Forumindex › Forums › Modellen › Omega › contactslot blijft hangen +abs probleem erbij
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 juni 2010 om 22:18 #17222897
Hallo omega rijders. Onze omega b uit ’96 heeft de laatste weken wel vaker dat het contact slot blijft hangen. Als je de sleutel erin steekt en je wilt hem op het contact zetten zit er geen beweging in.
Na een hoop gefrunnik, kracht en rammelen draait ie weer en gaat het weer even goed. Hij zit ook niet op het stuurslot ofzo.Dit gebeurt nu steeds vaker en heb het probleem nu iedere dag.Ben bang dat er een dag komt dat ie helemaal niet meer op het contact gaat.
Iemand tips? Alvast bedankt
26 juni 2010 om 22:56 #17692607die dag komt er zeker , en vlugger dan je denkt.
het enige wat je kan doen is decilinder van het contactslot vervangen.
met de nr van de cilinder ( kan je ook vinden op de cilinder van deurslot bij de bestuurder of deze van het kofferslot ) kan je een nieuwe bestellen bij de vod .
dan krijg je er nog een nieuwe sleutel bij .27 juni 2010 om 07:51 #17692608Wil het schoonmaken van de cylinder en het smeren met graphit poeder geen zin ?
Wacht er i.i.g niet Te lang mee, want zoals gsi-tje al zegt, eerdaags sta je echt en dan is het klaar..
27 juni 2010 om 08:39 #17692609Zorgen dat de cilinder zo snel mogelijk vervangen is nu hij af en toe nog draait.
Als hij niet meer draait en het stuurlot staat toevallig ook nog op ben je inderdaad klaar.27 juni 2010 om 20:54 #17692610bedankt voor de reacties,
ik zal morgen gelijk de cylinder bestellen, ik neem aan dat dat nummer van het contactslot zichtbaar is als ik de kappen eraf heb? of moet het slot ook gedemonteerd worden.alvast bedankt
29 juni 2010 om 09:50 #17692611nr is niet direct zichtbaar.
cilinder zal er moeten uitgehaald worden.
is niet zo moeilijk,29 juni 2010 om 10:08 #17692612Misschien mosterd na de maaltijd, maar wat voor gewicht heb je aan je contactsleutel hangen?
Als er je hele sleutelbos aan hangt, is vervanging idd de enige optie.
Dat gewicht sloopt namelijk je contactslot, met als gevolg dat ie op heeeel korte termijn gewoon niets meer zal doen.2 juli 2010 om 17:44 #17692613@freestyler, het is inderdaad een ardige bos wat eraan hangt. Misschien inderdaad beter om de autosleutel apart te houden.
Heb een nieuwe cylinder besteld bij de dealer, aangezien ik de sleutelcode niet had wordt deze opnieuw aangevraagd. Volgende week komt het binnen.
Kreeg alleen een vervelende mededeling dat er een relais stuk is in het abs systeem. Om dit op te lossen moet dus het stuurapparaat vervangen worden. Het abs lampje brandt nu ook continue en deze hebben ze uitgelezen… :( Heb je het 1 opgelost begint het andere weer. :(
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.