Contactslot Vectra B 1.8 xe

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Contactslot Vectra B 1.8 xe

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 26 tot 34 (van in totaal 34)
  • Auteur
    Andreas.Berger

oke, ik snap de how-to, maar even een vraag, steekt je sleutel nog in het contactslot, dus kan je die nog draaien ?

En heb je een compleet ander contactslot liggen ter vervanging ?

Andreas.Berger

Mooi dat het gelukt is, het stuur hoef er echt niet voor eraf, ik kwam er gewoon goed bij met een hele smalle inbus , sleutel op stand 1 , en hoppa eruit is die, scheeld een hoop werk ;)

D.J.R.
        Deelnemer

@BenKuiper wrote:

Edit, Airbag losgekregen, stuur niet.. maarrrrr: het is me heel erg goed gelukt zonder het stuur te verwijderen..

Voor Dirkjan: in plaats van die spijker heb ik een stuk 2.5mm2 installatiedraad (gestript) gebruikt.. wanneer de zwarte kappen zijn verwijderd, kun je er net bij met het koperdraad.. heel misschien dat je de draad, wanneer ie deels in het unlock-gat zit, iets bijbuigen met een lang smal tangetje, en de draad dan iets verder doordrukken.. toen kwam de cilinder er zo uit knallen.. daarna heb ik met een schroevendraaier de stuurblokkering ontgrendeld (gewoon in het gat waar de nieuwe cilinder hierna inkomt, het palletje volledig naar beneden drukken, goed zichtbaar. Nieuwe cilinder erin, en WOOHOO het is gelukt..

maar het was me noooooit gelukt zonder de HowTo van Dirkjan,, KLASSE king: :wors

Geweldig forum dit.. Mocht iemand in Twente nou eens hetzelfde probleem hebben, wil ik graag helpen mocht het diegene niet lukken.. btje als dank voor de informatie op dit forum!

Kijk weer een tevreden Vectra rijder.
          En iedereen kan mijn HOW-TO op z’n eigen manier uitvoeren.
          Ik vond het makkelijker om de stuur te verwijderen maar het was voor mij ook de eerste keer dus dacht ik maar laat ik de halve auto slopen :jerry

Succes

Dirkjan

D.J.R.
          Deelnemer

He Ben Hoe en waar heb je je cilinder te voorschijn getoverd?
            Via mij PM of langs de sloop geweest?

Dirkjan

Andreas.Berger

@D.J.R. wrote:

@BenKuiper wrote:

Edit, Airbag losgekregen, stuur niet.. maarrrrr: het is me heel erg goed gelukt zonder het stuur te verwijderen..

Voor Dirkjan: in plaats van die spijker heb ik een stuk 2.5mm2 installatiedraad (gestript) gebruikt.. wanneer de zwarte kappen zijn verwijderd, kun je er net bij met het koperdraad.. heel misschien dat je de draad, wanneer ie deels in het unlock-gat zit, iets bijbuigen met een lang smal tangetje, en de draad dan iets verder doordrukken.. toen kwam de cilinder er zo uit knallen.. daarna heb ik met een schroevendraaier de stuurblokkering ontgrendeld (gewoon in het gat waar de nieuwe cilinder hierna inkomt, het palletje volledig naar beneden drukken, goed zichtbaar. Nieuwe cilinder erin, en WOOHOO het is gelukt..

maar het was me noooooit gelukt zonder de HowTo van Dirkjan,, KLASSE king: :wors

Geweldig forum dit.. Mocht iemand in Twente nou eens hetzelfde probleem hebben, wil ik graag helpen mocht het diegene niet lukken.. btje als dank voor de informatie op dit forum!

Kijk weer een tevreden Vectra rijder.
              En iedereen kan mijn HOW-TO op z’n eigen manier uitvoeren.
              Ik vond het makkelijker om de stuur te verwijderen maar het was voor mij ook de eerste keer dus dacht ik maar laat ik de halve auto slopen :jerry

Succes

Dirkjan

Ja idd dat houd je van de straat, of juist erop :vertag

TWA
              Deelnemer

Goeie how-to! Maar idd is ook zonder t stuur te verwijderen te doen ;-)

Sterker nog: je airbag hoeft er ook niet af king:

Hopen dat deze blijft werken…

Greetz Emiel

Ayfu
                Deelnemer

Beste Andreas,

Hier heb ik ook problemen mee gehad, kon mijn sleutel niet meer draaien heb toen een nieuwe cilinderslot er in laten zetten bij dealer (kosten 301 Euro)

Succes verder.

Gr, Ayfu

Andreas.Berger

@Ayfu wrote:

Beste Andreas,

Hier heb ik ook problemen mee gehad, kon mijn sleutel niet meer draaien heb toen een nieuwe cilinderslot er in laten zetten bij dealer (kosten 301 Euro)

Succes verder.

Gr, Ayfu

Dat is een beste prijs, het voordeel als je het zelf kunt spaart een hoop uit, ik heb alles zelf gedaan en was voor 50 euro klaar ;)

mr.green

Wellicht een beetje een late reactie op dit topic, maar ik vraag me af of de tutotial om de cilinder te verwijderen opgaat voor alle Opels uit diezelfde periode…
                      Ik heb de kappen er al af liggen, maar zie nog niet waar ik het pinnetje moet indrukken.
                      Is dat ergens te zien?

:wors

9 berichten aan het bekijken - 26 tot 34 (van in totaal 34)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.