Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Condens/corrosie koplampen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 mei 2012 om 17:58 #17248394
Beste Forumleden,
Bij mijn Astra g zit aan de binnenkant condens of corrosie.
Is dit weg te halen? En zo ja waarmee?
Of gaat dit vanzelf weg?9 mei 2012 om 23:11 #18016059ik neem aan gewoon condens..
dan zit er vocht in je koplamp.. haal hem eens uit de auto en leg hem eens een paar uur op de kachel..
als het goed is (en de kachel heeft aangestaan) is het vocht er nu uit.. zet hem er weer in en het is over….
echter komt dit vocht niet zomaar in die koplamp. dus wellicht ergens een kitrandje lek of de dop zit er niet goed op…
succes ermee!!
9 mei 2012 om 23:15 #18016060Niet de verwarming op 35 zetten dan natuurlijk zonder ondergrond, leg hem eerder een dagje in een vensterbank boven een verwarming.
10 mei 2012 om 10:09 #18016061@lambo452 wrote:
ik neem aan gewoon condens..
dan zit er vocht in je koplamp.. haal hem eens uit de auto en leg hem eens een paar uur op de kachel..
als het goed is (en de kachel heeft aangestaan) is het vocht er nu uit.. zet hem er weer in en het is over….
echter komt dit vocht niet zomaar in die koplamp. dus wellicht ergens een kitrandje lek of de dop zit er niet goed op…
succes ermee!!
Dat is een aardig karwei, aangezien de hele bumper daar voor er af moet.
Maar dat levert een probleem op want de schroefjes/torxjes zijn doorgedraaid.10 mei 2012 om 10:14 #18016062@Danisnel wrote:
@lambo452 wrote:
succes ermee!!
Maar dat levert een probleem op want de schroefjes/torxjes zijn doorgedraaid.pak de flex…
nee echt serieus, kun je van die torxjes geen platte maken door ze in te slijpen?
10 mei 2012 om 10:19 #18016063@PeterNoFear wrote:
@Danisnel wrote:
@lambo452 wrote:
succes ermee!!
Maar dat levert een probleem op want de schroefjes/torxjes zijn doorgedraaid.nee echt serieus, kun je van die torxjes geen platte maken door ze in te slijpen?
Dat is zeker wel wat om te proberen.
Maar er zijn geen eenvoudigere oplossingen?10 mei 2012 om 10:27 #18016064Je kunt er een inbus in rammen, of een platte schroevendraaier met de zelfde doorsnee proberen…
10 mei 2012 om 10:41 #18016065@PeterNoFear wrote:
Je kunt er een inbus in rammen, of een platte schroevendraaier met de zelfde doorsnee proberen…
Ik zal het vanmiddag even proberen als het weer het toe laat :)
10 mei 2012 om 13:21 #18016066Heb ik ook. Koop een (sok met) vochtvreter en plaats dit achter je koplamp,of silica gel(uit de schoenendoos)!
10 mei 2012 om 13:32 #18016067Hee nou je het zegt, best een goed plan…
mocht je geen zin/tijd/geld hebben voor vochtvreter :P
Kun je ook rijst in (bijv.) een sok doen, vreet ook vocht ;)eerst helemaal niet aan gedacht :P
10 mei 2012 om 15:37 #18016068Nou kijk is an! Ook helpt het om gewoon bovenop je oude kit te kitten ,als er ruimte daarvoor is. Ik heb mijn koplampen vervangen voor devil eyes, die brengen condens naar binnen. Ik heb het opengemaakt(hele unit) en dichtgekit en weer condens! Nu heb ik op de oude kit nieuwe kit aangebracht. Raad eens? Weer vocht. Vandaag heb ik silica gel aangebracht en geen condens.
Weetje ook wat het is.. Het is vandaag broeierig warm!
10 mei 2012 om 21:14 #1801606910 mei 2012 om 21:20 #18016070haha nou en of
11 mei 2012 om 08:03 #18016071Koplampen uit elkaar halen en weer op elkaar kitten heeft bij mij prima geholpen, maar dan moet je ze er idd wel uit halen. Bumper los is in principe zo gebeurd en is je schroeven uitboren/inslijpen niet handig omdat je koplampen er toch ooit wel voor het een of ander uit moeten?
11 mei 2012 om 08:24 #18016072Wat nog veel gemakkelijker is (zo deed ik het bij m’n Coupé) is de lampjes uit de koplamp halen en vervolgens de föhn op de minst warme stand er op richten. Binnen een halfuurtje is al het vocht eruit.
Alleen verwarmen helpt niet altijd goed, omdat warmte vocht (en dus condens) aantrekt. Het moet ook goed ‘doorwaaien’ om de vochtige lucht eruit te krijgen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.