Contactslot blokkeert of hapert

Forumindex Forums Modellen Astra Contactslot blokkeert of hapert

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Kneffin

Hallo,

Heel af en toe heb ik last van een stroef/haperend contactslot als ik de sleutel eruit of erin steek. Het komt dan voor dat ik mijn auto parkeer en de sleutel eruit wil halen, maar niet die laatste ‘klik’ hoor waardoor ook de radio uit hoort te gaan. Deze blijft dan dus draaien terwijl de sleutel al uit het contact is.

Zodra ik de sleutel er in probeer te steken merk ik dat het stroef gaat (volgens mij zijn dan niet alle pinnen terug/goed geschoten) en zodra hij dan wel erin gaat moet ik hem er op dezelfde manier (heen en weer schuivend) eruit halen. Dan gaat het allemaal weer prima, klikt ie wel alle pinnen terug en gaat alles gewoon uit. Enig idee wat dit kan zijn? Ik heb al wat WD-40 gespoten maar dat helpt niet.

jan0405

Verzuipen met wd40 en of grafitti in doen dat potlood poeder :), ik heb het ook gehad bij de opel dealer smere ze gelijk een slot aan van 380 euro :S terwijl als je em blijft verzuipe en rommele met sleutel hoor je ineens klik! en altijd wd40 bij je hebben

Laagvlieger
        Deelnemer

Komt regelmatig voor.

Wij (Opeldealer) smeren je dan GEEN nieuw slot aan maar we maken het slot schoon.
          Inspuiten helpt niet. Grafiet ook niet.
          De cilinder halen we eruit. en dan alle losse cilindertjes maken we schoon ( let op de volgorde).
          Mocht het W contact blokkeerpalletje erg aangevreten zijn dan kan deze eruit. Zonder werkt ie ook prima.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.