Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Copperfield neemt motorruimt Orange Arrow onder handen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 maart 2008 om 21:57 #17379951
mooi man, wat voor tin word voor zoiets gebruikt? en hoe werk je dat strak af?
5 maart 2008 om 18:59 #17379952ziet er erg netjes uit.
wat ga je gebruiken voor je ruit ontwasseming voor de apk.
ga zo door en vooral foto’s plaatsen.groeten.
9 maart 2008 om 20:17 #17379953@sw16v: is een tin/lood mengsel… Ik heb lange staven daarvan gebruikt. Krijg je bij de betere carroseriespeciaalzaak denk ik… Of bij een schadeherstelbedrijf…
kadett4x4: Goeie vraag!! Ik ga 1 of 2 computerventilatormotortjes (mooie voor scrabble:P) in de luchkanalen naar de vooruit zetten:DHeb vandeweek een deel (nokkenastandwielen waren niet naar mijn zin, moet ik zelf eerst bij polijsten, en een paar andere dingen) van het chroom opgehaald bij Metamorfose in Reuver, ziet er super uit!!!!:D De pics
[img]
[img]
[img]
[img]
[img]
[img]
9 maart 2008 om 21:33 #17379954Hey vincent,
Ziet er allemaal mooi uit zeg….. je bent wel heel goed bezig :D
Suc6 verder ik blijf je volgen
Gr Cheungy
9 maart 2008 om 21:36 #17379955Mjummieeejjjj komen dus webertjes op? :afro:thumbup
9 maart 2008 om 21:43 #17379956Wat voor ventilatoren zitten er eigenlijk voorop? Lijkt mij van een jappanse auto
10 maart 2008 om 08:56 #17379957netjes,
maar 1 vraagje.
hoe zitten je voorste schokbrekers nu vast?je hebt de bouten weggeslepen?:hmmz10 maart 2008 om 17:52 #17379958inderdaad. als het alleen gelast zit en dan afgeslepen ben je toch wel erg gevaarlijk bezig!!!
Lassen scheuren uit en je veerpoot licht los!:thumbdown:thumbdown:thumbdown10 maart 2008 om 21:20 #17379959Zal die vast wel wat op verzonnen hebben…
11 maart 2008 om 08:20 #17379960misschien waren die gaten niet meer zo fris, heeft ie ze dichtgelast, en maakt hij straks nieuwe gaten.
goed bezig in ieder geval :wors
13 maart 2008 om 14:38 #17379961lijkt me stug,want de schokbreker zit erin.en dan zou je de bouten moet zien.
13 maart 2008 om 18:37 #17379962@Cheungy: danke:D
@Fearless: webers idd!! Niet perse vanwege het vermogen, maar vooral vanwege de cleane uitstraling:D Ventilators zullen idd van een japanner komen, maar welke weet ik ook niet:o De plaatselijke sloop had ze liggen:DDie schokbrekers zitten wel goed vast hoor!! De enige funtie van die 2 tapeinden is de veerpoot op zijn plek houden bij het opkrikken of als je heeeeeel hard over een hobbel rijdt, waarbij het wiel van de grond komt…. Kijk maar naar menig ander merk (VW bijv.) die hebben een schoteltje wat voorkomt dat ie eronder uitvalt bij opkrikken…
13 maart 2008 om 19:05 #17379963Je veerpoot moet boven en onderaan wel vastzitten, dit is wel lijp zo.
13 maart 2008 om 19:10 #17379964Heb het idd wel is eerder gezien bij een normale personenauto. Daarvan was de bovenste veerschoten gewoon los (bouten weg)
Reedt helemaal niet slecht ofzo, maar je moet niet gaan vliegen met je wagen dan heb je kans dat het wel wat slecht uitpakt.Kan je niet iets verzinnen dat je de veerpoot van onderen vastzet?
Tapeindje lassen op de orinele plek en dan moertje onder de schotel?14 maart 2008 om 20:19 #17379965ik zou hier niet mee willen rijden,… ik vertrouw dan toch meer op die twee moertjes hoor. Ik vraag me af hoe het zit met de vermoeiing van de twee lasjes?
Het ziet er wel allemaal heel gaaf uit!
14 maart 2008 om 21:50 #17379966de veerschotel zit gewoon vast hoor!!! Ben niet levensmoe ofzo:P
14 maart 2008 om 22:45 #17379967origineel gepost door NOVA-1.2?
ik zou hier niet mee willen rijden,… ik vertrouw dan toch meer op die twee moertjes hoor. Ik vraag me af hoe het zit met de vermoeiing van de twee lasjes?Het ziet er wel allemaal heel gaaf uit!
geloof mij maar dat die las wat daar gemaakt is hendig sterk en diep ingebrand is.
moet je idd niet door een amateur laten doen met een hobby apparaat.copperfield weet wel wat die doet:jerry
15 maart 2008 om 19:36 #17379968origineel gepost door GREY ILLUSION
origineel gepost door NOVA-1.2?
ik zou hier niet mee willen rijden,… ik vertrouw dan toch meer op die twee moertjes hoor. Ik vraag me af hoe het zit met de vermoeiing van de twee lasjes?Het ziet er wel allemaal heel gaaf uit!
geloof mij maar dat die las wat daar gemaakt is hendig sterk en diep ingebrand is.
moet je idd niet door een amateur laten doen met een hobby apparaat.copperfield weet wel wat die doet:jerry
Horen jullie het van een ander:D
16 maart 2008 om 16:00 #17379969hey vincent
dat ziet er al super uit
ben benieuwd naar het eind resultaat
jou kenende gaat het super worden
gr Stephan
ps: Mensen dat gezeur over die veerpoten Vincent weet wel wat hij doet hoor:wors:wors
17 maart 2008 om 09:24 #17379970is het geen idee om de tapeindes die normaal in die veerschotel plaat zitten waarmee die door de carresorie gaat eraf te slijpen en op die plaats gaten te boren. Dan vervolgens in je wielkuip waar normaal die gaten zaten de tapeindes te lassen dat je hem vanuit de wielkast vast kan zetten?
17 maart 2008 om 11:30 #17379971Het probleem is dat je normaal de veerschotel naar je plaatwerk toetrekt en dan vast zet. Hierdoor zit het klemvast.
Nu heb je hem alleen er tegenaan gehouden en rondom vastgelast en daarna afgeslepen. Er zit dus nog een kleine luchtspleet tussen. Hierdoor krijg je duw en trekkrachten op je las en deze zal scheuren.Maak het dan liever zoals bij een VW of las de boel ook van onderen compleet af.
Succes
17 maart 2008 om 12:20 #17379972Nice, zal dit verhaal zekerz blijven volgen:thumbup
Greetz KC
19 maart 2008 om 20:22 #17379973origineel gepost door max
Het probleem is dat je normaal de veerschotel naar je plaatwerk toetrekt en dan vast zet. Hierdoor zit het klemvast.
Nu heb je hem alleen er tegenaan gehouden en rondom vastgelast en daarna afgeslepen. Er zit dus nog een kleine luchtspleet tussen. Hierdoor krijg je duw en trekkrachten op je las en deze zal scheuren.Maak het dan liever zoals bij een VW of las de boel ook van onderen compleet af.
Succes
Je weet helemaal niet hoe of dat ik het gemaakt heb, dus wat lig je nou te zeuren???? Maar ff om van het gezeik (en de jaloersheid:o) af te zijn, heb een tapeind in het gat gelast (na alles goed te hebben blank gemaakt:P) en deze las is super goed ingebrand!!!!! En van onder kan ik de veerschotel vastdraaien met een moer…. Dus alles is hetzelfde als orgineel, met het enige verschil dat het tapeind er nu andersom inzit….
@Stephan: thanks!!19 maart 2008 om 20:32 #17379974origineel gepost door OrangeArrow
Je weet helemaal niet hoe of dat ik het gemaakt heb, dus wat lig je nou te zeuren???? Maar ff om van het gezeik (en de jaloersheid:o) af te zijn, heb een tapeind in het gat gelast (na alles goed te hebben blank gemaakt:P) en deze las is super goed ingebrand!!!!! En van onder kan ik de veerschotel vastdraaien met een moer…. Dus alles is hetzelfde als orgineel, met het enige verschil dat het tapeind er nu andersom inzit….trust me, max is niet iemand die zeurt maar die vooral denkt aan de veiligheid ;)
nu je het uitlegt klinkt het ook een stuk logischer, vind ik :)
denk dat de meesten niet met jaloersheid kijken, maar echt puur naar je veiligheid….t zou je moeten strelen dat men daar aan denkt ;)
anyway, weer lekker on-topic…..t ziet er allemaal lekker uit, chroom immer ubergeil :thumbup :wors
19 maart 2008 om 20:51 #17379975origineel gepost door OrangeArrow
origineel gepost door max
Het probleem is dat je normaal de veerschotel naar je plaatwerk toetrekt en dan vast zet. Hierdoor zit het klemvast.
Nu heb je hem alleen er tegenaan gehouden en rondom vastgelast en daarna afgeslepen. Er zit dus nog een kleine luchtspleet tussen. Hierdoor krijg je duw en trekkrachten op je las en deze zal scheuren.Maak het dan liever zoals bij een VW of las de boel ook van onderen compleet af.
Succes
Je weet helemaal niet hoe of dat ik het gemaakt heb, dus wat lig je nou te zeuren???? Maar ff om van het gezeik (en de jaloersheid:o) af te zijn, heb een tapeind in het gat gelast (na alles goed te hebben blank gemaakt:P) en deze las is super goed ingebrand!!!!! En van onder kan ik de veerschotel vastdraaien met een moer…. Dus alles is hetzelfde als orgineel, met het enige verschil dat het tapeind er nu andersom inzit….
@Stephan: thanks!!gast..klim ff van die toren af…
mensen proberen enkel mee te denken, het is puur goed bedoeld. nix geen reden om je aangevallen te voelen.:thumbup
en nee.. ik ben niet jaloers op jou corsa en/of plannen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.