Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Contactslot Vectra B 1.8 xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 mei 2012 om 12:16 #17898040
oke, ik snap de how-to, maar even een vraag, steekt je sleutel nog in het contactslot, dus kan je die nog draaien ?
En heb je een compleet ander contactslot liggen ter vervanging ?
26 mei 2012 om 12:47 #17898041Mooi dat het gelukt is, het stuur hoef er echt niet voor eraf, ik kwam er gewoon goed bij met een hele smalle inbus , sleutel op stand 1 , en hoppa eruit is die, scheeld een hoop werk ;)
26 mei 2012 om 21:42 #17898042@BenKuiper wrote:
Edit, Airbag losgekregen, stuur niet.. maarrrrr: het is me heel erg goed gelukt zonder het stuur te verwijderen..
Voor Dirkjan: in plaats van die spijker heb ik een stuk 2.5mm2 installatiedraad (gestript) gebruikt.. wanneer de zwarte kappen zijn verwijderd, kun je er net bij met het koperdraad.. heel misschien dat je de draad, wanneer ie deels in het unlock-gat zit, iets bijbuigen met een lang smal tangetje, en de draad dan iets verder doordrukken.. toen kwam de cilinder er zo uit knallen.. daarna heb ik met een schroevendraaier de stuurblokkering ontgrendeld (gewoon in het gat waar de nieuwe cilinder hierna inkomt, het palletje volledig naar beneden drukken, goed zichtbaar. Nieuwe cilinder erin, en WOOHOO het is gelukt..
maar het was me noooooit gelukt zonder de HowTo van Dirkjan,, KLASSE king: :wors
Geweldig forum dit.. Mocht iemand in Twente nou eens hetzelfde probleem hebben, wil ik graag helpen mocht het diegene niet lukken.. btje als dank voor de informatie op dit forum!
Kijk weer een tevreden Vectra rijder.
En iedereen kan mijn HOW-TO op z’n eigen manier uitvoeren.
Ik vond het makkelijker om de stuur te verwijderen maar het was voor mij ook de eerste keer dus dacht ik maar laat ik de halve auto slopen :jerrySucces
Dirkjan
26 mei 2012 om 21:47 #17898043He Ben Hoe en waar heb je je cilinder te voorschijn getoverd?
Via mij PM of langs de sloop geweest?Dirkjan
26 mei 2012 om 22:40 #17898044@D.J.R. wrote:
@BenKuiper wrote:
Edit, Airbag losgekregen, stuur niet.. maarrrrr: het is me heel erg goed gelukt zonder het stuur te verwijderen..
Voor Dirkjan: in plaats van die spijker heb ik een stuk 2.5mm2 installatiedraad (gestript) gebruikt.. wanneer de zwarte kappen zijn verwijderd, kun je er net bij met het koperdraad.. heel misschien dat je de draad, wanneer ie deels in het unlock-gat zit, iets bijbuigen met een lang smal tangetje, en de draad dan iets verder doordrukken.. toen kwam de cilinder er zo uit knallen.. daarna heb ik met een schroevendraaier de stuurblokkering ontgrendeld (gewoon in het gat waar de nieuwe cilinder hierna inkomt, het palletje volledig naar beneden drukken, goed zichtbaar. Nieuwe cilinder erin, en WOOHOO het is gelukt..
maar het was me noooooit gelukt zonder de HowTo van Dirkjan,, KLASSE king: :wors
Geweldig forum dit.. Mocht iemand in Twente nou eens hetzelfde probleem hebben, wil ik graag helpen mocht het diegene niet lukken.. btje als dank voor de informatie op dit forum!
Kijk weer een tevreden Vectra rijder.
En iedereen kan mijn HOW-TO op z’n eigen manier uitvoeren.
Ik vond het makkelijker om de stuur te verwijderen maar het was voor mij ook de eerste keer dus dacht ik maar laat ik de halve auto slopen :jerrySucces
Dirkjan
Ja idd dat houd je van de straat, of juist erop :vertag
26 mei 2012 om 23:42 #17898045Goeie how-to! Maar idd is ook zonder t stuur te verwijderen te doen
Sterker nog: je airbag hoeft er ook niet af king:
Hopen dat deze blijft werken…
Greetz Emiel
27 mei 2012 om 11:06 #17898046Beste Andreas,
Hier heb ik ook problemen mee gehad, kon mijn sleutel niet meer draaien heb toen een nieuwe cilinderslot er in laten zetten bij dealer (kosten 301 Euro)
Succes verder.
Gr, Ayfu
27 mei 2012 om 11:43 #17898047@Ayfu wrote:
Beste Andreas,
Hier heb ik ook problemen mee gehad, kon mijn sleutel niet meer draaien heb toen een nieuwe cilinderslot er in laten zetten bij dealer (kosten 301 Euro)
Succes verder.
Gr, Ayfu
Dat is een beste prijs, het voordeel als je het zelf kunt spaart een hoop uit, ik heb alles zelf gedaan en was voor 50 euro klaar ;)
24 juli 2012 om 21:47 #17898048Wellicht een beetje een late reactie op dit topic, maar ik vraag me af of de tutotial om de cilinder te verwijderen opgaat voor alle Opels uit diezelfde periode…
Ik heb de kappen er al af liggen, maar zie nog niet waar ik het pinnetje moet indrukken.
Is dat ergens te zien?:wors
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.