Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › Condens / vocht in koplampen
- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 april 2020om 21:13 door mbubbert.
-
AuteurBerichten
-
23 november 2019 om 20:53 #18370088
<p style=”text-align: left;”>Hallo allemaal,</p>
Ik ben nieuw op het forum en sinds een paar maanden eigenaar van een insignia 1.4 sports tourer Cosmo. Nu heb ik al het een ander gedaan aan de auto maar de koplampen blijven toch terug komen. Het begon met veel vocht in de linker tot echt heel water druppels aan de binnenzijde en rechts condens. Uiteindelijk ging de linker uit en defect. Dat was best een dure reparatie. Nou blijft er toch regelmatig condens terug komen in de rechter maar ook in de linker. Deze is door een dealer vervangen voor een compleet nieuwe. Is er iemand die een oplossing heeft waarbij het vocht weg blijft. Rechter heb ik al rondom gekit en er zitten 2 zakjes met silica gel in maar toch komt het terug.Dit samen met een bijna niet in te trappen koppelingspedaal, wat ook een dure reparatie was redelijk tevreden over de auto zelf. Hopelijk is een stroeve start en hebben we nog lang plezier van de auto.
Het betreft er een van 2012 met 77000 km op de teller.
Groeten Martijn</p>
11 maart 2020 om 19:15 #18373070Hoi,
Ik heb daar ook last van gehad. Is een bekend probleem bij deze koplampen en bijna altijd in de linker.
Ik heb de ronde dop losgedraaid aan de binnenkant om het op te lossen.
Succes!
13 maart 2020 om 12:20 #18373114De linker is al vervangen en bij de rechter heb ik inderdaad de dop achter los gelaten. Uiteindelijk kwam door deze maatregel toch steeds meer condens vorming in de koplamp en de led dagrijverlichting begon het te begeven. Uiteindelijk een rechter koplamp besteld en deze gemonteerd. De ballast was nog goed maar was toch sporen van vocht al te vinden. Hoop geld maar wel weer goed licht en een beter gezicht.
6 april 2020 om 20:45 #18373682Ik heb dit in het verleden bij een Ford meegemaakt. De tip van de garage was om kleine gaatje onderin te boren; en inderdaad dat heeft geholpen.
6 april 2020 om 21:13 #18373684Bij mijn linker koplamp was al eens een gaatje geboord maar heeft echt niet geholpen. Eventueel water kan weg maar je haalt de oorzaak er niet mee weg. Daarnaast kan het extra gat ook de ventilatie benadelen. Zitten niet voor niets ventilatie gaten vanuit de fabriek in welke vaak nog met een kapje of filter afgedekt worden. Bij de rechter koplamp was het duidelijk de bovenste rand zat los van het glas. Schijnt inderdaad een probleem te zijn bij deze koplamp ondanks dat hella’s zijn. Inmiddels 2 nieuwe koplampen gemonteerd en niet meer met de hogedrukreiniger erop spuiten. Weet niet of dat een oorzaak kan zijn maar beter voorkomen, is een vrije dure uitgave.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.