Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Constant stroom Astra G
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 juni 2013 om 16:58 #17258735
Hallo allemaal… HELLUUUP ;-))
zojuist heb ik ff snel een nieuwe Pioneer DH 4500BT in mijn 2001 Astra G (station) gebouwd. Nu blijkt dat als ik het contact uitzet en na een tijdje weer aanzet, alle instellingen zoals radiozenders en bluetooth/iphone instellingen weer gewist zijn. :wtf
volgens mij krijgt de radio dus geen “constant stroom” ??Volgens de handleiding van de pioneer is de gele draad van de radio bestemd om op de constant stroom aan te sluiten.
Deze gele zit gewoon via de ISO stekker op een rode draad van de auto.?!?!
aangezien ik het ding gewoon netjes met de originele ISO stekkers heb aangesloten kan ik niet veel fout gedaan hebben ..toch? :angelweet niet of ik mijn probleem nu een beetje handig heb uitgelegd maar ik hoop dat iemand van jullie hier ervaring mee heeft en zelfs de oplossing weet :wors
vroegah..ja.. (lang, hééél lang vóór het ISO-stekker-tijdperk) ..toen bouwde ik wel eens radio’s in E kadetjes.. dan deed je een draad trekken vanaf de radio naar nummertje 30 in de zekering kast,en klaar was kees..
moet ik nu die gele draad losmaken en doortrekken naar een draad waar constant stroom op staat, of zelfs met een zwevende zekering naar de accu? of is er een handigere oplossing?
alvast bedankt. tenminste ik ga ervanuit dat iemand het weet
22 juni 2013 om 17:03 #18154276Bij een Opel zijn de constant plus en de geschakelde plus omgedraaid. Zo even uit het hoofd de gele en de rode draad. Deze moet je aan de radio kant(dus niet aan auto kant) even wisselen, kan goed gedaan worden door de kabels te knippen en er connectoren op te zetten. Hierna geel op rood en rood op geel klikken en klaar.
22 juni 2013 om 17:04 #18154277Klopt even rood en geel wisselen in de boom van de radio zitten al met connectortjes vast dus los halen en omwisselen
22 juni 2013 om 17:08 #18154278Zo… das snel :wors :wors
Ja klopt inderdaad dat die gele in iedergeval wel vanaf de radio naar de ISO een stekkertje heeft halverwege .. die zal ik vanavond ff wisselen met de rode. die kan ik me zo ff niet voor me halen of daar een stekkertje tussen zit, zoniet dan maak ik die er zelf wel ff aan. maar ik ga van jullie uit dat t er wel op zittot zover bedankt jongens
als het gelukt is laat ik t ff weten :thumb :thumb22 juni 2013 om 17:11 #18154279Ok succes. Tsja ik wist niet of de radio dat al heeft. Sommige modellen wel, mijn renkforce had dat niet en heb ik dus zelf even de connectoren op gemaakt.
Als hij op de gele al een stekker heeft, dan volgens mij ook altijd op de rode. Is dus even 2minuten werk, succes :thumb22 juni 2013 om 19:06 #18154280oke hartelijk bedankt :thumb het is dus gelukt.
was inderdaad nog geen minuut werk. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.