Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Contactslot.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 augustus 2016 om 13:39 #17277602
Heb ik weer, even een boodschapje doen en langs de Brezan voor wat atf wil ik de Rekord weer starten gaan de lampjes voor olie en accu netjes aan maar verder niks.
Natuurlijk eerste gedachte is de keuzehandel niet in de P maar dit was het niet, ook in de N niet starten trouwens.
Dus auto van contact en sleutel eruit en wtf hij blijft op contact staan.Goed meteen verdenk ik dat blokje achter het slot dus zoals iedere sleutelaar even snel passende schroevendraaiers uit de koffer pakken en kapje demonteren. (wel eerst even de + van de accu losgegooid).
Niet dus dat blokje maar de pen uit het contactslot gebroken. :swear :wtf
Dit nog niet eerder meegemaakt en nu dus uitvogelen of dit nog te herstellen is en hoe.
Want liefst hou ik de Rekord met een sleutel ipv een extra sleutel omdat het contactslot vervangen moet worden.Iemand dit al voorgehad?
6 augustus 2016 om 14:24 #183242236 augustus 2016 om 16:16 #18324224Handig,tnx. :thumb zal vast op details verschillen maar moet goedkomen.
Eerst maar op zoek naar een donoronderdeel waar ik mijn contactslot mee kan gaan herstellen.
Liefst een compleet slot met sleutel als iemand dit nog heeft liggen ;)Volgens mij is van Manta/Ascona b Rekord e1 Senator etc. allemaal uitwisselbaar toch?
6 augustus 2016 om 16:33 #18324225Hoi, Chris.
Ik weet niet of u het begrepen heeft, maar ik doel eigenlijk op de codeplaatjes. :D
Een ander contactslot, de code plaatjes over zetten en je hebt je eigen sleutel nog.
En wat betreft ander contact slot met sleutel, dat gaat goed komen!, want als er geen sleutel bij zit kan je het donor contact slot,
niet (de)monteren :thumbDus met andere woorden!, een contactslot zonder sleutel!!, niet kopen!, daar kan je niets mee,
klinkt logisch maar toch gebeurt het die deze fout maken!6 augustus 2016 om 18:30 #18324226Dankje, maar idd wist ik al dat ik er eentje met sleutel moest hebben.
En dat met die plaatjes heb ik nog nooit gedaan maar kan geen raketwetenschap zijn.
Maar ik weet niet zeker of het afgebroken deel vast zit aan de cilinder en ik heb de cilinder er (nog) niet uit weten te krijgen, maar mn dochter vraagt ook nog wat aandacht dit weekeind dus dat zal voor maandag zijn.
En toch eerst een donor vinden, dus als iemand zin heeft om op zijn/haar zolder/kelder/schuur/garage in dozen te spitten voor me zou ik dat heel fijn vinden. :thumb
Anders word t aankomende week eens wat sloperijen opzoeken en kijken of er nog wat oud spul staat maar daar ben ik bang voor hier in de regio. :hmmz
6 augustus 2016 om 19:10 #18324227In Helmond bij autosloperij piet keijzer staan er een stuk of 4 in de sloop.kan eventueel voor je kijken maandag of dinsdag als je wilt.
Mvg graad :thumb
6 augustus 2016 om 19:16 #18324228Dat zou heel fijn zijn Graad :thumb
Ben net nog even aan het proberen geweest maar alles wat ik vind:
1: sleutel op stand 1
2: pinnetje indrukken
3:cilinder er met sleutel en al uittrekkenPffff op de kop en ondersteboven aan alle kanten het contactslot bekeken maar geen gaatje te vinden om in te prikken en dus nog geen cilinder eruit, ik zal wel iets simpels over het hoofd zien maar wat…. :sleeping
6 augustus 2016 om 20:09 #18324229Hoi, Chris
Gaatje zit aan de boven kant, als je sleutel er in steekt op stand je 0 dan inbusje er in en aandauwen en tegelijke tijd sleutel langzaam naar stand 1 draaien tot inbusje er verder ingaat dan kan je hem er uit trekken.
9 augustus 2016 om 10:53 #183242309 augustus 2016 om 13:27 #18324231Ik zal eens kijken of deze al wel een gaatje hebben, staat vast in het monteurshandboek.
9 augustus 2016 om 17:37 #18324232Zondag een dagje met de kleine meid doorgebracht en gisteren een lange drukke eerste werkdag na de vakantie, altijd een boel inhaalwerk, ben alweer aan vakantie toe. :jerry
Maar goed net nog even als een malle aan het zoeken, prikken, drukken etc geweest maar ik krijg t niet voor elkaar en begin aan een leesbrilletje te denken mocht ik t toch over het hoofd zien.
Foto’s erbij en als iemand me gek verklaard dan graag maar ik zie t echt niet. :hmmz
9 augustus 2016 om 18:33 #183242339 augustus 2016 om 18:52 #18324234Gelukkig, nog niet helemaal afgeschreven ben ik dus :jerry
Ben echt benieuwd of haasje17 met de goude tip komt voor eeuwige roem en eer. king:
(ja ben wel een voorstander van plaatje bij het praatje, scheelt vaak een hoop miscommunicatie).
10 augustus 2016 om 08:05 #18324235Je bent er bijna :afro
Dat nokje waar de pijlen bij staan kan je indrukken met een platte schroevendraaier zodra je de sleutel op stand 1 zet. Daarna trek je de cilinder er zo uit :)
10 augustus 2016 om 08:15 #1832423610 augustus 2016 om 09:42 #18324237als je geen slot kan vinden heb ik er als het goed is nog wel eentje, met sleutel.
moet ik dan wel ff in de schuur gaan zoeken.
laat het maar weten als het nodig is.10 augustus 2016 om 10:25 #18324238Inderdaad had het opgezocht was het nokje indrukken volgens het handboek.
10 augustus 2016 om 13:47 #18324239Shit en daar had ik al voorzichtig zitten drukken, maar niet stevig genoeg blijkbaar :sleeping
Straks maar snel eens proberen als ik thuis ben,
en dockedmarc Ik heb nog geen vervanging, dus GRAAG! :thumbJe mag me als je wilt u2u’en dan regelen we het wel.
10 augustus 2016 om 15:49 #1832424010 augustus 2016 om 16:23 #18324241Nou? scheelde niet veel of ik ging ook meppen :jerry
Maar idd sleutel op standje I (komt best wel precies als er wat speling op zit) en indrukken,
Eerst wou t echt niet maar een beetje Imal doet wonderen.
Ja een millimeter of 5, en dan muurvast. :wtf
Nog een keer proberen, hetzelfde. :wtf :wtfOkay een keer helemaal opnieuw, nu helemaal niets meer, lijkt wel of er een kraam in getrokken is oid. (zal ik zelf wel gedaan hebben ws).
nu word ik boos denk ik, en met sleutel op stand I en het lipje indrukken, een doorslag op de afgebroken pen en een ferme tik en daar kwam t kreng hoor.
(valt nog niet mee met twee handen en een knie maar de aanhouder wint0. :jerry :jerry
Allemaal tnx voor de morele ondersteuning. :thumb king: :jerry
dockedmarc, Laat je t me weten of je deze hebt met het lipje voor me, foto voor verduidelijking bijgevoegd. ;)Bij het schoonmaken van de Imal ben ik zo slim geweest de sleutel eruit te halen, niet slim dus.
Dat word weer priegelen om het werkend te krijgen. (ja ik wist t, laat de sleutel erin.) :sleeping :sleeping10 augustus 2016 om 17:48 #1832424210 augustus 2016 om 19:17 #18324243Sleutel heb je nu niet meer nodig :jerry Met een kleine schroevendraaier start je hem nu ook ;)
10 augustus 2016 om 20:58 #18324244Hahaha grapjas, en ik niet alleen. :afro
Maar starten doet ze nu echt niet hoor, daar heb ik wel voor gezorgt ;)
11 augustus 2016 om 18:39 #18324245Ik begin nu te twijfelen of dit wel uit elkaar kan.
Wat ik kan zien en begrijpen is dat er een pennetje dwars door het afgebroken asje gaat maar ik zie niet hou ik deze eruit kan krijgen.
Nergens is er een uitsparing te zien om het pennetje langs te verwijderen.
Aan de ene zijde is het pennetje ongeveer 5 mm dik en aan de andere zijde de helft dunner, als als het pennetje eruit moet kan dat maar een kant op maar nergens ruimte dus.en voor zover ik zie moet hij er wel uit voordat de cilinder met plaatjes en sleutel uit de behuizing geschoven kan worden richting de sleutel. Of zie ik weer iets simpels over het hoofd mischien? :jerry
Heb me rot lopen zoeken ook op het forum in de howto’s en topic’s maar ik kom er niet uit.
12 augustus 2016 om 12:45 #18324246ik ga van het weekend wel even kijken, denk dat ik de Monza even moet hebben omdat een van de twee auto naar het schade bedrijf moet.
als ik hem heb laat ik het je weten. ik heb volgens mij een complete set behalve het dashboardkastje en de tankdop.
ik laat het je weten. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.