Contactpunten bijplaatsen in X2 van een Astra G (2003 CDTI)

Forumindex Forums Modellen Astra Contactpunten bijplaatsen in X2 van een Astra G (2003 CDTI)

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270217
    moparone
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 January 2015

      Hallo,

      Ben bezig met een cruisecontrole bij te plaatsen in mijn zoon zijn Astra, ik heb via de zoek functie en via Duitse en Engelse sites eigenlijk alle info gevonden om dit in de wagen te plaatsen.
      We hebben alle onderdelen (bedieningshendel met stekker en contrastekker, ontkoppelings- en remschakelaars waren reeds in de wagen aanwezig), wat er nog moet gebeuren is het bijplaatsen van 3 draden naar de X2 stekker in de vuurwand, locaties van de draden zijn bekend en het oppikken van stroom lukt ook.
      Mijn eigenlijke vraag is hoe pruts je de pinnetjes uit een X2 stekker (heb een extra X2 van de sloop) om ze bij te plaatsen in de originele X2 van de wagen?
      Even ter verduidelijking het gaat over de zijde in de wagen (mannelijke kant met uitstekende pinnen), aan de motorzijde zijn alle draden reeds aanwezig.

      Dank bij voorbaat.

      #18270431
      Chris426
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 May 2014

        Ben ook bezig met het inbouwen van een boordcomputer en ecc in een astra g.
        Voor de X2 stekker: ik heb het zelf nog niet gedaan, maar wen heeft mij verteld dat dit makkelijk te doen is door de grote centrale plastieken pin (denk geel ofzo?) uit te trekken, en dan kan je de pinnetjes eruit duwen of bijsteken, al naargelang :).

        Het is waarschijnlijk wel wat prutswerk, dus oefen eerst even op pinnetjes in de donorstekker die je niet nodig hebt.

        Succes :). Oh en als het gelukt is, laat dan even weten hoe juist, dan weet ik het ook :).

        #18270432
        Dennis120506
          Lid sinds:
          16 October 2014

          Als je de nieuwe contactpunten bij plaatst klikken ze er waarschijnlijk er zo in vast.
          Dan zou ik de donor stekker doorsnijden/zagen.

          http://s449.photobucket.com/user/organ_splinter/media/P1010609.jpg.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

          Zo iets dacht ik dan……Misschien een idee.

          Er staat mij ook iets bij dat ik ergens gelezen had dat je die contactpunten los kon kopen bij de Conrad of, maar dat weet ik dus niet zeker.

          #18270433
          Chris426
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 May 2014

            Of bij Rick Donckers, dacht dat hij deze ook verkocht.

            Wat je ook kan doen als je heel dat gedoe niet wil, is gebruik maken van het voorziene gat voor de gaskabel.

            Heeft de astra g van je zoon een electronisch gaspedaal? zonder gaskabel?
            Zo ja, zzal je zien dat ergens boven het gaspedaal een rubberen stop zit.
            Dit is het voorziene gat voor de gaskabel.
            Hierlangs kan je ook kabels leggen, wel zien dat je de boel weer goed afdicht.

            Zo kan je de X2-stekker omzeilen, en is het veel makkelijker om achteraf alles weer uit te bouwen of te herstellen mocht er iets verkeerds zijn.

            #18270434
            moparone
            Deelnemer
              Lid sinds:
              16 January 2015

              Na enkele uurtjes prutsen is het gelukt, ik heb alle pinnetjes uit de X2 kunnen losmaken zodat ik deze in de aanwezige X2 op de juiste plaats kan duwen!
              Dus moet ik de X2 niet losmaken langs de zijde van de motor (oef want daar kan je zeer moeilijk bij, zelfs als je alles er rond zou demonteren) scheelt een halve dag werk schat ik.
              Enkel afdekkapje losmaken achter het dashboard en op de juiste plaats inpluggen, is ook al zo een plaats waar je niet happy van wordt :???:

              Ik wil de X2 juist wel gebruiken om zo weinig mogelijk bedrading te verstoren aan de zijde van de motor, eigenlijk leg ik nu alleen maar 4 relatief korte stukjes bedrading bij tussen de stuurkolom en de vuurwand.

              #18270435
              Chris426
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 May 2014

                En hoe heb je ze er nu juist uit gekregen? Kan je ff zeggen of je ze er gewoon hebt uitgedrukt of met een klein schroevendraaiertje of…?

                Idd, X2 lans motorzijde is een pain in the *** om los te maken… Daarom dat ik ook zit te denken van de opening voor de gaskabel te gebruiken.

                #18270436
                moparone
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  16 January 2015

                  Ik had dus al een losse X2 met ong 20cm draad aan, eerst heb ik de grote rode rubber er uit gehaald, dan kan je de witte plastic rand eraf halen met 4 klipjes rondom los te halen.
                  Dan kan je de kleine rode rubber er uit halen, je hebt dan een grijze stekker met zwarte binnenkant, in de zwarte binnenkant (met alle contactpunten) zit een rode plastic langwerpige pin, die heb ik eruit gehaald, dan kan je de zwarte binnenkant losklikken via 3 pinnetjes in de zijkant van de grijze stekker.
                  Nu heb je het zwarte deel met alle draden los, aan elk pinnetje zitten L en R gaatjes naast de pin, hierin heb ik een zeer kleine schreuvendraaier gedrukt (paperclip is te zwak) en tegelijk getrokken aan de achterkant van de pin, na wat friemelen komt de pin er uit.
                  Misschien kan het ook zonder demontage van het zwarte deel door aan de draden te trekken maar ik betwijfel het omdat ik aan de achterkant ook wat heen en weer moest bewegen om de pin eruit te krijgen.
                  Ik heb geprobeerd om de losse pinnen er terug in te drukken nadat de X2 terug in elkaar zat en dit ging heel vlot.
                  Hopelijk heb je wat aan deze uitleg.
                  Welke boordcomputer wil je plaatsen? Misschien komt die er ook in, zat al te kijken naar die Tjech die ook Mid schermen levert, hij heeft een BC die samen met de aanwezige Tid werkt.

                  #18270437
                  Chris426
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 May 2014

                    Ik heb nu een gewone TID, maar heb uit een donor die ik gesloopt heb een volledige MID gehaald. Origineel dus.

                    Deze wil ik ertussen solderen. Eventueel kan ik achteraf dan idd dat nieuwe schermpje van die man in Tsjechie bestellen, maar wil eerst zien of ik het ding werkend krijg :p.
                    Ga er ook een ECC bij monteren, momenteel geen airco.

                    #18270438
                    FnF_racer
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 October 2004

                      Chris, ik ben benieuwd wie van ons sneller is, want ik ben idd ook bezig met een BC in te bouwen in een Astra van 99… :P
                      heb de ECC er al inzitten. :P :thumb

                      ik moet alleen de X1 stekker (de mannelijke variant, dus die waar je electrische ramen en deuren direct op zitten) verder uitbreiden daarvoor, en die stekkers krijg je niet makkelijk los, of wel?
                      verder is iedereen wel lekker bezig met projecten in de Astra’s de laatste tijd. :thumb

                      #18270439
                      Chris426
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        23 May 2014

                        De stekkers zelf schroef je gewoon los, niet? De pinnetjes is dacht ik zelfde systeem als de X2, ben er nog niet aan begonnen.

                        Waarschijnlijk ben jij sneller, want ik heb m’n oog laten vallen op een ncdr1100 met CID, en misschien bouw ik deze in.

                        Heb jij zelf de ecc geplaatst? Heb je wat tips of hoe je wat gedaan hebt, moeilijkheden, …?

                        Kan je trouwens niet de X1 gewoon omzeilen met aparte aansluitingen? Is toch sneller? Of wil je alles origineel houden?

                        Ik ga trouwens pas ergens volgende maand beginnen met ecc en bc/cid, nu te koud buiten ;).

                        #18270440
                        FnF_racer
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 October 2004

                          stekker zelf is idd losschroeven, maar gaat mij om de pinnen.

                          ECC heb ik geplaatst met hulp van een paar vrienden. (Coupegek met inbouwen, Blue-Dragon en Haasje17 met aansluiten van de kabels.)
                          wij hebben alles los moeten halen, wegens de kachelhuis.
                          hierbij is het zaak dat je genoeg ruimte hebt.
                          ik had altijd al airco, dus de leidingen aanleggen was niet nodig.
                          zorg dat je weet op welke kabel in je boom, de kabels moeten van de ECC.

                          en dat je het GOED doet.
                          ik heb met een goede half jaar het pas afgemaakt, omdat ik zelf nooit de tijd had, en ik altijd moest rijden met de Astra.

                          deze staat nu sinds een jaar geschorst, en dus heb ik de tijd om het in 1x goed te doen.
                          dit betekend ook dat ik alles zoveel mogelijk op de orginele manier wil verwerken, omdat ik dan gewoon een strakkere auto heb.
                          astra moet als die weer de weg op komt, helemaal af zijn, zoals ik hem wil hebben. (zal altijd details veranderen natuurlijk. ;))

                          heb gelukkig een oude boerenschuur waar ik de auto heb staan, dus ik heb altijd een droog dak boen mij. en het is niet echt koud daar. ;) :D

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.