Forumindex › Forums › Overige › Even voorstellen dit ben ik › coppe218
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 augustus 2012 om 11:56 #17251234
Ik zal me ook even voorstellen.
Sinds juli dit jaar in het bezit van een zafira Tourer 1.6 Turbo CNG. Het formaat auto icm de 20% bijtelling gaf voor mij de doorslag om voor deze auto te kiezen. Ik rijd niet extreem veel (30 – 35000 km/j) en op de zaak een aardgaspomp. Zodoende was CNG voor mij een optie ondanks het nadeel van de kleine actieradius. Verder heb ik voor de hobby nog een oude Porsche 924S.8 augustus 2012 om 13:07 #18054741Welkom hier!
Foto’s zijn welkom, ook van je Porsche.8 augustus 2012 om 13:09 #18054742welkom hiero, veel lees plezier ;)
8 augustus 2012 om 18:07 #18054743Welkom! Hoe meer zielen, hoe meer vreugde :thumbup
9 augustus 2012 om 10:33 #18054744Oke, bij deze wat foto’s van de Zafira
En dit is van mijn P.
12 augustus 2012 om 21:31 #18054745welkom hier en mooie auto,s :thumb
20 augustus 2012 om 16:34 #18054746Mooie kleur dat Waterworld Blue. Ik twijfelde nog even aan de Silver Lake maar in combinatie met het chroom en de LM velgen heb ik toch ook gekozen voor deze kleur.
Ook de 924S ziet er echt prima uit. Blijft helaas en onterecht een ondergewaardeerd model.
Veel plezier met je auto’s!
21 augustus 2012 om 09:13 #18054747Bedankt. Ik ben zelf ook erg blij met de kleur in combinatie met het chroom. Ziet er chique en voornaam uit zonder saai te worden, wat met grijs wel zo is. (vind ik).
Ik vind het niet erg dat de Porsche ondergewaardeerd is. Daardoor rijd ik voor relatief weinig geld een rasechte sportwagen. Wat andere daar ook van vinden.21 augustus 2012 om 20:49 #18054748coppe218
Heb ook een cosmo CNG met wat opties bovenop.
helaas ‘vervalt’ FlexConsole incl middenarmsteun (vervalt i.c.m. 1.6 Turbo CNG
150pk (IP6_) ), was normaal handig….Krijg je er iets in de plaats voor? :D
Ik moet zeker geen sportwagen hebben, huidige zafira A (92 pk met LPG) is voldoende in trekkracht (zou wel ietsje meer mogen). In de bergen zit ik toch snel aan limiet.
11,5s/100 km., op papier, wat voor mij meer dan voldoende is….
kan je wat meer vertellen hierover (optrekken/schakelen/rijgedrag)? zodat ik geen slapeloze nachten heb. Binnen 1 maand zou ik hem al in ontvangst nemen (nog geen 3 maand na bestelling)
hier nog leuke review
http://www.autoweek.nl/autoreview/34661/opel-zafira-14-turbo-140pk-business-edition22 augustus 2012 om 06:06 #18054749IPV de flexconsole krijg je een gewone middenarmsteun met een kleine lade erin. Deze is in de lengte verschuifbaar. Dat zit verder goed. De zafira is zeker geen sportwagen. Daar heb ik mijn andere auto voor. Ik heb erg moeten wennen aan het gebrek aan koppel bij lage toerentallen (hiervoor had is een diesel). Als je hier rekening mee houdt en op tijd terugschakelt is er goed en vlot mee te rijden. Wel merk je aan alles dat het een zware auto is. Schakelen en sturen gaat licht en soepel. Je gaat met deze auto vanzelf relax rijden met de flow mee.
22 augustus 2012 om 07:01 #18054750thx
23 augustus 2012 om 20:32 #18054751@coppe218 wrote:
Bedankt. Ik ben zelf ook erg blij met de kleur in combinatie met het chroom.
Helaas gisteren te horen gekregen dat Waterworld Blue dus niet meer leverbaar is op MY13. Dus of ik de nieuwe Deep Sky Blue wilde hebben? Helaas kon niemand mij vertellen hoe deze er precies uit gaat zien. Ik ga dus waarschijnlijk toch voor de ‘saaiere’ Silver Lake.
Er komen wel veel meer metallic kleuren waaronder Mineral White, Glory Red en de bekende Pannacotta.In het voorjaar ook meegemaakt dat de Cosmo niet meer leverbaar was en nu gedwongen gekozen voor de Edition met een pittig lijstje extra opties. Ik hoop niet dat dit gebruikelijk wordt voor Opel.
@satsurfer: alvast gefeliciteerd en welkom bij de niche-club van (toekomstige) CNG Tourer rijders :thumbup .23 augustus 2012 om 21:49 #18054752Ik heb wat spijt niet naar VW touran CNG gekeken te hebben. (wel minder mooi) Of mag dit niet gezegd op Opel Forum?
Zeker nu ik hier lees dat hij wat ‘mak’ is….
vrij vertaald:
‘draaimoment’: (210 Nm tourer ipv 220 bij de 1.4 TSI ecofuel, de tourer heeft daarvoor een overboost tot 240 Nm :D )
De 1.4 VW-motor brengt het maximale draaimoment reeds bij geringere toerental als de zafira (dank zij kompressor), die bij 2300 aanspringt.VW: heeft optie 8 speakers (van betere kwaliteit, vergelijkbaar met infinity bij insignia) voor goede 300 €
speelt AAC files en Ogg Vorbis…. (opel enkel MP3/WMA). Tourer nog geen optie betere speakerslaadruimte VW groter (doordat tourer pak lager is dan zafira B)
Of vinden jullie dat ik overdrijf? soit, hij komt eraan binnen 1 maand & dan zien we wel…
24 augustus 2012 om 16:10 #18054753@satsurfer wrote:
Ik heb wat spijt niet naar VW touran CNG gekeken te hebben. (wel minder mooi) Of mag dit niet gezegd op Opel Forum?
Je mag zeggen wat je wilt, we leven in een vrij land. Wel vreemd vind ik het dat je bij een auto van +30K dat je pas ná aanschaf de alternatieven gaat vergelijken.
(Ook een beetje off-topic natuurlijk, maar goed)Mak vond ik de OZ Tourer CNG tijdens een uitgebreide proefrit zeker niet. Als je hem vergelijkt met een diesel mist hij wat koppel onderin, maar in vergelijk met een ‘normale’ benzine-uitvoering is hij zeker gelijkwaardig. Het 10 Nm verschil wordt ruimschoots gecompenseerd door het veel mooiere design ;) .
Speakers zijn natuurlijk een kwestie van smaak maar die 2 extra heb ik niet gemist.
De tweede zitrij van de VW Touran is niet volledig vlak waardoor grotere spullen lastiger in te brengen zijn. Ook de lengte maat tot de eerste zitrij is korter wat vaker nodig is dan de hoogte (is mijn ervaring met de Ikea-pakketten). Voor die 20 extra liters rij ik desnoods wel een extra keertje op en neer.
Mijn belangrijkste argument vóór de Tourer is dat in de zevenzits uitvoering nog steeds 24 kg CNG getankt kan worden t.o.v. slechts 11 kg in de VW!
31 augustus 2012 om 09:45 #18054754Voor mij viel de touran vooral af in verband met zijn belegen design en de slechte reputatie van de 1.4 TSI motoren. Als je wat verder doortrekt in de versnellingen is de auto niet mak. Je moet je rijstijl iets aanpassen en je merkt in de lage toeren dat hij zwaar is.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.