Forumindex › Forums › Modellen › Astra › contact set vervangen. Opgelost.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 januari 2013 om 12:43 #17254592
Volgens de monteur die aan me auto sleutelde tijdens het vervangen reviseren van de startmotor
Heb ik een contactprobleem.Het volgende enige weken geleden is de startmotor er mee opgehouden.
na demontage blijkt dat de binnenwerk pikzwart was (verbrand).Dus hebben ze de startmotor gereviseerd behalve de relais die scheen goed te zijn.
Het reviseren is door een revisie monteur gedaan.
na montage aan de auto starte de auto gewoon goed. maar toen ik hem kwam ophalen begon het probleem.
Contact aan draaide de motor een klein stukje en ging het weer uit. dus elke keer als je de contact aan zet om te starten deed ie wat en stopte ermee.
dit aan de monteur laten zien en hij vond het ook vreemd.
Heb toen de auto laten staan voor om ernaar te laten kijken.Omdat ze er ook niet uit kwamen hebben ze er een spaningskabeltje aangebracht op de startmotor mocht de auto niet starten met de sleutel dan moest ik de contact aan zetten in zijn vrij zetten en dan de kabeltje op de pluspool houden en dan start ie gelijk.
Met deze (nood) oplossing was ik niet echt blij mee maar omdat de feestdagen eraan kwamen kon ik de auto niet missen.
Al die tijd had ik de kabeltje niet hoeven gebruiken tot nu een paar dagengeleden.Onder tussen ook de anwb geraadpleegd die zeggen dat de het aan de startmotor ligt.
Dus vandaag terug gegaan naar de garage waar ze aan de startmotor is gewerkt om de verhaal voor te leggen. Dacht misschien ligt het aan de relais die niet vervangen is.
De relais word besteld en morgen gemonteerd.Maar hun gedachten hierover is dat het misschien de spanning vanaf de contact niet goed is als of het onderbroken word tijdens het starten met de sleutel en wel gelijk starten met de kabel.
Mocht dit laatste zo zijn dan zou de contact en deur slot vervangen moeten worden incl de chip.
Wat kost zo een geintje de sloten chip vervangen in en uitleren.Ligt het bv niet aan de startblokering, chip of iets anders ik zeg maar wat.
Ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is.
Ik wacht jullie reakties af.
mvg Ray18 januari 2013 om 15:42 #18097474Hoi daar , zoals ik kan lezen
zit u probleem wel degelijk in het contactslot.
Als wegenwachter bij Touring de belgische anwb.
kom ik dit probleem regelmatig tegen .
Dit is te verhelpen door het elektrisch gedeelte van u contactslot te vervangen.
Zodoende hoeft u niet het hele contactslot te vervangen
voordeel : geen nieuwe sleutel of deursloten te vervangen ! zijn toch enkele euro’s
Elektrisch gedeelte kost ongeveer een €30
Vraag ernaar bij u garage .Mvg.Firemen
18 januari 2013 om 16:23 #18097475Hallo,
Dank voor je reactie is er een foto of naam van de elektrische gedeelte.18 januari 2013 om 16:33 #18097476Hier zie een afbeelding
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/contactslothuis-oe-ref-6235375.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Die kunnen het ook wel programmeren..
18 januari 2013 om 17:45 #18097477dankje voor de foto maar dit is een huis niet de electrische deel.of zit het eraan.
18 januari 2013 om 17:49 #18097478Dit is 1 deel..
18 januari 2013 om 18:06 #18097479Cim modificatie is waarschijnlijk niet uigevoerd.
Dit is nodig bij diverse astras.
Laten doen ben je van het prolbeem af.18 januari 2013 om 22:21 #18097480Wat houd een cim modificatie in.
19 januari 2013 om 00:58 #18097481Er is hier toevallig net een topic over gaande!
25 januari 2013 om 19:54 #18097482Cim modificatie is uitgevoerd.
Maar nog steeds het probleem.
25 januari 2013 om 20:18 #18097483Vervang alleen je contact gedeelte
Je hoef niet alles om te bouwen
Het zou goed kunnen dat alleen je elektrische gedeelte kapot is dit kost inderdaad maar 30 tientjes
Mijn contactslot pin was geknapt dit koste mijn 189 euro vervangen nieuwe erin nieuwe sleutel laten inlezen en uitlezen dus deurslot hoef je niet te vervangen25 januari 2013 om 20:21 #18097484Astra H gaat dat volgens mij niet mee is :hmmz
11 februari 2013 om 14:41 #18097485Het lijkt nu wel dat hij innde kou niet wil starten.
En als ie met deze kou in de garage staat waar het 15graden is heeft ie er geen probleem mee dan start ie meteen.11 februari 2013 om 20:41 #18097486Ik heb kortgeleden een soortgelijk probleem gehad. Zodra de motor koud was (auto een nacht in de vrieskou stilgestaan had) wilde de auto niet meer starten. Het symbooltje van het sleuteltje begon te knipperen en er gebeurde niets.
Uiteindelijk bleek mijn accu niet al te best te zijn dus die heb ik vervangen, maar dat was geen oplossing voor het probleem. Ik heb vervolgens alle zekeringen en relais uit de UEC gehaald en de contacten en UEC ingespoten met contactspray. Sindsdien geen problemen meer ondervonden. Ook na een paar koude nachten en dagen stilstaan vorige week in Oostenrijk startte de auto zonder problemen.
Voor meer informatie over mijn probleem en oplossing zie het topic: viewtopic.php?f=5&t=173080
12 februari 2013 om 21:38 #18097487Moet de CIM na het plaatsen weer op nieuw geprogrameerd worden?
4 maart 2013 om 21:34 #18097488Probleem opgelost.
Het was gewoon simple de accu die van fabrieks af was legeverd was op zijn eind .
Had niet voldoende startcapciteit. Van de 370A(din) had hij er maar 170.
Waardoor waarschijnlijk de CIM niet voldoende stroom meette en dan zo raar ging doen.Dus nu een nieuwe 72ah accu erin gezet en probleem was weg.
dus bednkt iedereen voor de adviesjes. :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.