Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Condens in koplamp Astra G
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 december 2011 om 21:58 #17959256
ik ben er klaar mee, zaterdag de auto door de wasbeer heen gehaald en jawel hoor… dikke condens in die rechter koplamp. op jullie advies toch maar die depo’s besteld. De non multistekker versie. Kan ik m’n H7 xenon daar gewoon inzetten of heb ik nog iets anders nodig, naast de huidige xenon set en die depo lenzen units
30 december 2011 om 09:45 #17959257Kun je gewoon in combinatie met je xenon set monteren.
4 januari 2012 om 19:40 #17959258Nu volg ik dit topic al een tijdje want ik heb ook last hiervan gehad in mijn Vectra C.
Ik had een set tweede hands GTS lampen besteld met drie maanden garantie.Daar had ik dus ook condensvorming. Maar er bleken ook 100 watt H7 halogeen dimlichten in te zitten ipv 55 watt wat normaal is. Ik heb dus de H7 55 watt lampen uit mijn oude units in deze GTS lampen gezet. En het was al stukken minder.
Maar ik heb er alleen last van als de lampen aan zijn of aan geweest zijn. Als de auto een tijd stil heeft gestaan in de regen, heb ik er geen last van. Puur als de lampen aan gaan.
Het blijft een discussie punt.http://www.hella.com/produktion/HellaBEFL/WebSite/Channels/Wholesalers/Lighting/Waterdicht/Waterdicht.jsp” onclick=”window.open(this.href);return false;
groet,
Evert.
4 januari 2012 om 19:43 #17959259Kapje aan de achterzijde even openen en met de haardroger er op net voor de apk.
4 januari 2012 om 20:25 #17959260Ja ik heb dus al eens de kapjes er achter vandaan gehaald en dan heb ik dus nergens last van. Logisch want de door de lampen onwikkelde warmte kan zo weg. Maar ik wil dus geen vuil of modder in mijn lampen hebben. En bij het terugplaatsen van de kapjes kwam de condens vanzelf weer terug.
4 januari 2012 om 20:30 #17959261Situatie met de 100 watt H7 lampen:
4 januari 2012 om 20:41 #17959262@evertfisherman wrote:
Ja ik heb dus al eens de kapjes er achter vandaan gehaald en dan heb ik dus nergens last van. Logisch want de door de lampen onwikkelde warmte kan zo weg. Maar ik wil dus geen vuil of modder in mijn lampen hebben. En bij het terugplaatsen van de kapjes kwam de condens vanzelf weer terug.
Deze oplossing geeft je wel weer 1 jaar te tijd om het op te lossen na de APK.
Ik heb destijds in de kapjes van mijn Manta een gaatje van 4mm geboord.
Dat was afdoende om het vocht te laten ontsnappen..4 januari 2012 om 22:53 #17959263Ja ok. Maar ik probeer te achterhalen waardoor het voornamelijk komt.
Maar ik heb het dus alleen als de lampen aan gaan. En als de autorit klaar is verdwijnt het ook vrij snel vanzelf.
Als de auto een dag stil staat en het regent, is er dus totaal geen condensvorming ook niet als het regent de hele dag.Volgens mij heeft het gewoon puur te maken met het feit dat door de lampen aan te doen de lampenunit warm wordt. De lucht buiten (tegen het glas) is koud. En dit veroorzaakt de condens. Het koplampglas is in de eerste instantie nog koud. Zodra het koplampglas een beetje opgewarmd is na verloop van tijd zal de condensvorming dus ook af moeten nemen. Dus tijdens het rijden met lichten aan.
Anders zou het zijn als lampen condensvorming hebben als het gewoon regent of bij het autowassen. En dit als de auto gewoon niet gebruikt is en al enige tijd stilstaat.
Door de 100 watt lampen te vervangen door 55 watt lampen (zoals het hoort) is het al minder geworden.
5 januari 2012 om 18:59 #17959264Ik denk dat het komt doordat de unit verouderd.
De passing wordt dan minder en er ontstaan kiertjes of scheurtjes.
Bij nieuwe auto’s komt het nauwelijks voor , tenzij je er met 100 bar op spuit of elke week door de carwash rijdt.
Ik heb destijds mijn Vito nieuw gekocht en pas na een jaar of 7 kwam er geleidelijk wat condens in de unit.
Als je de unit ventileerde was er niks loos.
Als je hem weer sloot dan trok het vocht er zo weer in.5 januari 2012 om 19:19 #17959265Ja maar als ik kiertjes of scheurtjes zou hebben betekent dat dat de lamp dus lek is.
Ik denk dat er niet zomaar spontaan kiertjes of scheurtjes ontstaan.Zelf de auto’s die nu gloednieuw zijn hebben het. Het regent klachten bij HELLA.
http://www.hella.com/produktion/HellaBEFL/WebSite/Channels/Wholesalers/Lighting/Waterdicht/Waterdicht.jsp” onclick=”window.open(this.href);return false;
6 januari 2012 om 16:07 #17959266zijn er mensen die ook last hebben van condens bij depo xenon projectors voor een astra G?
6 januari 2012 om 18:44 #17959267hoi,ik heb dus in beide lampen vocht aan de binnenkant..
maar helaas met dit takkeweer kan ik ze niet openzetten om te drogen..en beide lampen zijn dof aan de buitenkant,je kunt het ook voelen als je met je hand erover gaat..
mijn buurman had splinternieuwe gekocht en die waren gewoon glad..6 januari 2012 om 18:51 #179592687 januari 2012 om 00:48 #17959269check die gast zijn advertenties eens king:
7 januari 2012 om 03:44 #17959270ik heb hetzelfde met mijn astra g ik heb vocht in mijn rechter koplamp en ze zijn ook erg dof
zit te denken om binnenkort nieuwe lampen te kopen en erin te zetten maar dan moet zeker wel de bumper eraf7 januari 2012 om 08:39 #17959271ja bumper moet er af inderdaad, maar opzich niet heel spannend hoor, kijk maar eens bij de how to’s van astra. daar staat dat beschreven
7 januari 2012 om 10:56 #17959272@derartz wrote:
ja bumper moet er af inderdaad, maar opzich niet heel spannend hoor, kijk maar eens bij de how to’s van astra. daar staat dat beschreven
oke bedankt
7 januari 2012 om 14:40 #17959273Info over water in koplamp van Hella.
http://www.opel-problemforum.com/sonstiges/scheinwerferhella.doc” onclick=”window.open(this.href);return false;7 januari 2012 om 16:06 #17959274Ja daar bedoelen ze dat je motorkap als het ware te strak tegen de koplamp zit en waardoor de koplamp beschadigd raakt. Doordat de motorkap bij het dichtdoen dan als het ware een klap geeft. Ze hebben het verder niet over de rubbers.
zie ook:
http://www.hella.com/produktion/HellaBEFL/WebSite/Channels/Wholesalers/Lighting/Waterdicht/Waterdicht.jsp” onclick=”window.open(this.href);return false; -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.