Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Condenswater afvoer airco
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 juli 2010 om 10:03 #17223358
Hallo,
Ik heb een Astra F met airco, die heb ik laten nakijken en laten bijvullen door Autotemp in Alkmaar, allemaal prima gegaan en niet eens zo duur.
Hij doet het dus weer super (erg lekker met dit weer), ik heb alleen 1 probleempje. Als ik de airco uitschakel nadat deze een tijdje gedraaid heeft beslaan mijn ramen.
Ik heb dus het idee dat het condenswater niet goed wordt afgevoerd, waar zit dat precies bij deze auto?
Groet,
Rene11 juli 2010 om 10:13 #17697743Het is een rubberen slangetje tegen het schutbord aan ongeveer in het midden.
Er zit een klein tuitje aan beetje dicht zeg maar. Dit is ervoor dat er geen rommel in kan komen.
Soms gebeurt het inderdaad dat ze toch verstopt zitten.
Even het slangetje eraf of openprikken.
Als je de auto op de brug hebt staan zie je het vaak beter zitten.11 juli 2010 om 12:11 #17697744Ik heb ‘t ook. en dan nog staat blower naar beneden en er zit een nieuw interieur filter in..
11 juli 2010 om 12:13 #17697745jup hier ook
11 juli 2010 om 12:16 #17697746hmm. maar ‘t hoort niet toch.
Hoewel ik ‘t bij voorgaande Opels met airco ook wel is had.11 juli 2010 om 12:28 #17697747origineel gepost door Add
Het is een rubberen slangetje tegen het schutbord aan ongeveer in het midden.
Er zit een klein tuitje aan beetje dicht zeg maar. Dit is ervoor dat er geen rommel in kan komen.
Soms gebeurt het inderdaad dat ze toch verstopt zitten.
Even het slangetje eraf of openprikken.
Als je de auto op de brug hebt staan zie je het vaak beter zitten.Daarmee bedoel je toch niet de grote 2.5 cm brede afvoerslang voor regenwater wat door je luchtroosters komt vlak voor het voorraam, die zit namelijk ook ongeveer op die plek?
Hmm, wist niet dat er zoveel mensen last van hadden.
11 juli 2010 om 12:30 #17697748nee, niet die.
Ik heb een foto van die slang, maar zit op t werk nu en heb ‘m niet hier helaas.
Zal ‘m straks wel voor je posten anders.11 juli 2010 om 12:30 #17697749vervang eerst je interieurfilter es.denk dat dat al een groot deel van het probleem oplost.
11 juli 2010 om 12:32 #17697750origineel gepost door opelremco
vervang eerst je interieurfilter es.denk dat dat al een groot deel van het probleem oplost.Die is praktisch nieuw, en die zit ook ver voor de airco, die kan onmogelijk daardoor nat worden?
11 juli 2010 om 12:33 #17697751origineel gepost door Jerremy
nee, niet die.
Ik heb een foto van die slang, maar zit op t werk nu en heb ‘m niet hier helaas.
Zal ‘m straks wel voor je posten anders.Alvast bedankt!
11 juli 2010 om 12:59 #17697752origineel gepost door rene755
origineel gepost door opelremco
vervang eerst je interieurfilter es.denk dat dat al een groot deel van het probleem oplost.Die is praktisch nieuw, en die zit ook ver voor de airco, die kan onmogelijk daardoor nat worden?
doordat je je airco laat draaien heb je het lekker koud gemaakt in de wagen.naderhand zet je je wagen weg.
buiten is het warm en binnen koud,op die scheids lijn krijg je condens op je ramen.als je net voordat je de wagen wegzet even de blower aanzet en de recirculatieknop uit zet dan krijg je verse lucht van buiten wat al wat warm is.zodat de ruimte binnen ook weer wat opwarmt.dan is je dauwpunt dus kleiner cq weg.11 juli 2010 om 13:33 #17697753origineel gepost door opelremco
origineel gepost door rene755
origineel gepost door opelremco
doordat je je airco laat draaien heb je het lekker koud gemaakt in de wagen.naderhand zet je je wagen weg.
buiten is het warm en binnen koud,op die scheids lijn krijg je condens op je ramen.als je net voordat je de wagen wegzet even de blower aanzet en de recirculatieknop uit zet dan krijg je verse lucht van buiten wat al wat warm is.zodat de ruimte binnen ook weer wat opwarmt.dan is je dauwpunt dus kleiner cq weg.Dat doe ik altijd ruim voordat ik de auto stilzet, wand dat heeft nog een veel groter nadeel, schimmel.
Maar dit allemaal is niet relevant voor het probleem dat we hebben. Het maakt niet uit wanneer, al zit ik midden op de snelweg, als mn airco draait en ik zet hem uit beslaan mijn ramen. Dat wil dus zeggen dat overtollig condenswater weer verdampt.
Ik ga binnenkort even goed kijken of dit komt door slechte afvoer van het water, of dat het alleen maar de druppeltjes zijn die op de verdamper zelf nog zitten en er nog niet vanaf gevallen zijn.
11 juli 2010 om 18:03 #17697754origineel gepost door rene755
origineel gepost door Jerremy
nee, niet die.
Zal ‘m straks wel voor je posten anders.Alvast bedankt!
Hierbij foto.
Hij zit feitelijk direcht naast de doorvoer van je aircoleidingen in het schutbord. hij iets in een offset van de knik/uitsparing voor de uitlaat in je subframe. Volgens mij druppelt ‘ ie zelfs op ‘t subframe ‘t pijpje..18 juli 2010 om 09:10 #17697755Bedankt!
Ik heb even gekeken, na een tijdje draaien voel ik er wel koude lucht uit komen, maar geen water. De slang was aan de binnenkant niet eens nat. Kan me niet voorstellen dat dat goed is, als ik zie hoeveel water hier thuis uit de airco komt.
19 juli 2010 om 13:18 #17697756Meestal begint het water te lopen als de airco uit staat.
door het blazen en zuigen van de blower zal hij onder het werken wat druppen.
Verwacht trouwens nu niet dat het er met bakken uitloopt.19 juli 2010 om 16:28 #17697757haha, vandaag de airco aan, water liep zo onder de auto weg.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.