Controle beurt om fabrieksgarantie te behouden????

Forumindex Forums Modellen Corsa Controle beurt om fabrieksgarantie te behouden????

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    marksprengers

Wij hebben een Opel Corsa van nog net geen 1 jaar oud. Nu kregen we van de dealer een brief waarin stond dat ons geadviseerd wordt een controle beurt te laten doen omdat de auto bijna 1 jaar oud is.

Ze zeggen echter ook het volgende: In verband met het behouden van de fabrieksgarantie is het noodzakelijk dat u zich aan de door Opel voorgeschreven onderhoudsintervallen houdt.

1) Wat zijn de door Opel voorgeschreven onderhoudsintervallen? Is dat wat de boordcomputer aangeeft?
      2) Deze controlebeurt kost €185 !! En dat voor het controleren van de vloeistoffen, remmen nakijken ed. ( zo is mij door de dealer verteld)

In mijn ogen dus ronduit geldklopperij!!

Maar nu mijn vraag, moet ik deze beurt laten doen om mijn fabrieksgarantie te behouden? Ik heb 2 jaar volledige garantie dus vanwaar deze onzin??!!!

Alvast bedankt.

Bug Killer

als de corsa 1 jaar oud is is hij aan de eerste onderhouds beurt toe.

Dat is niet aleen controleren v/d vloeistoff ook olie+filter, en ruitensproeier vloeistof. de rest nakijken. als je niet bij de dealer je onderhoud doet. vervalt de 2 jaar “volledige” garantie.

De voorgeschreven intervallen zijn 30.000km of 1 jaar.

mvg

Mijncorsa.nl

… maar heb je dat niet kunnen lezen / horen / te weten te komen bij aanschaf van de Corsa?

Beetje eigen initiatief kan geen kwaad he.. en scheelt je frustratie achteraf

Brinx

de “normale beurten” klein/groot zijn ook elk jaar… bovendien als je de onderhoudsbeurt laat doen, krijg je weer een jaar opel assistance..scheelt weer ANWB ;)

max
            Deelnemer

Bij iedere auto en of ander soort product zitten garantievoorwaarden. Dit zijn die bij een Opel, net als bij een ander automerk.

Je kunt kiezen het niet te doen maar dan zul je het bij een andere vrije garage laten doen. Vrije garage betekent vervallen van de garantie.

Als je bedenkt dat een uurloon bij een dealer tegenwoordig rond de 90 a 100 euro ligt dan is het best een normale prijs.
              Tevens ben je er zeker van dat je zonder problemen tot de volgende beurt kunt rijden. Heb je dan in de tussentijd een probleem dan bel je de opel assistance en je probleem wordt netjes voor je opgelost.

Lijkt me een goede deal met het oog op de toekomst en eventueel mogelijke problemen.

Mijncorsa.nl

Inderdaad, ANWB ben je per jaar ook zon 60 tot 80 euro voor kwijt..

Erwin1987
                Deelnemer

en dat laten ze je nog staan in je eigen woonplaats ook!

Erwin

Hakkie
                  Deelnemer

[rquote=1852124&tid=141290&author=Erwin1987]en dat laten ze je nog staan in je eigen woonplaats ook!

Erwin[/rquote]

En De eerste week dat je lid word komen ze je ook niet helpen:swear

Mijncorsa.nl

[rquote=1852124&tid=141290&author=Erwin1987]en dat laten ze je nog staan in je eigen woonplaats ook!

Erwin[/rquote]
                      Ja dat is krom.. daar laten je ze voor bijbetalen.
                      Heb trouwens zelf wel goeie ervaringen met de ANWB

Erwin1987
                      Deelnemer

ja ik ook hoor daar gaat het niet om ze hebben met andere auto’s altijd goed geholpen.
                        maar snap niet waarom die woonplaats service extra moet kosten.

Erwin

Fearless
                        Deelnemer

Pech in de woonplaats……..:hmmz..boeie? je hebt toch zat mensen die je kunnen slepen. Of de garage in de buurt..

Heb anwb koste me dit keer 50 euro. Jongerenvoordeel is er alweer af…

je mag maar 2 keer gebruik maken van de service…en als je net een nieuwe wagen hebt wordt die op de dag vanaankoop niet geholpen :P Krijg je 3 keer pech vraag je gewoon je maat met de anwb pas :P

Erwin1987
                          Deelnemer

is het niet op naam en kenteken dan?

Erwin

crossagek

wel op naam , niet op kenteken ;)

even voor de topicstarter , heb je wel opgelet toen je de auto kocht ?? dit is je allemaal verteld bij aankoop .

Een nieuwe auto heeft het eerste jaar wat extra aandacht nodig , olie moet vervangen worden aangezien deze het eerste jaar met een andere olie rijd om alle onderdelen in het het blok goed op elkaar in te laten slijten . Kleine mankementen en storingen kunnen opgespoord worden en verholpen .

jij denkt misschien dat ze alleen olie verversen , nou nee hoor , alles wordt nagelopen en vervangen en gecontroleerd om eventuele fouten / mankementen snel aan het licht te krijgen .

Ik snap dat je even schrikt van die prijs , maar ja mocht er wat stuk gaan over een maand dan ga je jezelf voor de kop slaan en denken van : oh had ik maar die beurt laten uitvoeren ;)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.