Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › Config vragen Opel Insignia MY09
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 maart 2014 om 15:17 #17264569
Ik heb een Opel Insignia van 2009 (Cosmo) en kan een paar instellingen niet vinden in de handleiding.
Is er iemand die hierop een antwoord weet?Het automatisch op slot gaan van de deuren als de auto gaat rijden….
Het schijnt te kunnen, maar ik kan niet vinden waar, in de config heb ik al aangegeven dat de deuren vertraagd op slot moeten gaan, maar dat blijkt hem niet te zijn.Het personaliseren van de afstand bediening….
Beide afstand bedieningen kunnen gepersonaliseerd worden, zodat de elektrische stoel met geheugen in de bijbehorende stand gaat staan als de deur met de bijbehorende afstand bediening wordt geopend.
Maar hoe of waar stel ik dat in?De derde vraag heb ik inmiddels gevonden op het forum, je kunt de spiegels laten inklappen bij het op slot gaan. Alleen bij het weer openen zakken de ramen mee, tenzij het op milli-seconden aan komt, want het lukt mij niet de spiegels weer open te laten gaan zonder alle ramen daarna weer te moeten sluiten…. :shock:
7 maart 2014 om 16:42 #18222791Allereerst contact aan
1 ga bij config naar voertuiginstellingen en dan vergrendeling dan zie je de keuze voor automatisch vergrendelen nee of ja
2 een menu verder vergrendelen start/stop heb je de keuze personaliseren sleutel.
3 het openen van de spiegels is een kwestie van oefenen, ik heb er geen last mee.Hopelijk kan je het nu vinden.
7 maart 2014 om 18:06 #18222792Dank je voor de reactie.
De automatische vergrendeling had ik inderdaad gevonden, maar de auto gaat niet op slot als ik ga rijden, ik moet op het slotje drukken om hem af te sluiten… Misschien nog eens proberen met wat meer geduld.De personalisering heb ik aan staan, ik zal morgen eens testen met de 2e afstandbediening. Ik vraag me alleen af hoe de afstandbediening en de stoel gaan samenwerken. Welke is stand 1 en welke stand 2.
8 maart 2014 om 11:34 #18222793Het personaliseren was eenvoudig. Eenmaal aan, onthoudt hij de laatste instellingen per afstandbediening. Best handig!
Alleen gaan de deuren niet op slot als ik ga rijden.
Ik blijf het proberen.8 maart 2014 om 12:40 #18222794Bij mij gaan de deuren ook niet automatisch op slot bij het rijden.
Heb nu een Op-Com besteld (€25) dus maar ff kijken of ik daar wat mee kan instellen.
Ik had ook al van alles geprobeerd maar kreeg het niet voor elkaar.Maar als het je gelukt is dan hoor ik graag hoe je het gedaan hebt.
8 maart 2014 om 15:55 #18222795GelderenA
Mijn Insignia is van 2011, misschien dat dat er mee te maken heeft dat mijn deuren wel op slot gaan tijdens rijden, ik heb het overigens niet aan staan.
9 maart 2014 om 10:03 #18222796Ik rij ook met een 09 insignia. Hier zit het op slot schieten van de portieren ook niet op. Er is wel een methode om dit met de sleutel in te stellen maar dat werkt bij mij telkens maar 1 keer of helemaal niet.
Met Opcom kun je overigens niet veel met een insignia. Hiervoor is de software op de chinaclone te oud.
12 maart 2014 om 16:57 #18222797Heb inmiddels mijn Opcom binnen.
Ben gelijk gaan kijken of je hiermee iets kan instellen voor de speedlock.
Helaas, maar je kan (bijna) niets met deze versie van Opcom.
Ik heb de China clone 08/2010.
Misschien heeft iemand een nieuwere waar het wel mee werkt??12 maart 2014 om 19:09 #18222798@Maarten Hoe stel je dat in met je sleutel? Dat wil ik ook wel eens proberen.
Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
12 maart 2014 om 20:53 #18222799Zoals gezegd werkt het bij mij maar heel soms.
1. Open car by ONE PRESS only on the unlock button.
2. On entry press the unlock button on the key fob ONCE MORE to return the seat to your original driving position. (Obviously Electronic Seat Only)
3. Close the drivers door then press the unlock button once more.
4. Start ignition and drive off, within seconds all the doors lock. Everytime
13 maart 2014 om 01:00 #18222800@Maarten wrote:
Zo als gezegd werkt het bij mij maar heel soms.
1. Open car by ONE PRESS only on the unlock button.
2. On entry press the unlock button on the key fob ONCE MORE to return the seat to your original driving position. (Obviously Electronic Seat Only)
3. Close the drivers door then press the unlock button once more.
4. Start ignition and drive off, within seconds all the doors lock. Everytime
Dit heb ik ook geprobeerd.
Echter dat werkt dan maar een keer en om dat nou voor elke rit te gaan doen is ook onzin.13 maart 2014 om 19:46 #18222801Hallo
Ik heb sinds kort ook een Insignia cosmo uit 2009 en ik heb ook al van alles geprobeerd om deze functies ingesteld te krijgen maar helaas.
Dat de deuren automatisch op slot gaan tijdens het rijden lukt niet
(Heb ook al het trucje geprobeerd wat Maarten heeft vermeld maar dit werkt bij mij absoluut niet.Mijn sleutel personaliseren samen met mijn stoel werkt ook niet ook al staat dit wel ingesteld in het menu.
Als ik in het menu de optie makkelijk uitstappen ingesteld heb gaat de stoel wel naar achteren als ik de auto uit zet en de sleutel uit het contact haal
maar als ik dan weer instap en de auto start blijft de stoel op de achterste stand staan.Ik heb al tig dingen geprobeerd ook precies wat in het instructieboekje beschreven staat maar het werkt allemaal niet.
Gr Ralf
14 maart 2014 om 08:23 #18222802Die sleutel personaliseren kostte mij ook wat tijd. Bij het op slot doen onthoud het systeem de stoel, spiegel, configuratie, climate control en navigatie instellingen. Dat werkt bij mij nu prima. Je kunt dat het best merken door bij de andere sleutel de instellingen helemaal anders in te stellen voor het testen en dan op slot doen. Vervolgens gebruik je de andere sleutel en druk je 2x op open.
14 maart 2014 om 08:28 #18222803Ik zou op deze auto ook een alarm moeten hebben. Er zit midden op het dashboard een indicator. Echter als ik de auto op slot doe met een open raam en de auto van binnenuit open maak gaat er geen alarm. Is dat ook een configuratie instelling of had de verkoper het mis?
14 maart 2014 om 16:54 #18222804Bij alarm heb je tegen de hemel, bij de interieurlampjes, 2 sensoren zitten die staan schuin in het interieur gericht. Dan heb je bewegingsalarm af fabriek.
Het bolletje op het dashbord kan ook voor het alarm dienen, zit een rood alarmlicht ingebouwd wat gaat knipperen als je het alarm inschakelt, het bolletje dient ook voor de climat control om de temperatuur te meten in de auto, het kan dus 2 functies hebben.14 maart 2014 om 17:09 #18222805Gaat niet werken.
Als deze optie er vanaf de fabriek niet opzit dan gaat dit niet lukken.14 maart 2014 om 18:06 #18222806@GM-Tuningparts wrote:
Gaat niet werken.
Als deze optie er vanaf de fabriek niet opzit dan gaat dit niet lukken.Yep, zo is het !!
21 maart 2014 om 09:51 #18222807Die sensoren bij de interieur lampjes zijn er niet, dat bracht me al aan het twijfelen. Waarschijnlijk geen alarm dan….
17 augustus 2014 om 16:31 #18222808Met die deur dat snap ik nog niet helemaal
Heb 2 sleutels
Insignia cosmo 20091 sleutel wel opslot tijdens rijde
andere sleutel niet
Instellingen staan het zelfdeRaar maar waar
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.