vroeg ik me af gebruik je de veerpootbrug nog wel?
:thumbup:thumbup:thumbupBlijf dit volgen
20 maart 2008 om 20:27 #17379981origineel gepost door max
beste Copperfield.Ik ben niet jaloers :sleeping (jammer dat je zo dacht), het ging mij er alleen maar om dat er een goede oplossing gemaakt wordt waardoor er uiteindelijk geen gevaarlijke situaties ontstaan.
Vergeet niet dat er hier ook mensen meekijken die het niet op jou manier nagedaan zouden hebben, dan ontstaan er wel gevaarlijke situaties.Deze oplossing gaat naar mijn idee dus alleen als je schroefveren hebt en dan de bovenste originale veerschotel aanpast zodat je de moeren op de tapeinden kan doen.
wat is het verschil met een schroefset of ander verlagings set,bij beide zit de zelfde schotel dus kun je ze toch ook identiek aanpassen of niet.:hmmz
20 maart 2008 om 21:08 #17379982origineel gepost door GREY ILLUSION
wat is het verschil met een schroefset of ander verlagings set,bij beide zit de zelfde schotel dus kun je ze toch ook identiek aanpassen of niet.:hmmzNee dat werkt lekker, met veerspanners in je wielkast :jerry
21 maart 2008 om 10:03 #17379983Het is zeker niet mijn smaak en heel venieuwend is het ook niet, maar ben wel benieuwd hoe het er bij een aatje uit gaat zien!
Die achterlichten zijn gewoon uber gedaan, valt niet over te twisten, maar om nou defensief uit de hoogte te gaan doen???
Ik ben ook wel heel benieuwd! succes
21 maart 2008 om 21:30 #17379984origineel gepost door Honza
origineel gepost door GREY ILLUSION
wat is het verschil met een schroefset of ander verlagings set,bij beide zit de zelfde schotel dus kun je ze toch ook identiek aanpassen of niet.:hmmzNee dat werkt lekker, met veerspanners in je wielkast :jerry
snap wel het verschil tussen een schroefset en de rest van de meuk.maar waarom is die veiliger aan te passen bij de schotel(tapeinden) dan het origineel.opgebied van de veiligheid blijft dit het zelfde in mijn ogen.daarom mijn vraag van hierboven.
22 maart 2008 om 19:51 #17379985is het bedraijf waar je het hebt laten verchromen te betrouwen, ikzal het anders zeggen leveren ze daar goed werk? heb namelijk ook interesse om daar een heel deel van mij te laten doen alleen heb ik nog geen werk van hun gezien :thumbup
23 maart 2008 om 17:21 #17379986origineel gepost door max
beste Copperfield.Ik ben niet jaloers :sleeping (jammer dat je zo dacht), het ging mij er alleen maar om dat er een goede oplossing gemaakt wordt waardoor er uiteindelijk geen gevaarlijke situaties ontstaan.
Hee max,
sorry van mijn overdreven reactie!! Had idd beter moeten uitleggen hoe ik het gedaan had, maar dacht dat dat wel duidelijk zou zijn (hoe moet je het anders maken?)… En aangezien ik en andere (grey illusion, die precies weet hoe het gemaakt is) ook al zeiden dat het uiterst veilig was, was ik het gezeik even zat…
Maar genoeg over dit onderwerp, wat mij betreft ‘back on topic’!!!!
Ik heb absoluut niet stil gezeten, de auto is namelijk bijna spuitklaar:D De pics
de aluminium plamuur (het gelige is wash primer, zit overal op de blanke plaat om roesten te voorkomen!!:P)
[img][img]
alles geschuurd, en vervolgens weer washprimer op de blanke plaat
[img][img]
en daarna de hele motorruimte ingespoten met een speciale primer, omdat anders de spuitbeton niet hecht:o
de spuitbeton:D
[img]na de spuitbeton goed te hebben geschuurd (uiteraard) alles in de wash primer
[img][img]
om vervolgens 2 lagen grondlak aan te brengen
[img][img]
En als die droog is, jawel hoor: schuren:P Oja, die zilverkleurige nevel wat op de laatste foto op de zwarte grondlak zit, is de spuitcontrole (voor de mensen wat er niet zo in thuis zijn;))
23 maart 2008 om 17:45 #17379987Kijk dat is mooi geworden!
Heel goed bezig daarzo, staat altijd mooi zon cleane motorruimte23 maart 2008 om 19:20 #17379988Ziet er goed uit.
Maar wat houdt wash primer precies in?Ik ga namelijk binnenkort mijn motorruimte laten verstevigen enz, dan wil ik iets erop spuiten waardoor ie roesten tegen gaat. Maar wat en hoe weet ik niet? Kun je mij daarover tips geven?
23 maart 2008 om 19:26 #17379989ziet er super uit.:wors
ga je nog iets doen met de gaten van de veerpot behuizing?kapje erover ofzo?
23 maart 2008 om 21:01 #17379990geen reactie op mijn vraag king: je mag het me ook u2u’en :thumbup
24 maart 2008 om 19:10 #17379991@Jorizimo: die washprimer is een 2 componenten primer, ook wel etsende primer genoemd…. Hij zorgt voor een ‘afsluitende’ laag van het metaal, plamuur, etc. en voorkomt dus dat de vocht doordringt tot het metaal… Maar ik weet er ook niet alles van, zijn er hier spuiters ofzo die de preciese werking weten???
@carlover: weet niet of je het bedoelt, maar denk dat je het over de schoteltjes boven hebt? Deze schotels:D
@cocain: sorry, zeker over heen gelezen… :o Ik ben zeer tevreden over het chroom werk wat ze leveren (Metamorfose in Reuver). Weet alleen niet hoe het zich houdt, maar daar ben ik niet zo bang voor!! Als je een paar maandjes wacht, kan je het bij mij bekijken (op een meeting) of als je langs gaat bij ze (hebben heeeeel veel voorbeelden liggen:P24 maart 2008 om 20:38 #17379992heb al een afspraak gemaakt voor volgende week dus dat komt wel goed:D
24 maart 2008 om 23:14 #17379993mooi,die schoteltjes.
maar dat bedoelde ik eigenlijk niet.
ik bedoelde de gaten op zich van de behuizing waar de veerpoot inzit.het gat waardoor je deze schoteltjes dus ziet zitten.maar in principe heb je nu al mijn vraag beantwoord.je gaat er geen chrome ringen opzetten,om het daarna af te dekken.:jerry
25 maart 2008 om 12:27 #17379994Hey vinnie
bent weer goed bezig geweest
ziet er goed uit had ook niets anders van jou verwacht
heb nu al zin in het volgende meeting seizoen
gr Stephan
25 maart 2008 om 20:28 #17379995origineel gepost door xtremecorsa16v
Hey vinniebent weer goed bezig geweest
gr Stephan
je snapt toch wel dat je geen kans maakt op bekers aangezien ik meega he;):jerry
25 maart 2008 om 22:41 #17379996origineel gepost door Xo-C4Rm4nI4C
origineel gepost door xtremecorsa16v
ziet er goed uit had ook niets anders van jou en verwacht
gr Stephan
je snapt toch wel dat je geen kans maakt op bekers aangezien ik meega he;):jerry
hey john doe in ga nu met de vectra de meetings af en je gaat -offtopic
ps volgende maand de flash kopen dan komt je grote voorbeeld er in
gr Stephan
25 maart 2008 om 23:01 #17379997origineel gepost door xtremecorsa16v
origineel gepost door Xo-C4Rm4nI4C
gr Stephan
gr Stephan
alweer in de flash?…
gaat lekker met jullie…
maar ik zal in me slaapzak voor de winkel wachten op de flash:D
de bierkratbumper is er trouwens vanaf sinds vandaag;)ziet er trouwens goed uit vin..
dat met die veerpoten vind ik een zeer nette oplossing:thumbup
kan niet wachten op het eindresultaat..26 maart 2008 om 10:53 #17379998origineel gepost door Xo-C4Rm4nI4C
origineel gepost door Xo-C4Rm4nI4C
ziet er goed uit had ook niets anders van jou en verwacht
gr Stephan
gr Stephan
alweer in de flash?…
gaat lekker met jullie…
maar ik zal in me slaapzak voor de winkel wachten op de flash:D
de bierkratbumper is er trouwens vanaf sinds vandaag;)ziet er trouwens goed uit vin..
dat met die veerpoten vind ik een zeer nette oplossing:thumbup
kan niet wachten op het eindresultaat..ik zag je nieuwe bumper bij noel liggen
en nu gaan we vincent weer de hemel in prijzen
26 maart 2008 om 15:47 #17379999Lekker bezig weer!! :wors
28 maart 2008 om 18:50 #17380000[/quote]
je snapt toch wel dat je geen kans maakt op bekers aangezien ik meega he;):jerry [/quote]
Ik zit gelukkig in een andere klasse, dus hoop toch nog een prijsje mee te gaan pakken…. :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.