Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Constante Spanning trekhaak
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 november 2009 om 21:40 #17214142
Op mijn Astra G heb ik een trekhaak zitten. Achter het schot in de kofferbak zit de kabelboom voor deze trekhaak.
In de handleiding zie ik duidelijk staan dat op zekering 30 (20A) de trekhaak zit met constante spanning. (Er ZAT geen zekering in. Vermoedelijk omdat er een 7 polige stekkerdoos is gemonteerd ipv 13 polig bij de trekhaak.)
Echter als ik er een zekering in plaats, komt er geen spanning op de connector achter in de kofferbak.
Weet iemand of dit nog ergens tegenhouden wordt, of dat er nog ergens een relais geplaatst moet worden?
Ik heb namelijk constante stroom nodig in de kofferbak, maar om een kabel helemaal aan te leggen van voor, is nog meer werk omdat de dorpels niet gemakkelijk te verwijderen zijn (stoel moet er eerst compleet uit).
15 november 2009 om 02:13 #17551018Nieuw draadje leggen is zo gedaan ,haal die weg vanaf de radio/zekeringkast en leg die via de dorpel naar achteren toe.
Bij de deurdorpel daarvan haal je het deurrubber weg dan zie je dat er genoeg ruimte is voor een draadje.
Werk hem verder door achter je zijpaneel door even de bankzitting eruit te halen dan kan je daar ook wat makkelijker bij.De rest spreekt voor zich..
15 november 2009 om 18:11 #17551019een 7 polige stekkerdoos voor de trekhaak heeft geen constante spanning,daar is geen plaats voor.
de bijbehorende kabelboom dan uiteraard ook niet,er loopt dus geen draad naar je stekkerdoos vanaf zekeringkast.
een constante plus vanaf je radio lijkt me geen goed idee,zoveel kan die voeding nou ook weer niet hebben.
haal m dus vanaf je zek. kast of accu
15 november 2009 om 18:39 #175510207 polig met contstant kan wel, maar dan ben je je mistlamp kwijt. En die is tegenwoordig verplicht!
Dus je komt automatisch op een 13 polige.
Die constante draad leg je naar je accu.
Het liefst van binnendoor ipv onder de auto langs wat veel gebeurd.17 november 2009 om 06:45 #17551021Bedankt allemaal voor de reacties:
@Blue-dragon:
Het is natuurlijk de beste optie om vanuit de zekeringen kast of accu een kabel te trekken. Echter was ik dan benieuwd hoe ik de dorpels makkelijk kan verwijderen.
Ik ben namelijk van mijn Astra F gewend dat ik de zij dorpels goed kon verwijderen, maar nu lopen ze dus onder de stoel door.
Maar jij geeft aan dat je deze er tussen kan proppen dmv de deur rubbers los te halen?@14Xe/Fearless:
In mijn auto kom ik een aansluitstekker tegen in mijn kofferbak. Deze is afgemonteerd voor 13, maar hier is het dus ook mogelijk om een 7 op te monteren (zoals bij mij). Deze constante spanning is dus wel aangesloten vanuit de auto, maar daarna in de vervolg stekker niet meer (die naar de trekhaak loopt).Ik ga nog eens kijken n.a.v. de tips van Blue-Dragon.
Thanks in ieder geval allen!
19 november 2009 om 17:49 #17551022Helaas kon ik niet het rubber loshalen. Dit zit echt helemaal vast.. dus ik kan ook niet makkelijk zo eenkabel erbij steken.
Iemand nog andere tips?
19 november 2009 om 17:54 #17551023origineel gepost door zwijndrecht86
Helaas kon ik niet het rubber loshalen. Dit zit echt helemaal vast.. dus ik kan ook niet makkelijk zo eenkabel erbij steken.Iemand nog andere tips?
Er is een oud gezegde die klinkt als “alles kan”.
19 november 2009 om 18:02 #17551024je kan die doos toch losschroeven?? zijn 3 boutjes
19 november 2009 om 22:19 #17551025origineel gepost door 14XE
je kan die doos toch losschroeven?? zijn 3 boutjesdoos losschroeven? Snap je even niet
19 november 2009 om 22:38 #17551026Die doos daar bedoeld die denk ik mee de stekkerdoos.
Die zit bevestigd met 3 schroeven op een bevestigings plaat.En om je rubber los te kunnen krijgen moet je vlakbij de deur geleider beginnen.
Kan zijn dat die erg vast zit maar moet los te krijgen zijn.. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.