Constant en geschakelde voeding

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie Constant en geschakelde voeding

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Aron05
    Deelnemer

Beste mensen,

Ik heb nu een andere radio in mijn Corsa D zitten, echter de ISO adapter naar quadlock heeft de gele en rode kabel in één aansluiting zitten. Dit zorgt ervoor dat de radio niet aan of uit gaat met het contact. Moet ik dan een andere kabel hebben of moet ik dat ergens van af tappen?

Met vriendelijke groet,

Aron

Opeltje17
      Deelnemer

Die zal je ergens vandaan moeten halen in de originele stekker(can-bus stekker) zit alleen een constante plus het contact signaal gaat via de can-bus.

Dus de geschakelde plus bij je sigaretten aansteker o.i.d weghalen.

Aron05
        Deelnemer

Oke top bedankt voor de info. Is het echt niet op een andere manier te doen? Wil zelf wel een kabeltje leggen maar heb er weinig verstand van hoe dat precies gaat.

Opeltje17
          Deelnemer

Ik weet dat er iets bestaat wat ruis detecteerd op de can-bus en zo weet of de auto op contact staat, dit is ook in de vorm van een stekker, deze stekker je ook tussen je quadlock en je radio en het draadje wat daar uitkomt is dan je geschakelde plus, heb hier zelf geen ervaring mee!

Wat je kan doen is eens langs een inbouwstation gaan en daar eens vragen of ze je kunnen helpen.

Aron05
            Deelnemer

Ja denk dat t wat makkelijker is om een kabel te trekken, maar ik ben ook nog opzoek naar een stuurbediening interface. Ik ga vandaag nog even kijken hoe de kabel precies moet lopen. In ieder geval bedankt alvast voor de info

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.