Contact achterlicht klep Vec C Station uitgevreten.

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Contact achterlicht klep Vec C Station uitgevreten.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    yzf1kr

Omdat de lampen van mijn klep het niet meer goed deden de boel maar eens gedemonteerd en op onderzoek uitgegaan.

Wat ik tegenkwam overtrof weer eens mijn verwachtingen:

Zoals je kan zien is het plaatje op het punt dat het lampje contact moet maken, volledig weggevreten. Er zit zelfs een gat in. :o
      (Voor de visueel minder validen onder ons: rechts van de opeing voor de lamp)

Maar even van een ringetje een tijdelijke overbrugging gemaakt van het gat. NU op zoek naar een definitieve oplossing.

jraaf
      Deelnemer

ken het euve, heb er zelf ook last van rechtsachter. Moet dan eigenlijk een nieuiwe plaat in. Schijnt wel vaker voor te komen bij de SW. Lampje niet kapot maar maakt geen contact meer.

Nice pica overigens:hmmz

Ik denk dat ik er uiteindelijk gewoon een nieuw plaatje in laat zetten door de vod.

Safe driving Jurgen

speaker
        Deelnemer

Dat verklaard waarom bij mij laatst ook een lampje het niet deed. Nadat ik hem ietsje draaide deed ie het wel weer !

Droeftoeter
          Deelnemer

origineel gepost door yzf1kr
            Omdat de lampen van mijn klep het niet meer goed deden de boel maar eens gedemonteerd en op onderzoek uitgegaan.

Wat ik tegenkwam overtrof weer eens mijn verwachtingen:

Zoals je kan zien is het plaatje op het punt dat het lampje contact moet maken, volledig weggevreten. Er zit zelfs een gat in. :o
            (Voor de visueel minder validen onder ons: rechts van de opeing voor de lamp)

Maar even van een ringetje een tijdelijke overbrugging gemaakt van het gat. NU op zoek naar een definitieve oplossing.

Kun je het niet vullen met soldeer? werkt kathodisch tegen over het metaal stip van de lamp.;)

rinuske
            Deelnemer

krijg ook regelmatig een storing, gaat vanzelf altijd weer over

yzf1kr

In het begin kreeg ik ook af en toe een storing.
                Maar het werd steeds erger tot de lamp het helemaal niet meer deed.

Ik weet niet of vullen met soldeer werkt, de oplossing die ik nu heb, gewoon een stuk metaal er tussen schuiven werkt nu ook.

De enige andere oplossing is een hele nieuwe unit, want de plaatjes zijn vasgesmolten (pintjes met ruitstructuur op foto zijn van plastic)

Droeftoeter
                Deelnemer

origineel gepost door yzf1kr
                  In het begin kreeg ik ook af en toe een storing.
                  Maar het werd steeds erger tot de lamp het helemaal niet meer deed.

Ik weet niet of vullen met soldeer werkt, de oplossing die ik nu heb, gewoon een stuk metaal er tussen schuiven werkt nu ook.

De enige andere oplossing is een hele nieuwe unit, want de plaatjes zijn vasgesmolten (pintjes met ruitstructuur op foto zijn van plastic)

is het proberen waard toch, ff ijzer plaatje eronder dicht vloeien met soldeer en plaatje weer weg halen en gat dicht;)

CQPV6
                  Deelnemer

hier laatst ook al gezien bij een kameraad met een vec c stasi:cry komt dus vaker voor:o… hij heeft nieuwe binnenwerken gekocht bij opel, was nie eens zo gekke duur:cool:

MJDV
                    Deelnemer

Zou dit ook te maken kunnen hebben met een zwak brandend achterlicht
                      in de klep ?
                      Rechts brand gewoon normaal, maar links is heel zwak.
                      Of zou dit iets anders kunne zijn.
                      Ik krijg geen foutmelding.

Edvries
                      Deelnemer

[rquote=1877092&tid=134166&author=MJDV]Zou dit ook te maken kunnen hebben met een zwak brandend achterlicht
                        in de klep ?
                        Ik krijg geen foutmelding.[/rquote]

Exact hetzelfde hier!

MJDV
                        Deelnemer

Bedankt, dan zal ik hem toch eens open gaan maken.
                          Hoop dat het dit weekend een beetje weer is.

yzf1kr

[rquote=1877092&tid=134166&author=MJDV]Zou dit ook te maken kunnen hebben met een zwak brandend achterlicht
                            in de klep ?
                            Ik krijg geen foutmelding.[/rquote]

Ja, dat is corrosie op de contacten.
                            Je kan ze een keertje schoon maken, maar op den duur vreten de contacten helemaal door.

MJDV
                            Deelnemer

Ik heb dat al een keer gehad met mijn achteruitrijlichtlampje.
                              Deze maakte ook heel slecht contact, waardoor die het helemaal niet meer deed.
                              Corrosie weggeschraapt en sindsdien geen last meer gehad.
                              Dit was trouwens aan de andere kant.

SGR
                              Deelnemer

Beste allen,

Eerst even voorstellen, mijn naam is SGR en al weer een jaar of 6 de blijde eigenaar van een Vectra C SW uit 2007. Fijne wagen met veel ruimte.

Nu heb ik ineens in de achterklep een zeer zwak brandend achterlicht en een achteruitrijlicht + mistlicht die het niet meer doen. Na controle bleek dat de drie lampen allemaal nog heel zijn. Ik las deze topic en ik denk dat ik hetzelfde euvel heb ( kan ik echter niet meer de foto zien om te vergelijken).  Ik hoop dat dit het is en het niet in de bedrading zit.

Als dit het probleem is, hoe kan ik dit probleem dan het beste oplossen? En zou het nog aan andere zaken kunnen liggen?

Bedankt alvast voor de reactie.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.